Przewodnik multimedialny

...różne na temat naszego lotniska
Piotr Sadowski
Posty: 8
Rejestracja: środa, 15 kwie 2009, 17:04
Lokalizacja: Gdynia

Przewodnik multimedialny

Postautor: Piotr Sadowski » środa, 15 kwie 2009, 17:49

Witam
Jestem tu całkiem nowy a więc dzień dobry wszystkim.
Przejrzałem forum w miarę dokładnie i mam małą uwagę w temacie "Przewodnik multimedialny.." Rzecz bardzo fajna, ale zakładka ILS wprowadza trochę zamętu. Będąc laikiem w temacie nawigacji można wysnuć wniosek, że ILS to ten śliczny zestaw świateł podejścia, widoczny od strony Budowlanych i obwodnicy. Chyba należałoby to zmienić - jakieś wyjaśnienie, że to system radiowy i dodatkowo zmienić ilustrację po lewej stronie opisu. Chyba się zbytnio nie mądrzę?
PS. na grupę trafiłem w poszukiwaniu informacji, dlaczego nie udało mi się dzisiaj (15.04) upolować mających lądować o 14.45 i 15.05 . Wiatru prawie nie było a podejścia na 11. Córka kazała się zawieźć pod płot na Budowlanych w celach fotograficznych a tu kupa. Mogę się czegoś dowiedzieć dla zmycia z siebie hańby? (':oops:')
Pozdrowienia
Piotr

Awatar użytkownika
Blink
Moderator
Posty: 2312
Rejestracja: środa, 31 paź 2007, 08:09
Lokalizacja: Gdańsk // EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: Blink » środa, 15 kwie 2009, 18:03

Jeśli lądowania na 11 to powinieneś mieć z córką świetne foty startów będąc na górce. Bo domyślam się że tam właśnie byliście.
Pozdrawiam :mrgreen:

Obrazek

Piotr Sadowski
Posty: 8
Rejestracja: środa, 15 kwie 2009, 17:04
Lokalizacja: Gdynia

Postautor: Piotr Sadowski » środa, 15 kwie 2009, 18:13

Niestety, czaiłem się pod płotem na Budowlanych. I nic się na niebiesiech nie pojawiło. A jeszcze tydzień temu, dzień w dzień jadąc z pracy Słowackiego w górę, w okolicach godziny 15 przelatywał mi nad głową WIZZ.
P

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » środa, 15 kwie 2009, 18:23

Sztywnej reguły co do używanego pasa nie ma. Jeśli jest mały wiatr tak jak dzisiaj to zazwyczaj w użyciu jest 29. Ale zdarza się, że piloci proszą o 11 i jeśli nie ma ruchu, który mógłby być przez to zakłócony to kontrolerzy zazwyczaj się na to godzą.
Obrazek

Piotr Sadowski
Posty: 8
Rejestracja: środa, 15 kwie 2009, 17:04
Lokalizacja: Gdynia

Postautor: Piotr Sadowski » środa, 15 kwie 2009, 18:55

Dzięki za wyjaśnienie. Należy polować.
P

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » środa, 15 kwie 2009, 19:01

Najlepiej słuchać Approacha ;)
Obrazek

Piotr Sadowski
Posty: 8
Rejestracja: środa, 15 kwie 2009, 17:04
Lokalizacja: Gdynia

Postautor: Piotr Sadowski » środa, 15 kwie 2009, 19:08

Jeżeli jestem w pracy w Radiocomie to mogę posłuchać ale poza raczej nie mam na czym...
P

Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Re: Przewodnik multimedialny

Postautor: SebolE » środa, 15 kwie 2009, 19:52

Piotr Sadowski pisze:Przejrzałem forum w miarę dokładnie i mam małą uwagę w temacie "Przewodnik multimedialny.." Rzecz bardzo fajna, ale zakładka ILS wprowadza trochę zamętu. Będąc laikiem w temacie nawigacji można wysnuć wniosek, że ILS to ten śliczny zestaw świateł podejścia, widoczny od strony Budowlanych i obwodnicy. Chyba należałoby to zmienić - jakieś wyjaśnienie, że to system radiowy i dodatkowo zmienić ilustrację po lewej stronie opisu. Chyba się zbytnio nie mądrzę?

To prawda ;)
Światła Calverta to nie jest ścieżka ILS-a ani DME.
Dokładnie jest prawie na przeciwko usypanej górki.
Rozmawiałem z autorem tej prezentacji już spory kawałek czasu temu to problem jest z programem, co była wykonana ta prezentacja. I tak musi ostać ;)
Ale faktycznie taki byk pozostawić i cały czas pokazywać to faktycznie dramat.
Naprawdę polecam stronę jeszcze raz: http://www.heading.pata.pl/ils3.htm
PS. A jakiegoś Piotra Sadowskiego z Radiocomu kiedyś znałem i Mirka Arciucha ;)

Awatar użytkownika
Kalim
Posty: 965
Rejestracja: sobota, 21 sty 2006, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Kalim » czwartek, 16 kwie 2009, 01:17

to jest taki blad typu, zle zrobilem a na poprawke nie bylo czasu a potem mozliwosci... zdarza sie...

wszystkich wprowadzonych w blad przepraszam

w ramach relaksu polecam popatrzec w mrugajace swiatelka :wink:

Obrazek

Piotr Sadowski
Posty: 8
Rejestracja: środa, 15 kwie 2009, 17:04
Lokalizacja: Gdynia

Postautor: Piotr Sadowski » czwartek, 16 kwie 2009, 07:38

Calvert nie ma uciekającego błyskowego światła w osi ale to nie problem. A Arciucha to znam na bieżąco.
P

Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Postautor: SebolE » czwartek, 16 kwie 2009, 07:48

Piotr Sadowski pisze:Calvert nie ma uciekającego błyskowego światła w osi ale to nie problem. A Arciucha to znam na bieżąco.
P

Jak to nie ma oczywiście że posiada "zająca" w osi ;)
PS. Pozdrowienia dla M.Arciucha

Piotr Sadowski
Posty: 8
Rejestracja: środa, 15 kwie 2009, 17:04
Lokalizacja: Gdynia

Postautor: Piotr Sadowski » czwartek, 16 kwie 2009, 07:58

Cytuję z polecanej stronki:
" Światła Calverta zostały zaadaptowane przez były Układ Warszawski i w wojsku były znane jako system Swiecz.

System ALSF posiada między białymi poprzeczkami światła błyskowe, formujące ścieżkę biegnącą w kierunku punktu przyziemienia. "

Ale może się mądrzę co nowemu na grupie nie wypada.':wink:'
P

Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Postautor: SebolE » czwartek, 16 kwie 2009, 08:11

Piotr Sadowski pisze:Cytuję z polecanej stronki:
" Światła Calverta zostały zaadaptowane przez były Układ Warszawski i w wojsku były znane jako system Swiecz.

System ALSF posiada między białymi poprzeczkami światła błyskowe, formujące ścieżkę biegnącą w kierunku punktu przyziemienia. "

Ale może się mądrzę co nowemu na grupie nie wypada.':wink:'
P

Święta prawda przepraszam.
Zwracam honor :)
Zostałem wprowadzony w błąd widać.
Dopiero musiałem doczytać w AIP bo aż mnie przytkało. ;)
Faktycznie jest:
"Świetlny system podejścia
precyzyjnego kategorii I -
układ ALPA ATA LIH, pięć
stopni intensywności, białe.
Precision approach category I
lighting system ALPA ATA,
LIH, five stages of intensity,
white.
Światła błyskowe od 30 m do
900 m (30 lamp) od THR 29 -
trzy stopnie intensywności.
Flashing lights from 30 m up
to 900 m (30 lamps) from
THR 29 - three stages of
intensity." zrodło AIP
http://www.aim.pansa.pl/index_menu.html ... &PHPSESSID

Awatar użytkownika
mnich3001
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 28 lut 2008, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: mnich3001 » czwartek, 16 kwie 2009, 12:54

WIZZ w logo ma takie dwa zygzakowate ZZ i wykrzyknik, W z madziarskiego to coś w stylu UWAGA a w całości to znaczy tak:

UWAGA! zygzakiem i na skośkę lądujemy i startujemy.

Tak więc, robią jak im popadnie i aby prędzej wylądować co kilka razy byłem świadkiem na ziemi jak i w powietrzu :) Najlepszy by WIZZ w zeszły Jarmark lecący lotem koszącym na "starówką" na lotnicho, na bank przed wzgórzami musiał poderwać w górę.
SONY a300 KIT 28-70 & 50-200

Piotr Sadowski
Posty: 8
Rejestracja: środa, 15 kwie 2009, 17:04
Lokalizacja: Gdynia

Postautor: Piotr Sadowski » czwartek, 16 kwie 2009, 13:24

A ogólnie o co chodzi? Że lądował na 29?
P


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości