Tramwajem na EPGD ??
-
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
- Lokalizacja: EPGD
Przejedz sie kiedys rowerkiem po starej trasie z Wrzeszcza a zobaczysz, ze byla jednotorowa i nie ma za bardzo miejsca na dobudowanie 2 toru. Poza tym, na takich trasach nigdy sie nie buduje 2 torowek, bo to nie jest trasa ekspresowa, jak z Gdanska do Warszawy, gdzie co kilka minut jedzie po niej pociag. To sa zbyt duze koszta, zeby budowac 2 torowke.
Zas co do trasy Gdynia-Koscierzyna - ta trasa jest juz jednotorowa. Jezeli nawet nia nie jechales, to przejedz sie rowerkiem obok nasypu, a zobaczysz.
Zas co do trasy Gdynia-Koscierzyna - ta trasa jest juz jednotorowa. Jezeli nawet nia nie jechales, to przejedz sie rowerkiem obok nasypu, a zobaczysz.
-
- Posty: 158
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk / EPGD
- Kontaktowanie:
temat ten już wałkowaliśmy parę razy na różnych forach, szkoda że nie można go było odzyskać z poprzedniego naszego forum.
jeden pociąg w zupełności byłby wystarczający do obsłużenia trasy z Gdańska - przez Wrzeszcz na lotnisko, baa nawet dalej, do Banina. prędzej czy później i tak taka linia powstanie, rok temu na ulicy Myśliwskiej przy poligonie były łąki a teraz stoi tam masa tandetnych niskich bloków. w takim tempie za 5 lat lotnisko będzie niemal w centrum nowych osiedli i jeżeli ktoś w końcu nie podejmie konkretnej decyzji to Gdańsk będzie ZAKORKOWANY maxymalnie
u nas niestety do wszystkiego dochodzi się jak jest za późno...
ps. położenie Gdańska niestety wpływa na pewne decyzje, przebicie się przez wzgórza morenowe od Gdańska po Gdynie nie jest łatwe, pociągi i tramwaje to nie autobusy gdzie redukujesz bieg i zasuwasz pod górę...
jeden pociąg w zupełności byłby wystarczający do obsłużenia trasy z Gdańska - przez Wrzeszcz na lotnisko, baa nawet dalej, do Banina. prędzej czy później i tak taka linia powstanie, rok temu na ulicy Myśliwskiej przy poligonie były łąki a teraz stoi tam masa tandetnych niskich bloków. w takim tempie za 5 lat lotnisko będzie niemal w centrum nowych osiedli i jeżeli ktoś w końcu nie podejmie konkretnej decyzji to Gdańsk będzie ZAKORKOWANY maxymalnie


ps. położenie Gdańska niestety wpływa na pewne decyzje, przebicie się przez wzgórza morenowe od Gdańska po Gdynie nie jest łatwe, pociągi i tramwaje to nie autobusy gdzie redukujesz bieg i zasuwasz pod górę...

-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Kolej, kolej i tylko kolej...
Trzeba zrozumieć, ze w tej inwestycji nie chodzi wcale o lotnisko, jest ono jakby "przy okazji". Główną ideą, jest odciążenie takich ulic jak Kartuska, Słowackiego, Spacerowa, którymi każdego dnia tysiące ludzi jeździ do lub z pracy/szkoły. Na obrzeżach nie tylko Gdańska ale i Gdyni powtsaje mnóstwo nowych osiedli, które czekają na dobre skomunikowanie. Weźmy taką np. Osowę na którą dojazd jest wprost koszmarny. Żeby dojechać z centrum Gdańska do Osowy trzeba z dobrą godzinę. Taki pociąg jadący z Gdańska Głównego przez Wrzeszcz i dalej koło Niedźwiednika i moreny, przez Jasień i okoliczne osiedla, pod obwodnicą dalej na Rębiechowo i stamtąd do Osowy i dalej do Gdyni załatwiłby sprawę w 30 minut jak nie lepiej. Popatrzcie ile osiedli jest po drodze i ile w dalszym ciągu powstaje. Ci ludzie muszą jakos dojechać do pracy i szkoły. Kolej byłaby najszybszym i najbardziej komfortowym sposobem podróżowania no i przy okazji obsługiwałaby także lotnisko dowożąc szybko i bezpiecznie podróżnych z Gdańska i Gdyni.
Uważam, że nie można rozpatrywać tej sprawy tylko i wyłącznie pod względem kosztów. Linia tramwajowa może i jest tańsza w budowie itd. Ale nie spełni ona tych funkcji jakie spełnić może linia kolejowa, czyli wcześniej już wymienionego połączenia z Osową, Gdynią i resztą regionu, a także komfortu, szybkości i bezpieczeństwa podróży. Tramwaj będzie lokalny a nie regionalny. A dla samego lotniska bardziej korzystny byłby rozwój komunikacji z całym regionem...
Trzeba zrozumieć, ze w tej inwestycji nie chodzi wcale o lotnisko, jest ono jakby "przy okazji". Główną ideą, jest odciążenie takich ulic jak Kartuska, Słowackiego, Spacerowa, którymi każdego dnia tysiące ludzi jeździ do lub z pracy/szkoły. Na obrzeżach nie tylko Gdańska ale i Gdyni powtsaje mnóstwo nowych osiedli, które czekają na dobre skomunikowanie. Weźmy taką np. Osowę na którą dojazd jest wprost koszmarny. Żeby dojechać z centrum Gdańska do Osowy trzeba z dobrą godzinę. Taki pociąg jadący z Gdańska Głównego przez Wrzeszcz i dalej koło Niedźwiednika i moreny, przez Jasień i okoliczne osiedla, pod obwodnicą dalej na Rębiechowo i stamtąd do Osowy i dalej do Gdyni załatwiłby sprawę w 30 minut jak nie lepiej. Popatrzcie ile osiedli jest po drodze i ile w dalszym ciągu powstaje. Ci ludzie muszą jakos dojechać do pracy i szkoły. Kolej byłaby najszybszym i najbardziej komfortowym sposobem podróżowania no i przy okazji obsługiwałaby także lotnisko dowożąc szybko i bezpiecznie podróżnych z Gdańska i Gdyni.
Uważam, że nie można rozpatrywać tej sprawy tylko i wyłącznie pod względem kosztów. Linia tramwajowa może i jest tańsza w budowie itd. Ale nie spełni ona tych funkcji jakie spełnić może linia kolejowa, czyli wcześniej już wymienionego połączenia z Osową, Gdynią i resztą regionu, a także komfortu, szybkości i bezpieczeństwa podróży. Tramwaj będzie lokalny a nie regionalny. A dla samego lotniska bardziej korzystny byłby rozwój komunikacji z całym regionem...
-
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
- Lokalizacja: EPGD
No to ja ponownie wroce do starej trasy z Wrzeszcza. Ona juz istniala i nia juz kiedys jezdzily pociagi. I to spory kawalek czasu temu. A maszyny byly napewno gorsze niz teraz sa i dawaly sobie spokojnie rade. Dlatego wydaje mi sie, ze problem z podjechaniem pod gore nie bedzie taki wielki, bo ta trasa nie ma az takiego spadku.
- chavez
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 13:18
- Lokalizacja: Gdansk/GDN/EPGD
- Kontaktowanie:
Tramwaj ? Poradzi sobie tak samo jak z wjazdem na Chełm, a skoro już tam wjedzie, to dalej w kierunku Kokoszek i na lotnisko. To byłaby linia południowa dla mieszkańców śródmieścia, suchanina, Chełmu i okolic, Siedlec, ewentualnie górnej Orunii. W Oliwie tramwaj rzeczywiście mógłby jechać do Osowy (zaczynając bieg na Zaspie) dalej przez centrum handlowe gdzie jest Selgross i na lotnisko. Koszt doprowadzenia tramwaju do Osowy byłby wysoki i budził sprzeciwy ekologów, ale dałby Osowie porządną komunikację. Byłaby to linia północna.
Pociąg ? Pod górkę nie musi jechać tak samo szybko jak po prostej.
Przyb, prima aprilis był 4 dni temu, spóźniłeś się.
Koszt zrobienia pociągu z Gdańska głównego na lotnisko byłby koszmarny przez Wrzeszcz, zupełnie sobie tego nie wyobrażam w odniesieniu do tego że "głupiego" Słowackiego mają problem poszerzyć od Potokowej w dół. Podoba mi się częściowo pomysł Spottera, ale tylko do momentu skąd on chce wypuścić ten pociąg spowrotem do wrzeszcza. Moim zdaniem powinien on jadąc z Gdyni z trasy "kaszubskiej" odbić do Matarni i stamtąd wzdłuż obwodnicy zahaczając wszystkie przyobwodnicowe osiedla do Pruszcza Gdańskiego gdzie połączy się z główną trasą kolejową i wróci do Gdańska głównego.
Ze stacji Matarnia specjalny lotniskowy autobusik (taki shuttle jak mają wypożyczalnie samochodów w USA dopasowany do rozkładu pociągów zabiera pax na terminal.
Pozdroofka
Pociąg ? Pod górkę nie musi jechać tak samo szybko jak po prostej.
Przyb, prima aprilis był 4 dni temu, spóźniłeś się.

Koszt zrobienia pociągu z Gdańska głównego na lotnisko byłby koszmarny przez Wrzeszcz, zupełnie sobie tego nie wyobrażam w odniesieniu do tego że "głupiego" Słowackiego mają problem poszerzyć od Potokowej w dół. Podoba mi się częściowo pomysł Spottera, ale tylko do momentu skąd on chce wypuścić ten pociąg spowrotem do wrzeszcza. Moim zdaniem powinien on jadąc z Gdyni z trasy "kaszubskiej" odbić do Matarni i stamtąd wzdłuż obwodnicy zahaczając wszystkie przyobwodnicowe osiedla do Pruszcza Gdańskiego gdzie połączy się z główną trasą kolejową i wróci do Gdańska głównego.
Ze stacji Matarnia specjalny lotniskowy autobusik (taki shuttle jak mają wypożyczalnie samochodów w USA dopasowany do rozkładu pociągów zabiera pax na terminal.
Pozdroofka
-
- Posty: 158
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk / EPGD
- Kontaktowanie:
cały czas własnie zmierzam do tego że stara linia kolejowa, niestety Chavez ale w tym przypadku jest tu najodpowiedniejsza
tu już mamy szlak niejako wytyczony, Niemcy wyręczyli nas w tym teraz tylko kwestia zorganizowania i ponownej jego adaptacji. nie wyobrażam sobie niwelowania terenu w innym miejscu i przesypywania 'piasku' z kupki na kupkę...
położenie Gdańska niestety wpływa na pewne decyzje, przebicie się przez wzgórza morenowe od Gdańska po Gdynie nie jest łatwe, pociągi i tramwaje to nie autobusy gdzie redukujesz bieg i zasuwasz pod górę...
tu już mamy szlak niejako wytyczony, Niemcy wyręczyli nas w tym teraz tylko kwestia zorganizowania i ponownej jego adaptacji. nie wyobrażam sobie niwelowania terenu w innym miejscu i przesypywania 'piasku' z kupki na kupkę...

- chavez
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 13:18
- Lokalizacja: Gdansk/GDN/EPGD
- Kontaktowanie:
Pozwole sobie sie z Toba nie zgodzić, Kair
Skoro planowana jest trasa na Chełm, to chyba jednak jest to możliwe.
Połączenie Oliwy z Osową byłoby bardzo rentowne choć również bardzo kosztowne i miałoby dodatkowe pozytywne skutki, myśle że warto to rozważyć. Zawsze można zbudować kolejkę górską, taką zębatą
Pozdroofka

Skoro planowana jest trasa na Chełm, to chyba jednak jest to możliwe.
Połączenie Oliwy z Osową byłoby bardzo rentowne choć również bardzo kosztowne i miałoby dodatkowe pozytywne skutki, myśle że warto to rozważyć. Zawsze można zbudować kolejkę górską, taką zębatą

Pozdroofka
-
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
- Lokalizacja: EPGD
Chwila, chwila. Ale o czym teraz mowa? Tramwaj, to wiadomo, ze potzrebuje zupelnie nowych torowisk, ale za to nasypy nie musza byc az takie, jak w przypadku pociagow. Zas pociag niestety, ale nie zrobi sie inaczej, bo jak to zauwazyl Kair, trasy juz sa. I tez ciagle o tym mowie, ze sa, i ze tylko po nich mozna poscic pociag. Chavez, pamietasz jak kiedys wracalismy rowerkiem z lotniska i jechalismy po dawnym nasypie kolejowym? Co w pewnym momencie taka wyrwa jest i trzeba sie przedostac na druga strone? To jest wlasnia stara linia z Wrzeszcza!!!
- chavez
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 13:18
- Lokalizacja: Gdansk/GDN/EPGD
- Kontaktowanie:
Tak pamiętam, ale to jest w kompletnej rozsypce, że nie wspomnę o spełnianiu dzisiejszych norm budowlanych. Dostosowanie tego do dzisiejszych warunków będzie droższe niż zbudowanie nowego torowiska. Więc trudno powiedzieć, że mamy torowisko i wystarczy puścić pociąg. To kompletna bzdura.
Jedyne co można zrobić to zaorać to a gruz wykorzystać na nasyp.
Pozdroofka
Jedyne co można zrobić to zaorać to a gruz wykorzystać na nasyp.
Pozdroofka
-
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
- Lokalizacja: EPGD
Nie, chavez, ja nie mowie, ze mamy torowisko. Ja mowie, ze mamy juz trase, ktoredy moze pojsc torowisko. Nasyp nie jest w takiej rozsypce. Gadalem kiedys z kims z budownictwa i powiedzial mi, ze trzeba by go w niektorych miejscach umocnic i byloby ok. No i pamietaj jeszcze, ze pzrebicie sie teraz gdzies z torowiskiem przez srodek miasta, to nie jest latwa sprawa. Zas na tej trasie caly czas nic nie buduja. Poza tym, budowanie innej trasy bedzie sie napewno wiazalo z wycieciem lasu, na co sie juz zieloni nie zgodza. Jakby na to nie patzrec, jezeli juz sie zdecyduja na budowe tej trasy kolejowej, to chyba Wrzeszcz-Kokoszki zostanie reaktywowane z odnoga na Rebiechowo
.

Spotter wez sie gleboko zastanow albo wez porozmawiaj z kims kompetentnym. Myslisz, ze to wszystko bedzie jak dotknieciem czarodziejskiej rozdzki, pstryk i bedzie kolej i tramwaj. Gadasz o tych nasypach, torowiskach, a prawda jest taka ze to co pozostalo po przodkach nadaje sie jedynie do rozbiorki. Trasa moze nie powstac tez z jednego powodu, ze ruiny po wiaduktach sa ruinami z przeszlosci, ktore kwalifikuja sie jako zabytek. A jesli chodzi o trase tramwajowa z Chelmu na Morene to ma isc wzdluz ulicy Rakoczego i vis-a-vis pizzeri Krokodyl miala bys petla, wiec jak sobie wyobrazasz jak mialaby dalej isc, przez osiedle, poligon, Jasien, Kokoszki i Rebiechowo, czy moze przez ul. Potokowa, ni jak nie pasuje. A jesli chodzi o kolej to sie nie wypowiadam bo nic o tym nie slyszalem i nie wiem jak idzie linia kolejowa u mnie na osiedlu.
- chavez
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 13:18
- Lokalizacja: Gdansk/GDN/EPGD
- Kontaktowanie:
MaćkoE pisze: Spotter wez sie gleboko zastanow albo wez porozmawiaj z kims kompetentnym. Myslisz, ze to wszystko bedzie jak dotknieciem czarodziejskiej rozdzki, pstryk i bedzie kolej i tramwaj. Gadasz o tych nasypach, torowiskach, a prawda jest taka ze to co pozostalo po przodkach nadaje sie jedynie do rozbiorki. Trasa moze nie powstac tez z jednego powodu, ze ruiny po wiaduktach sa ruinami z przeszlosci, ktore kwalifikuja sie jako zabytek.
Tu masz rację
MaćkoE pisze: A jesli chodzi o trase tramwajowa z Chelmu na Morene to ma isc wzdluz ulicy Rakoczego i vis-a-vis pizzeri Krokodyl miala bys petla, wiec jak sobie wyobrazasz jak mialaby dalej isc, przez osiedle, poligon, Jasien, Kokoszki i Rebiechowo, czy moze przez ul. Potokowa, ni jak nie pasuje. A jesli chodzi o kolej to sie nie wypowiadam bo nic o tym nie slyszalem i nie wiem jak idzie linia kolejowa u mnie na osiedlu.
Ale to, to chyba kolejny dowcip. I co, przez cmentarz łostowicki, tak ? Czy może przez osiedle Pana Tadeusza, z górki na pazurki o nachyleniu 50% i przez moje podwórko ?
Weźcie ludzie jakieś mapy miasta może co ? Bo chyba Wam topografia szwankuje.
Pozdroofka
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Ludze (chavez i Maćko), powtarzam to co Kair i Spotter juz niejednokrotnie mówili: SZLAK JEST JUŻ WYTYCZONY przez niesistniejącą już linię kolejową Gdańsk Wrzeszcz - Stara Piła. Trzeba tylko odbudować nasypy. Oczywiście w niektórych miejscach trzeba zbudować odprowadzenia wody, przepusty, poszerzyć nasyp, żeby spełniał wymogi skrajni itd. a także przerzucić 3 albo 4 mosty. Nie trzeba natomiast zmieniać rzeźby terenu i prowadzić zakrojonych na szeroką skalę prac ziemnych! A takie prace będą konieczne przy wytyczaniu ew. linii tramwajowych.
Poza tym kolej zawsze będzie szybsza i bardziej komfortowa od tramwaju. Popatrzcie ile trzeba się tłuc tramwajem, żeby dojechać np. z Gdańska Głównego do Oliwy. Strata czasu, lepiej jechać SKM. Realizując te plany myślmy regionalnie, bo kolej biegnąca na lotnisko i dalej " w świat" przsłuży się nie tylko samemu miastu Gdańsk, ale także całej aglomeracji i regionowi...
Poza tym kolej zawsze będzie szybsza i bardziej komfortowa od tramwaju. Popatrzcie ile trzeba się tłuc tramwajem, żeby dojechać np. z Gdańska Głównego do Oliwy. Strata czasu, lepiej jechać SKM. Realizując te plany myślmy regionalnie, bo kolej biegnąca na lotnisko i dalej " w świat" przsłuży się nie tylko samemu miastu Gdańsk, ale także całej aglomeracji i regionowi...
Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości