Strona 3 z 6

: czwartek, 29 kwie 2010, 11:41
autor: Geo
Żeby Ci czasem do głowy nie przyszło cisnąć eLką w samolot ;)
Jako że nigdy nie byłem na Okęciu to jak tam wczesniej było? Stał jakiś cieć i sprawdzał plecaki przed wejściem?

: czwartek, 29 kwie 2010, 11:56
autor: Pitex
tak przed klatka schodowa był koleś z prześwietlarką.

Myślę że na nowym tarasie mimo szyby i dachu tez będzie stal koleś i sprawdzał.

: czwartek, 29 kwie 2010, 12:45
autor: duszy
Paranoja czy jak długo istnieje Okęcie i wiele innych lotnisk to czy był przypadek rzucania czegokolwiek z tarasu widokowego pomijając papierki po cukierkach itp.Chodziłem jeszcze po tarasie na który chciał wejść Himilsbach z kumplami i nikt niczego nie rzucał. :wink:

: czwartek, 29 kwie 2010, 16:18
autor: Machoni
Dobrze, że w Łodzi jest. Nie trzeba jechać do Wrocławia :)

: czwartek, 29 kwie 2010, 17:02
autor: baku
Machoni pisze:Dobrze, że w Łodzi jest. Nie trzeba jechać do Wrocławia :)
=D =D

Trzeba podziekowac firmie Budimex ze tak nieumiejetnie budowala Terminal bo bodajze w 2006 roku mieli juz zamknac taras.

Jak bedzie szyba to niestety nie bedzie to prawdziwy taras widokowy... No ale zawsze popatrzec mozna...

: czwartek, 29 kwie 2010, 20:06
autor: Machoni
baku pisze:
Machoni pisze:Dobrze, że w Łodzi jest. Nie trzeba jechać do Wrocławia :)
=D =D

Trzeba podziekowac firmie Budimex ze tak nieumiejetnie budowala Terminal bo bodajze w 2006 roku mieli juz zamknac taras.

Jak bedzie szyba to niestety nie bedzie to prawdziwy taras widokowy... No ale zawsze popatrzec mozna...
Będzie jak na TXL przy restauracji. Tylko tam można nabyć bier i currywurst, a w Wawce co będzie???

Terminal Chopina nagrodzony

: wtorek, 04 maja 2010, 09:00
autor: marecki
Terminal z Lotniska Chopina w Warszawie wyróżniony przez Trane
wnp.pl (tgan) - 04-05-2010 09:14
W oparciu o zaprezentowane zaangażowanie w osiągnięcie energetycznej i operacyjnej wydajności, Lotnisko Chopina otrzyma w 2010 roku nagrodę Trane Energy Efficiency Leader Award.
Warszawski port lotniczy będzie pierwszym lotniskiem uhonorowanym tym wyróżnieniem Trane Energy Efficiency Leader Award. Na nowy system zastosowany w terminalu składają się między innymi chłodzone wodą, duże chillery odśrodkowe oraz automatyka węzła wody lodowej gwarantująca pasażerom i pracownikom optymalną jakość powietrza wewnątrz pomieszczeń. System automatyki zapewnia zdalny i scentralizowany nadzór nad pracą całego systemu. W niedługim okresie, „Porty Lotnicze” planują rozszerzenie operacyjnych zdolności systemu wody lodowej – zastosowanie odzysku ciepła pozwoli na produkcję i dostarczenie ciepłej wody na potrzeby lotniska.

Nowoczesny terminal wyposażony jest w wysoko wydajne systemy infrastruktury, które wykorzystują energię elektryczną w sposób efektywny, racjonalizują operacje i zapewniają komfortowe środowisko dla podróżnych, gości i pracowników. Dane szacunkowe pokazują, że w ciągu pierwszych 10 lat eksploatacji, zastosowane systemy pozwolą na zaoszczędzenie ilości energii pozwalającej na zasilanie przez rok prądem miasta o zaludnieniu ponad 10 tys. mieszkańców.
Firma Trane zainicjowała w Polsce program przyznawania wyróżnień Trane Energy Efficiency Leader Award. w roku 2008. Nagroda ta przyznawana jest organizacjom, które wykazały się inicjatywą poprawy swoich energetycznych i operacyjnych środowisk oraz podejmują aktywne działania w kierunku stosowania rozwiązań ekologicznych. Pierwsze wyróżnienie zostało przyznane w 2008 roku Warszawskiemu Centrum Finansowemu. Nagrodą w roku 2009 zostali wyróżnieni Zamek Królewski oraz budynek Centrum LIM/Warsaw Marriott Hotel.

Inwestycje na EPWA

: czwartek, 13 maja 2010, 08:58
autor: marecki
Okęcie: hotel, kolej, nowe obiekty...
Paweł Cybulak 2010-05-12 17:02 (457)




Pięciogwiazdkowy hotel, centrum konferencyjno-wystawowe, obiekty biurowe i handlowe, podziemna stacja kolei łącząca centrum Warszawy z lotniskiem, rozbudowany terminal i szereg modernizacji związanych z operacjami lotniczymi to inwestycje jakie zaplanowało Lotnisko Chopina na najbliższe lata.

Zaplanowane przez P.P. „Porty Lotnicze” inwestycje pochłoną około 1,2 mld zł. Dotyczą one dwóch głównych obszarów funkcjonowania lotniska: infrastruktury lotniskowej i pozalotniskowej. - Aktualnie trwa rozbudowa pirsów – południowego i centralnego, która zakończy się w II kwartale 2011 roku. Na rok 2014 planujemy pełną integrację terminali T1 i T2, dzięki czemu zwiększymy ich przepustowość osiągając poziom 12,5 mln pasażerów – mówi Michał Marzec dyrektor Lotniska Chopina.

W ramach inwestycji związanych z płytą lotniskową, rozbudowie i modernizacji zostaną poddane drogi startowe i drogi kołowania oraz płyty postojowe, co zwiększy bezpieczeństwo operacji statków powietrznych, a także zredukuje hałas i emisję zanieczyszczeń wynikających m.in. z dłuższego czasu kołowania samolotu na płycie.

Inwestycje na Lotnisku Chopina to jednak nie tylko terminal i infrastruktura lotniskowa. - To także budowa odpowiedniej strefy komercyjnej, która pomoże przyciągnąć i obsłużyć klientów biznesowych. Na terenie portu powstaje kolejny hotel - pięciogwiazdkowy Marriott Renaissance, który zaoferuje gościom 225 pokoi i centrum konferencyjne – dodaje Marzec. Powstanie hotelu to początek olbrzymiego przedsięwzięcia inwestycyjnego obejmującego infrastrukturę pozalotniskową, które przewiduje stworzenie miasteczka lotniskowego – Chopin Airport City, na kształt obiektów tego rodzaju w Amsterdamie czy Frankfurcie. Projekt ten wiąże się z zagospodarowaniem blisko 10 hektarów terenów i udostępnieniem nawet 250 tys. mkw. powierzchni użytkowych w sąsiedztwie terminalu lotniska. To szansa na wykorzystanie zasobów, jakie posiada lotnisko i jednocześnie sposób na podniesienie konkurencyjności portu. Rozwiązanie ma również na celu obniżanie opłat pobieranych od pasażerów i linii lotniczych.

Zakończono budowę terminalu autobusowego, który pozwoli na lepszą komunikację lotniska z miastem i regionem. W realizacji jest podziemna stacja kolejowa, dzięki której w drugim półroczu 2011 roku port uzyska dodatkowe połączenie z centrum miasta, a podróżni – łatwy i szybki dostęp do terminalu. Dla zmotoryzowanych klientów i pasażerów lotniska dobrą informacją są trwające prace nad rozbudową systemu dróg ekspresowych (węzeł „Marynarska” i „Lotnisko” oraz południowa obwodnica Warszawy), które przyspieszą i ułatwią dotarcie na lotnisko. Ich zakończenie planowane jest na rok 2012. - Inwestycje realizowane na terenie Lotniska Chopina są odpowiedzią na regularnie prowadzone prace studialne, między innymi współfinansowane ze środków Funduszu TEN-T, które określają kierunki rozwoju portu – mówi Dyrektor Marzec. Ich wyniki pokazują także, że pasażerowie bardzo pozytywnie oceniają dotychczasowe zmiany wprowadzone na lotnisku. To dla nas potwierdzenie, że obraliśmy właściwy kierunek – dodaje.

Re: Terminal Chopina nagrodzony

: czwartek, 13 maja 2010, 11:07
autor: Machoni
marecki pisze:Terminal z Lotniska Chopina w Warszawie wyróżniony przez Trane
wnp.pl (tgan) - 04-05-2010 09:14
W oparciu o zaprezentowane zaangażowanie w osiągnięcie energetycznej i operacyjnej wydajności, Lotnisko Chopina otrzyma w 2010 roku nagrodę Trane Energy Efficiency Leader Award.
Warszawski port lotniczy będzie pierwszym lotniskiem uhonorowanym tym wyróżnieniem Trane Energy Efficiency Leader Award. Na nowy system zastosowany w terminalu składają się między innymi chłodzone wodą, duże chillery odśrodkowe oraz automatyka węzła wody lodowej gwarantująca pasażerom i pracownikom optymalną jakość powietrza wewnątrz pomieszczeń. System automatyki zapewnia zdalny i scentralizowany nadzór nad pracą całego systemu. W niedługim okresie, „Porty Lotnicze” planują rozszerzenie operacyjnych zdolności systemu wody lodowej – zastosowanie odzysku ciepła pozwoli na produkcję i dostarczenie ciepłej wody na potrzeby lotniska.

Nowoczesny terminal wyposażony jest w wysoko wydajne systemy infrastruktury, które wykorzystują energię elektryczną w sposób efektywny, racjonalizują operacje i zapewniają komfortowe środowisko dla podróżnych, gości i pracowników. Dane szacunkowe pokazują, że w ciągu pierwszych 10 lat eksploatacji, zastosowane systemy pozwolą na zaoszczędzenie ilości energii pozwalającej na zasilanie przez rok prądem miasta o zaludnieniu ponad 10 tys. mieszkańców.
Firma Trane zainicjowała w Polsce program przyznawania wyróżnień Trane Energy Efficiency Leader Award. w roku 2008. Nagroda ta przyznawana jest organizacjom, które wykazały się inicjatywą poprawy swoich energetycznych i operacyjnych środowisk oraz podejmują aktywne działania w kierunku stosowania rozwiązań ekologicznych. Pierwsze wyróżnienie zostało przyznane w 2008 roku Warszawskiemu Centrum Finansowemu. Nagrodą w roku 2009 zostali wyróżnieni Zamek Królewski oraz budynek Centrum LIM/Warsaw Marriott Hotel.
Trane dostał kontrakt to i nagrodę przyznał :wink:

Pozew LOT-u

: środa, 23 cze 2010, 11:20
autor: marecki
LOT pozwał Okęcie
Dziennik Gazeta Prawna - 23-06-2010 07:26
LOT żąda od portu lotniczego na Okęciu 300 mln zł za straty, jakie poniósł w ostatnich latach w wyniku opieszałości służb lotniska - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Jak ocenia gazeta, tego jeszcze w świecie lotniczym nie było, by narodowy przewoźnik pozywał do sądu kontrolowany przez państwo port lotniczy.

PLL LOT nie chciał komentować informacji "DGP". Podobnie postąpiło Okęcie. Zdaniem ekspertów proces może być bardzo ciekawy, bo za część opóźnień LOT-u winę ponoszą spółki... LOT-u.

: piątek, 25 cze 2010, 08:59
autor: SebolE

Kasowane połączenia z Okęcia

: niedziela, 04 lip 2010, 17:03
autor: marecki
Odlatują z Okęcia

Fot. sxc.hu
Tanie linie lotnicze kasują połączenia ze stolicą. Zyskują inne miasta.

Po wakacjach mają się zacząć drastyczne cięcia, które uderzą w największy port lotniczy w Polsce. Rejsy kasują norweski Norwegian, niemiecki Germanwings, rumuński BlueAir, irlandzki Aer Lingus. Mocno ogranicza je węgierski Wizz Air – podaje „Rzeczpospolita”.

Okęcie jest zbyt drogie jak na jakość świadczonych usług. A wysokich kosztów nie równoważy większa niż w portach regionalnych liczba pasażerów. I to właśnie pasażerowie stracą najbardziej. Podrożeją bilety, bo tanie linie lotnicze były dla tradycyjnych przewoźników ostrą konkurencją. Wydłuży się też czas podróży. Skorzystają za to tańsze porty regionalne w Krakowie, Wrocławiu i w Gdańsku.

Norwegian zamyka bazę w stolicy i od września likwiduje osiem połączeń na południe Europy. Zostaje jedynie połączenie z Warszawy do Oslo.

Także regularnym liniom nie pasuje Okęcie. Dubajskim Emirates bardziej opłaca się latać do Pragi – informuje „Rzeczpospolita”
Warszawa | lotniska | Kraków | Gdańsk | Wrocław | komunikacja publiczna | metropolie | Serwis Gospodarka

: środa, 11 sie 2010, 09:00
autor: Siernik

: niedziela, 05 gru 2010, 09:30
autor: monti

Re: Lotnisko-EPWA

: czwartek, 10 lut 2011, 09:30
autor: marecki
W sezonie letnim Turkish Airlines będą wykonywały loty pomiędzy Warszawą i Istambułem większymi samolotami Airbus A330.

Turecki przewoźnik lata do Polski 4 razy w tygodniu: w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Obecnie na trasie pomiędzy Warszawą i Istambułem wykorzystywane są samoloty Boeing 737-800 i Airbus A321. W pozostałe dni tygodnia loty wykonuje PLL LOT używając samolotów Boeing 737-400 i -500. Dzięki porozumieniu code-share pomiędzy tymi przewoźnikami linie mogą sprzedawać bilety na połączenia niezależnie od faktycznego operatora.



Airbus A330-200, który rozpocznie loty do Istambułu 30 marca, oferuje 250 miejsc na pokładzie. W maksymalnej konfiguracji liczba ta wzrasta do 281. Dotychczas używane na tej trasie Airbusy A321 posiadają około 195 miejsc, a mniejsze Boeingi 737-800 około 165. Oferowanie ze strony Turkish Airlines wzrośnie zatem o ponad 400 miejsc tygodniowo. Airbusy A330-200 tureckiego przewoźnika będą jedynymi zagranicznymi samolotami szerokokadłubowymi regularnie wykonującymi połączenia pasażerskie z lotniska im. Chopina. Poza Turkishem, do Warszawy latają tylko szerokokadłubowe samoloty cargo, czarterowe oraz, oczywiście, Boeingi 767-300ER LOT-u.

Dominik Sipiński
Fot. Piotr Bożyk