Strona 2 z 4
: czwartek, 10 sie 2006, 21:56
autor: Sabaoth
Zapraszam na moją stronę
www.danzig-online.pl dodałem ostatnio trochę starych zdjęć i krótką historię lotniska we Wrzeszczu (Langfuhr). Informacji i zdjęć należy szukać w menu "Inne informacje" / "Port lotniczy w Gdańsku".
P.S. A jeśli chodzi o wieżę z Forum Dawny Gdańsk to dyskusja była o radiolatarni położonej w lasach oliwskich na przedłużeniu pasa startowego. Generalnie chodziło o jej obecne walory widokowe
: piątek, 11 sie 2006, 06:53
autor: SebolE
: piątek, 11 sie 2006, 10:53
autor: uki
naprawdę fachowa strona. aż dodałem ją sobie do ulubionych
: piątek, 11 sie 2006, 22:53
autor: chavez
Chylę czoła. Kopalnia wiedzy o Gdańsku. U mnie również trafia do zakładek.
: sobota, 12 sie 2006, 09:40
autor: Sabaoth
Dziękuję. Może ktoś posiada inne informacje na temat dwóch przedwojennych gdańskich lotnisk. Może wiecie też, czy oprócz Danziger Luftpost latały jeszcze jakieś inne samoloty z gdańskimi oznaczeniami.
: środa, 13 cze 2007, 20:30
autor: Sabaoth
Ostatnio wpadło mi w ręce takie zdjęcie lotniska we Wrzeszczu jeszcze przed jego zmniejszeniem. Po lewej budynki przy ul. Lelewela róg Grażyny, po prawej budynki browaru i hangar.
Junkersy F13 z oznaczeniami Wolnego Miasta, w numerze litera "z" jest wpisana wewnątrz litery "D".
: środa, 13 cze 2007, 20:36
autor: LAPA
fenomenalne! nie sadzilem ze to lotnisko bylo kiedys tak rozlegle !
: środa, 13 cze 2007, 20:47
autor: Franc
kiedys slyszalem taka opowiesc, ze jeden z pilotow ponoc sie pomylil i chcial po ciekmu wyladowac na molo w sopocie, widzial tylko swiatla, ale sie zorientowal i skrecil na wrzeszcz.Nie wiem ile w tym prawdy ale tak od kogos kiedys slyszalem.
: środa, 13 cze 2007, 21:42
autor: LAPA
slyszalem to samo i to byl podobno Li2
: środa, 13 cze 2007, 21:55
autor: KubaN
a była taka historia, że IŁ zarył podwoziem w dach szeregowca?
: środa, 13 cze 2007, 21:57
autor: LAPA
KubaN to nie IL tylko di caprio w awiatorze
: środa, 13 cze 2007, 22:24
autor: Sabaoth
Początkowo lotnisko sięgało właśnie do linii ul. Lelewela (tak było np. w czasie I wojnyświatowej). Po likwidacji Leibhusarów na potrzeby lotniska przekazano ich plac ćwiczeń na Zaspie. Lotnisko przesunięto, a na starym miejscu powstały domy.
Na tym ujęciu widać dokładnie, gdzie początkowo kończyło się lotnisko (po prawej staw przy browarze):
A tu już nowe budynki lotniska w okolicy przystanku kolejowego Gdańsk-Zaspa. Przy okazji, peron był wtedy umiejscowiony po przeciwnej stronie wiaduktu, bliżej Wrzeszcza.
: środa, 13 cze 2007, 23:34
autor: Arek
SebolE pisze:Kod był też ten sam tzn. EPGD.
Lotnisko we Wrzeszczu zamknieto 31 marca 1974r.
Rębiechowo rozpoczęło działalność 2 maja 1974r. na czas miedzy 31 marca a 2 maja loty w rejonie byly zawieszone.
A nie przypadkiem EPGZ ??
AIRAC (między innymi z AIP) cały czas podaje kod EPGZ (closed).
No chyba, że po uruchomieniu lotniska w Rębiechowie stare lotnisko w miejscu dzisiejszej Zaspy przemianowano.
: wtorek, 19 sie 2008, 12:37
autor: przyb
Witam kolegów!
Poszukuję informacji na temat historii lotnistwa w Gdańsku jak i historii lotniska w Rębiechowie. Szczątkowe informacje są w prawdzie na stronie Portu Lotniczego, ale jeśli ktoś miałby coś więcej na ten temat to byłbym bardzo wdzięczny, gdyż jest mi to potrzebne do pracy magisterskiej...
Z góry dziękuję za pomoc.
: wtorek, 19 sie 2008, 13:11
autor: STRU$
Sporo ciekawych rzeczy jest w książce:
http://www.gdansk.pl/turystyka,89,2067.html
Przeglądałem ją ale nie posiadam.