Przewodnik multimedialny

...różne na temat naszego lotniska
Piotr Sadowski
Posty: 8
Rejestracja: środa, 15 kwie 2009, 17:04
Lokalizacja: Gdynia

Postautor: Piotr Sadowski » czwartek, 16 kwie 2009, 13:41

mnich3001 pisze: Najlepszy by WIZZ w zeszły Jarmark lecący lotem koszącym na "starówką" na lotnicho, na bank przed wzgórzami musiał poderwać w górę.


Po uzupełnieniu literówek i przeczytaniu "ze zrozumieniem" paniałem w czym rzecz. Ta moja uwaga z kilku postów powyżej o widywanym Wizz nad Słowackiego to taki literacki skrót. Jadąc samochodem przez Brętowo i widząc po lewej samolocik niejako nad Moreną można przyjąć, że leci "nad". Tymczasem pan Madziar pewnie się nie wychyla poza oś dalszej i bliskiej NDB. Zresztą niech sobie leci nawet krzywo - ja tylko chcę, aby lądował na 29 gdy córka mnie wyciąga z domu na zdjęcia a pana Madziara nie ma.
P

Smart
Posty: 12
Rejestracja: czwartek, 26 mar 2009, 16:10
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: Smart » czwartek, 16 kwie 2009, 22:38

mnich3001 pisze:...WIZZ w zeszły Jarmark lecący lotem koszącym na "starówką" na lotnicho, na bank przed wzgórzami musiał poderwać w górę...


ja tą wypowiedź chciałbym nominować do wyróżnienia "Bzdura roku" na tym forum. Z kąd takie pomysły ludzie biorą...?

Awatar użytkownika
mnich3001
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 28 lut 2008, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: mnich3001 » czwartek, 16 kwie 2009, 23:15

Smart - śmiało możesz.

A czy bzdura? Wiem po ostatnim moim lądowaniu w Gdańsku, co potrafią piloci WIZZ, a mogą chyba wszystko.
Ten z Jarmarku chyba leciał z Malm lub innego skandynawskiego miasta, zazwyczaj z tych kierunków samoloty WIZZ podchodzą do lądowania od strony Zatoki, często je widuję późnym popołudniem więc taki przelot i to na niższym pułapie jest jak najbardziej możliwy.
SONY a300 KIT 28-70 & 50-200

Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Postautor: SebolE » piątek, 17 kwie 2009, 09:00

Poglądowo jak wygląda układ Calverta i Alpa-ATA:
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
SimOn!
Posty: 21
Rejestracja: czwartek, 05 mar 2009, 14:13
Lokalizacja: EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: SimOn! » piątek, 17 kwie 2009, 10:39

mnich3001 pisze:A czy bzdura? Wiem po ostatnim moim lądowaniu w Gdańsku, co potrafią piloci WIZZ, a mogą chyba wszystko.
Ten z Jarmarku chyba leciał z Malm lub innego skandynawskiego miasta, zazwyczaj z tych kierunków samoloty WIZZ podchodzą do lądowania od strony Zatoki, często je widuję późnym popołudniem więc taki przelot i to na niższym pułapie jest jak najbardziej możliwy.



Znaczy, że co? Zamiast stałego zniżania piloci twoim zdaniem sinusoidą podchodzą... robiąc to zgodnie z procedurą w przestrzeni kontrolowanej? :wink: Co innego płaskie podejście np z prostej.

EDIT:
Do tego niewprawione ludzkie oko naprawdę może źle ocenić wysokość przelatującej maszyny.
Do tego zajrzyj sobie do AIP dla EPGD a najlepiej zapytaj SebolE dlaczego z kolegami takimi hopkami pozwalają latać tym szalonym Madziarom ;-) Molger do raportu ;)

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » piątek, 17 kwie 2009, 11:16

Mnichu, w żyłe dałeś sobie czy co ????

Poczytaj sobie jakie obowiazuja minimalne wysokosci lotow. Zapewniam cie ze nikt z nas nie lata nizej niz na to pozwalaja przepisy, to nie Aerolkub ani prywatny folwark, wszystko sie rejestruje na FDR.
A jak ktos robi visuala to robi go jak chce, po prostokacie po wezu po sinusoidzie, bo to jest podejscie z widocznoscia.
A poniewaz samolot A 320 jest calkiem spory, to jak ma na 1000 stop nad ziemia, to wszystkim sie wydaje ze ma 300.
im krocej podejdziesz tym mniej spalisz paliwa, zaoszczedzisz pieniedzy, a i srodowisko mniej ucierpi.
Tyle w tym temacie.
Molger

Awatar użytkownika
mnich3001
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 28 lut 2008, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: mnich3001 » piątek, 17 kwie 2009, 11:47

Normalnie ta, ale staram się jakoś udowodnić, że bywają wyjątki i nie są to wydarzenia, które zdarzają się sporadycznie. Jeżeli ja, interesujący się "sporadycznie" lotnictwem miałem okazję zobaczyć, przeżyć 2 podobne historie, to co?

Czy zdarzyło się wam lecieć samolotem gdzie podczas lotu i przed lądowaniem nerwowo zaciskaliście pasy?

Obrazek

To jest mniej więcej to co widziałem podczas Jarmarku, stałem w okolicach Żurawia na Długim Pobrzeżu, moja szczęka jeszcze gdzieś tam leży :)

Posiłkując się http://www.airport.gdansk.pl/UserFiles/ ... 1-1_en.pdf to gdzieś w tej odległości samoloty powinny lecieć na wys. ok. 700-600m, wg. mnie samolot , który widziałem leciał na wys. ok. 400m jak nie mniej. Mieszkam niedaleko, kilkaset metrów na wschód (jest to ok. 12km od lotniska) i wiem jak wygląda samolot na tych 700-600m z odległości 2km od ścieżki schodzenia.

I do sinusoidy, chyba lepiej latać sinusoidą niż oglądać się jak się silniki obrywają o dachy :) Lotnisko jest na wysokości 149m, dobrze to odczytałem?
SONY a300 KIT 28-70 & 50-200

Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Postautor: SebolE » piątek, 17 kwie 2009, 13:24

Molger pisze:Mnichu, w żyłe dałeś sobie czy co ????

Mniejsze dawki lub zmienić dilera :D

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » piątek, 17 kwie 2009, 13:51

Ja akurat jak z Rzymu wracałem w nocy Centralem (w ogóle ten wypad cały to same odpałowe wydarzenia były :?) pamiętam, że na finalu też byliśmy strasznie nisko. No bo normalnie nad Złotą Karczmą piloci silników nie wkręcają chyba na obroty takie jak to/ga, a lampy na obwodnicy nie znajdują się chyba zbyt blisko samolotu. Możliwe, że i przez ciemność etc. zdawały się być niżej, ale to nie tłumaczy znaczącego wzrostu obrotów silników (chyba że to proceduralnie coś).
Pozdrawiam :)
Paweł

Awatar użytkownika
Blink
Moderator
Posty: 2312
Rejestracja: środa, 31 paź 2007, 08:09
Lokalizacja: Gdańsk // EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: Blink » piątek, 17 kwie 2009, 14:34

Nie raz widziałem jak Wizz tak podchodzi,ostro skręcając i w sumie nie ma w tym nic dziwnego :roll: Molger widzisz co się piszę i nie grzmisz :wink:
Pozdrawiam :mrgreen:

Obrazek

MaćkoE

Postautor: MaćkoE » piątek, 17 kwie 2009, 17:16

Smart pisze:ja tą wypowiedź chciałbym nominować do wyróżnienia "Bzdura roku" na tym forum. Z kąd takie pomysły ludzie biorą...?


A ja Twoja wypowiedz chcialbym nominowac do wyroznienia "wtorny analfabeta" jak nie wiesz jak napisac to sprawdz w WORDZIE "Skad z nikad jak juz" Poczytaj najpierw slownik ortograficzny, a potem dogaduj innym
Ostatnio zmieniony piątek, 17 kwie 2009, 20:10 przez MaćkoE, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mnich3001
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 28 lut 2008, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: mnich3001 » piątek, 17 kwie 2009, 20:04

Ups, zjadłem 2 litery i kilka przecinków, więcej "grzechów" nie widzę, a tak to jest, jak się w szkole miało zdecydowanie ważniejsze sprawy niż polak ... :)
SONY a300 KIT 28-70 & 50-200

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » niedziela, 19 kwie 2009, 08:43

Nie obrazcie sie , zdjecia robicie zajebiste, ale co niektorzy na lotnictwie znaja sie jak ja na ...... . Napiszcie donos do Ulcu ze samoloty na Rebiechowie podchodza za nisko, juz jeden taki madry byl.....
Pozdrawiam w niedzielny poranek

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » niedziela, 19 kwie 2009, 08:52

[quote="mnich3001"]Normalnie ta, ale staram się jakoś udowodnić, że bywają wyjątki i nie są to wydarzenia, które zdarzają się sporadycznie. Jeżeli ja, interesujący się "sporadycznie" lotnictwem miałem okazję zobaczyć, przeżyć 2 podobne historie, to co?

Czy zdarzyło się wam lecieć samolotem gdzie podczas lotu i przed lądowaniem nerwowo zaciskaliście pasy?


Tak , zalezy jakiego ma sie kapitana :)


Obrazek

To jest mniej więcej to co widziałem podczas Jarmarku, stałem w okolicach Żurawia na Długim Pobrzeżu, moja szczęka jeszcze gdzieś tam leży :)

Posiłkując się http://www.airport.gdansk.pl/UserFiles/ ... 1-1_en.pdf to gdzieś w tej odległości samoloty powinny lecieć na wys. ok. 700-600m, wg. mnie samolot , który widziałem leciał na wys. ok. 400m jak nie mniej. Mieszkam niedaleko, kilkaset metrów na wschód (jest to ok. 12km od lotniska) i wiem jak wygląda samolot na tych 700-600m z odległości 2km od ścieżki schodzenia.


Jest napisane jak byk Minmum sektor altitude 550m. i na takiej wysokosci moze kazdy latac robiac podejscie do lotniska.
Gratuluje Ci skoro potrafisz odroznic czy samolot jest na 600 czy na 400 metrach, ja nie potrafie.
Chyba ze masz dalmierz w oku.

I do sinusoidy, chyba lepiej latać sinusoidą niż oglądać się jak się silniki obrywają o dachy :) Lotnisko jest na wysokości 149m, dobrze to odczytałem?


proponuje zmienic srodek lokomocji

Przez 2 lata mojej pracy w linii jeszcze mi sie nie zdarzylo, zeby ktos przyszedl po locie i powiedzial, ze prawie sie rozbilismy lub cos takiego, a zapewniam cie , ze czasami sa takie warunki , ze potem siwe wlosow przybywa. Zazwyczaj ludzie sa zadowoleni i dziekuja za wspolny , ciekawy i przyjemny lot.


Przesiadz sie na Ryana, oni zawsze robia pieknego pelnego ILSa z 12 mili. Nie bedziesz musial sie stresowac.

Awatar użytkownika
mnich3001
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 28 lut 2008, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: mnich3001 » niedziela, 19 kwie 2009, 14:50

Molger - czy ja na coś stękam?

Lubię latać samolotem i lubię jak się coś dzieje. W ciągu 3 lat leciałem 6 razy, 2 loty to było coś, 2 w kit, szło pospać. Wiele by opowiadać.

Ale może z innej beczki. Kiedyś z kumplem udaliśmy się do Karlskrony statkiem, byłem gotowy na wszystko, śmierć przez utopienie i inne wydarzenia które mogły się wydarzyć podczas tego rejsu. Ale nie działo się dosłownie nic poza jednym bujnięciem w górę jakby statek najechał na jakiś morski krawężnik. NUDA, no może coś by się tam jeszcze powspominało :)

I jeżeli domeną WIZZa jest latanie sinusoidą, na skośkę, skróty czy inaczej to ja poproszę o miesięczny bo uwielbiam adrenalinę.
SONY a300 KIT 28-70 & 50-200


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości