Heathrow v2 15-18.11.2008

...wszelkie relacje z wyjazdów na inne lotniska, pokazy itp.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » piątek, 21 lis 2008, 23:47

MarcoPolo pisze:Pas 9 definitywnie wyszedł z użycia i będzie zabudowany - patrz nr 12:

Mam wrażenie, że mówimy o 2 różnych rzeczach :P. Ja mówię o pasach 9L, 9R - czyli tych 27R, 27L używanych z drugiej strony. A Ty masz chyba na myśli stary rzeczywiście nie używany pas 5/23 :wink:.

Mateusz co do ilości miejsc to nie przesadzaj. A380 rzeczywiście w tej chwili zabierają poniżej 600 paxów. Ale to wszystko zależy od konfiguracji. Wszystkie w tej chwili używane przez linie mają Suite'y. Zabierają miejsce, w którym można by zmieścić przynajmniej 6 foteli economy a podróżuje tam jedna osoba :P. A 380 jest certyfikowany na ponad 800 osób.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 602
Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Postautor: Mateusz » piątek, 21 lis 2008, 23:49

Wiesz Marcin, jakbyś chciał wozić bydło to i 1000 można zabrać i jak w ryanie co drugie miejsce naprawde bedzie przy oknie.ale myśle że to nie o to chodzi :)
Ostatnio zmieniony sobota, 22 lis 2008, 00:01 przez Mateusz, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam serdecznie
__________________________________________
Obrazek

Awatar użytkownika
MarcoPolo
Posty: 478
Rejestracja: niedziela, 20 maja 2007, 18:35
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: MarcoPolo » piątek, 21 lis 2008, 23:52

Marcin pisze:
MarcoPolo pisze:Pas 9 definitywnie wyszedł z użycia i będzie zabudowany - patrz nr 12:

Mam wrażenie, że mówimy o 2 różnych rzeczach :P. Ja mówię o pasach 9L, 9R - czyli tych 27R, 27L używanych z drugiej strony. A Ty masz chyba na myśli stary rzeczywiście nie używany pas 5/23 :wink:.


No jasne! Mój błąd - już poprawiam.

EDIT:
9L tylko do lądowań
9R tylko do startów z wyjątkiem niektórych BA i cargo, które mogą czasem startować z 9L jeżeli są ciche.
tu jest często informacja jakie pasy na LHR mogą być w użyciu:
http://www.plane-mad.com/guides.php?guide=LHR
Ostatnio zmieniony sobota, 22 lis 2008, 00:05 przez MarcoPolo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » sobota, 22 lis 2008, 00:02

Mateusz pisze:Wiesz Marcin, jakbyś chciał wozić bydło to i 1000 można zabrać,ale myśle że to nie o to chodzi :)

Chciałem zrobić takie obiektywne porównanie ale chyba się nie uda. A380 przy układzie 3-klasowym zabiera 525 paxów, a przy all-economy 853. 747-400 przy 3 klasach 416, przy 2-524. Więc jedyne wiarygodne porównanie można by zrobić gdyby Airbus podał ilość paxów w układzie 2-klasowym albo Boeing przy all-economy. Porównując układy 3-klasowe wychodzi 109 paxów różnicy, a nie 80, przy czym pozostaje jeszcze różnica taka, że A380 w tym układzie ma Suite'y, a 747 nie. Więc różnica jest jeszcze większa. Też jestem wielkim miłośnikiem 747 ale jednak trzeba oddać A380 to, że zabiera znacznie więcej paxów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 602
Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Postautor: Mateusz » sobota, 22 lis 2008, 00:05

Marcin wiem....To miał być taki żart...
Pozdrawiam serdecznie

__________________________________________

Obrazek

Awatar użytkownika
MarcoPolo
Posty: 478
Rejestracja: niedziela, 20 maja 2007, 18:35
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: MarcoPolo » sobota, 22 lis 2008, 00:14

Zdaje się, że gdyby wstawić fotele do AN-225, to zmieściłoby się 1500 paxów :D Nawet były już takie propozycje. :wink:

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » sobota, 22 lis 2008, 00:23

MarcoPolo pisze:Zdaje się, że gdyby wstawić fotele do AN-225, to zmieściłoby się 1500 paxów :D Nawet były już takie propozycje. :wink:

W zasadzie to w celach propagandowych mogliby to zrobić. Podobno odświeżają drugą i ostatnią sztukę 225. To ten co lata do teraz niech zostanie cargo, a tego drugiego niech przerobią na pasażerskiego i będą mieć 2 tytuły - największego samolotu cargo i największego pasażerskiego :D Cóż za narodowy sukces by był :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 602
Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Postautor: Mateusz » sobota, 22 lis 2008, 00:29

świeto jak świeto...ale znajdź tyle wódki by można było świetować
Pozdrawiam serdecznie

__________________________________________

Obrazek

Awatar użytkownika
Siernik
Posty: 327
Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
Lokalizacja: Sławno

Postautor: Siernik » sobota, 22 lis 2008, 09:07

Mateusz pisze:
Siernik pisze:
baku pisze:No moze jest 'inny' itp ale w locie prezentuje sie naprawde okazale. No i re5pect za podroz przez pol europy po 1 samolot:)



15 200 km robi swoje.


Siernik Bakowi chodziło o to że Marcin przeleciał pół europy by złapac atrzystaosiemdziesiatke


Źle załapałem poprostu i nie było powodu Marco żeby tak napisać.
Żeby nie było zmieniłem.

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » sobota, 22 lis 2008, 09:55

MarcoPolo pisze:Zdaje się, że gdyby wstawić fotele do AN-225, to zmieściłoby się 1500 paxów :D Nawet były już takie propozycje. :wink:


A mi kiedyś obił się o uszy inny pomysł zakładający przebudowanie 2. Mriji na latający hotel lub wycieczkowiec. W sumie to też mogłoby być ciekawe gdyby An-225 został czymś na kształt latającego wycieczkowca. :) Szkoda tylko, że ten projekt to akurat utopia.
Pozdrawiam :)
Paweł

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » poniedziałek, 24 lis 2008, 00:58

No to dorzucę kilka zdjęć, żeby nie było, że tylko po tego grubasa tam jechałem :wink:

Obrazek
Taki oto business jecik :o Czy te lampy bardzo przeszkadzają? Próbowałem się ich pozbyć w shopie tak jak przy 727 ale coś nie idzie...
Obrazek
A jako, że 747 jest za mały to szejk posłał jeszcze 727 - cóż za rarytasik :D
Obrazek
Przy 6 zdjęciach na sekundę złapanie strobe'a jest wreszcie możliwe :wink:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolejność obróbki zdjęć - alfabetyczna. Więc na Emiratesy, Qatary, Qantasy przyjdzie jeszcze czas ;).

Jako, że przejrzałem już trochę zdjęć mogę przyznać z całą pewnością, że autofokus w 50D działa lepiej niż w 400D. A wydawać by się mogło, że to tylko od obiektywu zależy... Co do szumów to tak jak pisałem wcześniej - jest znacznie lepiej ale wciąż ich jest dużo. Na szczęście głównie takiego delikatnego - w większości myślę, że da się odszumić, a po pomniejszeniu wyjdzie po ludzku.
Ostatnio zmieniony niedziela, 30 lis 2008, 02:09 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » poniedziałek, 24 lis 2008, 01:12

Ja bym na szum nie narzekał. Dwie sprawy : na jakim ISO robiłeś? I sprawa wagi śmiertelnej: robisz z włączonym Picture Style, czy też masz defaultowe ustawienia (Sharpness na 3 i reszta na 0) ?

Druga sprawa co do autofokusa to działa lepiej, bo punkty pomiaru są krzyżowe, a nie spoty, tak jak w 400D.

Godny ten bangladesh :) ogólnie ładne zdjęcia. Ten szum mnie niepokoi co prawda, bo w 50D go nie powinno być. Widziałem z resztą po innych zdjęciach (z innych egzemplarzy). Ale najpierw odpowiedz na pytania ;)
Pozdrawiam, JN

Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » poniedziałek, 24 lis 2008, 20:47

No ISO to różne używam - od 100 do 1000 :P. Przy przyzwoitej jasności do ISO 400 zdjęcia wychodzą bardzo przyzwoite. Jak jest trochę gorzej z oświetleniem to na dolnej części samolotu przy ISO 400 zaczyna pojawiać się szum.

Co do picture style to nie bardzo rozumiem. U mnie chyba nie ma czegoś takiego jak włączenie/wyłączenie picture style tylko się wybiera, któryś ze stylów lub tworzy własny. Ja mam wybrany 4, 0, 0, 0.

Dla zainteresowanych poniżej link do zdjęcia zrobionego przy ISO 400 bez żadnej obróbki, zmniejszania itp. Jak dla mnie jest to katastrofa to co wyszło w dolnej części samolotu. Oczywiście mówię o zdjęciu oglądanym na 100% - przy pomniejszaniu oczywiście to po części zanika. Uwaga zajmuje prawie 5MB - za parę dni je usunę, żeby nie rujnować sobie transferu ;)
http://www.pietraszko.eu/fotki/egll/IMG_7447.JPG

EDIT jak widzę teraz tą fotę w przeglądarce to wygląda już znacznie lepiej. Pewnie ta Vistowa przeglądarka zdjęć podkręca kolorki i dla tego wyglądało katastrofalnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » poniedziałek, 24 lis 2008, 21:20

Marcin pisze:Ja mam wybrany 4, 0, 0, 0.


Zmieniłeś ostrość z 3 na 4 czy byo defaultowo? Jeśli zmieniłeś, to wróć do ostrości 3 i będzie lepiej jeśli chodzi o szum.
Pozdrawiam, JN

Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » poniedziałek, 24 lis 2008, 21:38

Zmieniłem. Wrócę na 3 i zobaczymy. A jak z pozostałymi ustawieniami? Warto kombinować z nimi czy zostawić na 3, 0, 0, 0 i potem kombinować w shopie?
Obrazek


Wróć do „Relacje z podróży spotterskich”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości