Sarkozy w Juracie
- kex_
- Posty: 357
- Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
- KubaN
- Moderator
- Posty: 3393
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
- Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
- Kontaktowanie:
Jak już taka dyskusja to pozwolę sobie zajrzeć do AIP.
Kex AF1 miał rozpiętość 59m jeśli nie zmienili przy konwersji 200sety na VC-25A, A340-200/300 ma rozp. 60m. 744 zaś 64,5m. Jak był AF1 czyli wtedy kiedy nie było płyty nowej, zmieścili 59m. Teraz jak Franc pisze, odmówili 64. Jest to dość dziwne bo 64 by się zmieścił między lampami, jak wynika z mojej grafiki. Od czego więc jest to zależne, może od szerokości taxiwaya? Bo przypomnę że wtedy jak był AF1 to istniała bodajrze A1 którą bodajrze mogły kołować większe maszyny... a istniejąca A5 ma 23 m.

Kex AF1 miał rozpiętość 59m jeśli nie zmienili przy konwersji 200sety na VC-25A, A340-200/300 ma rozp. 60m. 744 zaś 64,5m. Jak był AF1 czyli wtedy kiedy nie było płyty nowej, zmieścili 59m. Teraz jak Franc pisze, odmówili 64. Jest to dość dziwne bo 64 by się zmieścił między lampami, jak wynika z mojej grafiki. Od czego więc jest to zależne, może od szerokości taxiwaya? Bo przypomnę że wtedy jak był AF1 to istniała bodajrze A1 którą bodajrze mogły kołować większe maszyny... a istniejąca A5 ma 23 m.
-
- Posty: 193
- Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 481
- Rejestracja: sobota, 05 lip 2008, 09:30
Ale jak to jest, ktoś przy modernizacji apronu nie wziął pod uwagę, że na Rębiechowie prędzej czy później siądzie coś większego pokroju 747 czy A340?
Przecież to wygląda tak, jakby lotnisko samo sobie zablokowało możliwość przyjmowania dużych maszyn (duże maszyny=duży prestiż dla regionalnego lotniska)...
Ale według mnie, możliwe, że nawet jakby był A340, to podstawiliby go na apron 2 i nie byłoby problemu (oprócz bezpieczeństwa), bo należy wziąć pod uwagę, że będą jeszcze goście od Wałęsy którzy też pewnie przylecą czymś sporym, więc apron 1 może być na tyle zapchany, że tak czy siak podstawiliby Sarkozy'ego na "dwójkę".
Przecież to wygląda tak, jakby lotnisko samo sobie zablokowało możliwość przyjmowania dużych maszyn (duże maszyny=duży prestiż dla regionalnego lotniska)...

Ale według mnie, możliwe, że nawet jakby był A340, to podstawiliby go na apron 2 i nie byłoby problemu (oprócz bezpieczeństwa), bo należy wziąć pod uwagę, że będą jeszcze goście od Wałęsy którzy też pewnie przylecą czymś sporym, więc apron 1 może być na tyle zapchany, że tak czy siak podstawiliby Sarkozy'ego na "dwójkę".
- Siernik
- Posty: 327
- Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
- Lokalizacja: Sławno
-
- Posty: 607
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
- Lokalizacja: EPGD / GDN
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 966
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontaktowanie:
No dobrze wsumie pitex ze podales tego linka bo dzieki niemu mozna szybko przeprowadzic proces myslowy i stwierdzic ze a340 nie przyleci
wystarczy popatrzec jak rzadko jest on uzywany, i ze zdjecia z europy to jedynie francja. z kolei a310 jest bardzo mocno uzywany ale ja nie podam linkow tylko rowniez zachece do samodzielnosci

wystarczy popatrzec jak rzadko jest on uzywany, i ze zdjecia z europy to jedynie francja. z kolei a310 jest bardzo mocno uzywany ale ja nie podam linkow tylko rowniez zachece do samodzielnosci

-
- Posty: 47
- Rejestracja: sobota, 19 maja 2007, 12:09
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Jeszcze a propos płyt postojowych to zapewne port lotniczy z góry zakładał, że Apron 1 będzie przeznaczony do mniejszych maszyn a mające powstać w niedługim czasie płyty postojowe przed T2 będą w stanie przyjmować maszyny wszelkich rozmiarów i kształtów... 

Ostatnio zmieniony środa, 12 lis 2008, 01:20 przez przyb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 491
- Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Nie no sprawa z modernizacją lotniska jest prosta: wszędzie na świecie modernizację, przebudowę, rozbudowę przeprowadza się po to, by na danym lotnisku mogło lądować więcej maszyn, mogły lądować większe maszyny, albo aby można było prowadzić więcej operacji na godzinę.
W Gdańsku jest odwrotnie (przynajmniej na razie): kiedy było zielone oczko, lotnisko mogło przyjąć B744. Zielone oczko zlikwidowano, aby powiększyć płytę. W wyniku modernizacji lotnisko nie może już przyjąć takiego samolotu. Proste
Ale, jak się zapewne domyślacie, sprawa z gdańskim portem nie jest jedyna.
Przykład z innej beczki, choć też w branży komunikacyjnej:
W niedalekiej przeszłości przeprowadzono kompleksową modernizację linii kolejowej między Warszawą a Łodzią. Wydano na ten cel 600 mln zł. W wyniku modernizacji osiągnięto minimalny czas przejazdu tą trasą dokładnie taki, jaki miały pociągi w 1939 roku.
W Gdańsku jest odwrotnie (przynajmniej na razie): kiedy było zielone oczko, lotnisko mogło przyjąć B744. Zielone oczko zlikwidowano, aby powiększyć płytę. W wyniku modernizacji lotnisko nie może już przyjąć takiego samolotu. Proste

Ale, jak się zapewne domyślacie, sprawa z gdańskim portem nie jest jedyna.
Przykład z innej beczki, choć też w branży komunikacyjnej:
W niedalekiej przeszłości przeprowadzono kompleksową modernizację linii kolejowej między Warszawą a Łodzią. Wydano na ten cel 600 mln zł. W wyniku modernizacji osiągnięto minimalny czas przejazdu tą trasą dokładnie taki, jaki miały pociągi w 1939 roku.
Pozdrawiam serdecznie
Arek
Arek
-
- Posty: 193
- Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 193
- Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 491
- Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Byłoby na pewno bardzo fajnie. Airbus A340 to jedna z moich ulubionych wielkich maszyn i chętnie zobaczyłbym ją u nas. Jednakże powstrzymam sie od gdybania. Może się bowiem okazać, że on nie posłucha politycznie wpływowych gdańskich spotterów i przyleci 340.... ale Saabem
(czyt. biznes-jetem).

Pozdrawiam serdecznie
Arek
Arek
Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości