Koniec lotów do Berlina Direct FLY

...różne na temat naszego lotniska
SebolE

Koniec lotów do Berlina Direct FLY

Postautor: SebolE » środa, 24 maja 2006, 17:56

Zgodnie z informacją otrzymaną od linii lotniczej Direct Fly loty na trasie Gdańsk - Berlin zostają zawieszone z dniem 24 maja br.
Decyzja została podyktowana względami ekonomicznymi, z uwagi na niskie zainteresowanie lotami. Zmianie uległa także strategia spółki Direct Fly - obecnie skoncentruje się ona na rozwoju połączeń krajowych.

(www.airport.gdansk.pl)

To od nas będą tylko operować do Wrocławia i Krakowa.

stefanm

Postautor: stefanm » środa, 24 maja 2006, 19:01

Myślę, że jakiekolwiek zainteresowanie powinno wynikać z wiedzy, że taka linia lotnicza w ogóle istnieje. Ostatnio pytałem kilka osób spoza kręgu lotniczego czy wiedzą coś na temat Direct Fly i oczywiście mało kto mógł powiedzieć cokolwiek o tej linii... :?

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » środa, 24 maja 2006, 19:11

stefanm pisze:Myślę, że jakiekolwiek zainteresowanie powinno wynikać z wiedzy, że taka linia lotnicza w ogóle istnieje. Ostatnio pytałem kilka osób spoza kręgu lotniczego czy wiedzą coś na temat Direct Fly i oczywiście mało kto mógł powiedzieć cokolwiek o tej linii... :?

Dokładnie tak.. Już o tym kiedyś była mowa. Marketing tej firmy po prostu leży!

MaćkoE

Postautor: MaćkoE » środa, 24 maja 2006, 21:22

Direct Fly likwiduje też loty z Łodzi do Lwowa i Kijowa, na które chętnych było coraz więcej. - Te połączenia zawiesiliśmy z innego powodu - mówi Stępak. - Musimy poczekać na zgodę Ukrainy. Pozwolenie na regularne loty na Wschód ma tylko narodowy przewoźnik PLL LOT. Dlatego Direct Fly uruchomił czartery (taką zgodę dostał). Samoloty startowały w stałe dni, o stałych porach.

Źródło: Gazeta Wyborcza

stefanm

Postautor: stefanm » czwartek, 25 maja 2006, 08:37

hmm a tak z ciekawości jakie są koszty przelotu takiego samolotu?

Słyszałem, że przelot Boeinga 737 na trasie Polska (bliżej niesprecyzowane miasto) - Londyn, wychodzi po około 280zł na pasażera w 2 strony. W tej kalkulacji chodzi głównie o paliwo, niestety nie wiem nic więcej o tym wyliczeniu.
Przelot Saaba jest z pewnością tańszy, dlatego ciekawi mnie jakie są koszty przelotu do właśnie np. francji - po podzieleniu na pasażera zakładając optymistyczną wersję obłożenia 100% :)

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » czwartek, 25 maja 2006, 15:33

stefanm pisze:hmm a tak z ciekawości jakie są koszty przelotu takiego samolotu?

Słyszałem, że przelot Boeinga 737 na trasie Polska (bliżej niesprecyzowane miasto) - Londyn, wychodzi po około 280zł na pasażera w 2 strony. W tej kalkulacji chodzi głównie o paliwo, niestety nie wiem nic więcej o tym wyliczeniu.
Przelot Saaba jest z pewnością tańszy, dlatego ciekawi mnie jakie są koszty przelotu do właśnie np. francji - po podzieleniu na pasażera zakładając optymistyczną wersję obłożenia 100% :)


SAAB 340A spala jakies 480kg paliwa na 1 godzine lotu. Jak do tego doliczysz start i ladowanie, to na trasie do Berlina z Gdanska taka maszyna spala (zgodnie ze specyfikacja producenta) jakies 600kg paliwa (przy pelnym oblozeniu). 1L paliwa Jet A1 jest ciezszy od wody, wiec 1 kg to jakies 1,6L. Zgodnie z wyliczeniami po przeliczeniu kg na litry daje nam to ok. 1000l. Przemnozenie tej wielkosci razy cene paliwa (0,93309 USD/ Litr), daje nam jakies 3000 PLN (zalezy od kursow USD). Do tego dochodza jeszcze koszty za oblusge lotniskowa, za start i ladowanie, oplaty za kontrole powietrzna, i jak do tego jeszcze dolozysz wynagrodzenia i pozostale koszty, to wychodzi jakies 5000 PLN za rejs (przy wykonywaniu jedna maszyna 8 rejsow 1-1,5h dziennie).

Maszyna SAAB 340A zabiera na poklad 33 pasazerow. Tak wiec aby zostaly pokryte koszty przelotu przy sredniej cenie 300 PLN za bilet (tak mniej wiecej mial DirectFly), maszyna musi zabrac na poklad 17 pasazerow.

A skoro wozili raptem 5-6 pax, to nie ma co sie dziwic, ze rezygnuja.

Uprzedzajac niektore pytania kolegow z forum:
Tutaj sa centy paliwa: http://www.petrolot.pl/cenypaliwiuslug.html
Tutaj sa oplaty lotniskowe: http://www.airport.gdansk.pl/service/pl ... lotniskowe
Tutaj sa oplaty nawigacyjne: www.pata.pl (poszukajcie sami, bo juz nie pamietam gdzie dokladnie)
Specyfikacje maszyny Saab 340A znajdziecie na stronie Saab'a
Koszty zwiazane z wynagrodzeniami i prowadzeniem dzialalnosci to juz tak latwo sie nie da przedstawic, gdyz to sie wiaze z dokladniejszym planem inwestycyjnym. Dlatego jest to obecnie przyblizone do 1000 PLN za rejs.

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » czwartek, 25 maja 2006, 15:58

Kalim pisze:czyli Radiosławie cena 350 zl za lot w dwie strony do paryza jest mozliwa przy oblozeniu bliskim max?


To zalezy od maszyny, ile pax zabiera i jakie sa jej koszty przelotu. Ja podalem tylko infrmacje co do Saab'a 340A i trasy ok. 600 km.

Ale podejrzewam, ze cena jaka podajesz jest mozliwa.


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości