Ryanair zawiesza połączenia

...różne na temat naszego lotniska
Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Ryanair zawiesza połączenia

Postautor: Franc » środa, 21 sty 2009, 22:46

Od 28 marca Ryanair zawiesza 14 połączeń z polskich lotnisk , w tym 3 z Gdańska do Bristolu, Brukseli (Charleroi) i Liverpoolu.

Powód:
W 2008 roku Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) zwiększyła o 960% kwotę opłaty terminalowej na lotniskach regionalnych z 93 zł do 985,34 zł, co doprowadziło do znacznego wzrostu kosztów operacji lotniczych. 1 stycznia br. kwota ta została obniżona do ... 888,71 zł.

Ryanair jest gotowy do wykonywania operacji na wspomnianych trasach pod warunkiem, iż PAŻP obniży opłatę terminalową.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » środa, 21 sty 2009, 23:02

Cudownie... :evil: :evil: :evil:

Czy ktoś może potwierdzić, że ta cała opłata terminalowa wzrosła w 2008 roku z 93 do 985zł, bo coś nie chce mi się w to wierzyć?
Obrazek

Awatar użytkownika
Siernik
Posty: 327
Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
Lokalizacja: Sławno

Postautor: Siernik » środa, 21 sty 2009, 23:21

Super. :twisted: Tylko w Polsce coś takiego może być.
Marcin:
http://www.pansa.pl/index.php?lang=_pl&opis=więcej&id_wyslane=210

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » środa, 21 sty 2009, 23:47

W to, że to tyle kosztuje to oczywiście jestem w stanie uwierzyć. Bardziej mnie ciekawi czy rzeczywiście na początku 2008 roku ta opłata wynosiła 93zł...
Obrazek

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » czwartek, 22 sty 2009, 01:03

Najbardziej szkoda tej Brukseli, co prawda juz od grudnia tam nie lataja ale mieli wrocic na wakacje. Trudno ponownie pozostanie podroz samochodem w tamte rejony...
Obrazek

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » czwartek, 22 sty 2009, 10:27

Najbardziej szkoda tego, że PAŻP w trudnych czasach zabija rozwój przewozów w Polsce... W świetle tych wydażeń należałoby się zastanowić nad sensownością przeprowadzania niektórych inwestycji w portach lotniczych w Polsce, w tym na EPGD.

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » czwartek, 22 sty 2009, 14:47

przyb pisze:Najbardziej szkoda tego, że PAŻP w trudnych czasach zabija rozwój przewozów w Polsce... W świetle tych wydażeń należałoby się zastanowić nad sensownością przeprowadzania niektórych inwestycji w portach lotniczych w Polsce, w tym na EPGD.


kolejna tania w zamyśle zagrywka Ryana. Wycofa sie na 2 miechy , a za 3 wroci.
Jak dla mnie moze wogole nie wracac. Ale to tylko moje prywatne zdanie.

Ale fakt ze oplaty wzrosly co nas tez zabolalo.

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » czwartek, 22 sty 2009, 16:59

W świetle kryzysu gospodarczego, podwyżek opłat i wycofywania się przewoźników, inwestycje na EPGD pójdą w jedynym możliwym i sprawdzonym już kierunku: powstaną nowe parkingi :!: Przed terminalem, za terminalem, wokół terminalu...
Pozdrawiam serdecznie
Arek

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » czwartek, 22 sty 2009, 17:22

Arek pisze:W świetle kryzysu gospodarczego, podwyżek opłat i wycofywania się przewoźników, inwestycje na EPGD pójdą w jedynym możliwym i sprawdzonym już kierunku: powstaną nowe parkingi :!: Przed terminalem, za terminalem, wokół terminalu...

Nie tylko. Będzie jeszcze droga patrolowa i podwójny płot :D
Obrazek

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » czwartek, 22 sty 2009, 18:46

Podwojny plot jako topowa inwestycja naszego lotniska narodzila sie wraz z powstaniem parkingu na plycie postojowej. Inwestycje te byly niesamowita odpowiedzia na kryzys pomimo tego ze kryzysu jeszcze wtedy nie bylo. Tradycyjnie szacun dla projektanta za jego wspaniala idee i zdolnosci przewidywania.
Obrazek

Browar
Posty: 950
Rejestracja: czwartek, 27 mar 2008, 18:32

Postautor: Browar » czwartek, 22 sty 2009, 18:52

Taa podwójny płot rządzi ... .

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » czwartek, 22 sty 2009, 22:00

Wielkie cięcie w siatce Ryanair
(2009-01-21 20:17)

Niestety, potwierdzają się nasze dzisiejsze informacje. Irlandzkie tanie linie lotnicze Ryanair zapowiadają wielkie cięcie w polskiej siatce lotów. Pod nóż trafia aż 14 tras. Dlaczego? To wina Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej! - odpowiada Ryanair.

Lista likwidowanych kierunków:
z Łodzi do East Midlands, Liverpoolu, Shannon i Sztokholmu (Skavsta);
z Gdańska do Bristolu, Brukseli (Charleroi) i Liverpoolu;
z Katowic do Bristolu;
z Poznania do East Midlands;
ze Szczecina do Birmingham, Bristolu, Liverpoolu i Londynu (Luton);
z Wrocławia do Bournemouth

Najwięcej straci Łódź i Szczecin: aż po cztery trasy. Trzy połączenia straci Gdańsk, a po jednym Katowice, Poznań i Wrocław. Jeszcze w ubiegłym miesiącu wszystkie wymienione przez nas połączenia były dostępne w systemie rezerwacji.

Przyczyna? W 2008 roku Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) zwiększyła o 960% kwotę opłaty terminalowej na lotniskach regionalnych z 93 zł do 985,34 zł, co doprowadziło do znacznego wzrostu kosztów operacji lotniczych. 1 stycznia br. kwota ta została obniżona do ... 888,71 zł.

- Wspomniane trasy nie są dostępne w rozkładzie letnim z powodu wzrostu opłat nawigacyjnych w Polsce, które wzrosły o blisko 1000%. Ryanair nie może zaakceptować tych kosztów, a jednocześnie oferować najniższych cen, jak i braku opłaty paliwowej. Podniesienie opłat przez PAŻP doprowadzi do spadku o pół miliona pasażerów przewożonych przez Ryanair do i z Polski w roku bieżącym oraz utratą około 500 miejsc pracy, jak i stratą 55 mln euro przychodu dla polskiej gospodarki - mówi Daniel de Carvalho, rzecznik linii Ryanair.

Ryanair jest gotowy do wykonywania operacji na wspomnianych trasach pod warunkiem, iż PAŻP obniży opłatę terminalową.

Przykładowo, opłata terminalowa na Łotwie wynosi 29 euro, we Włoszech 53 euro, w Danii i Chorwacji 147 euro, zaś w Polsce ponad 200 euro!

- Wysokość opłaty terminalowej pobierana przez PAŻP jest absurdalna. Proponuję jeszcze nałożenie na każdą linię lotniczą specjalnego podatku na wieczną budowę autostrad, stałą modernizację kolei i załatania dziur w budżetach tych wszystkich firm i instytucji publicznych, które mogą w jakikolwiek sposób ograniczyć rozwój lotnictwa komunikacyjnego w tym kraju. Wówczas do Londynu będziemy znowu jeździć 24 godziny autobusem, a po kraju wyłącznie samochodem po dziurawych drogach albo pociągiem "z rezerwacją bez wskazania miejsca"... minimum 8 godzin - ironizuje Ireneusz Dylczyk z Jet Air.

Szefowie irlandzkiej linii kalkulują bardzo intensywnie, co może najbardziej opłacać się linii w najbliższej przyszłości. Z pewnością zwrócili uwagę na agonię słowackiej taniej linii lotniczej SkyEurope i zwolnienie rynku czeskiego. Ryanair nie wycofuje się także z lotniska Frankfurt-Hahn, po tym, jak operator portu wycofał się z pomysłu wprowadzenia specjalnej opłaty na rozwój lotniska. Ryanair utrzymuje na niemieckim lotnisku aż 11 maszyn. Z kolei donosiliśmy niedawno o tym, że na rzymskim Fiumicino linia wykupiła sloty po Alitalii - na razie nie ma więcej na ten temat doniesień. Jeśli zaś baza linii w Krakowie jest czymś więcej niż tylko kolejną marketingową mrzonką, jaką irlandzki przewoźnik serwuje władzom balickiego portu, to także ta decyzja może zabrać pewną część wolnych lotów. Ewidentnie Ryanair ma w tej chwili za dużo intratnych propozycji, ale liczbą maszyn mogą nie wypełnić wszystkich zobowiązań. Polskie cięcie, z którym mamy właśnie do czynienia, może być zatem dla Ryanair bardziej opłacalne. Bardziej opłacalne w stosunku do korzyści, jakie linia mogłaby zdobyć pozostawiając te kierunki, zamiast przenieść się na inne pola działalności. Decyzja PAŻPu jest doskonałym pretekstem dla Irlandczyków na wyjście z twarzą. Dla pasażerów portów podlegających tej "megarejsotomii" opłacalność tego kroku będzie jednak bardzo nikła.

Paweł Cybulak, Marcin Jędrzejczak

Źródło: pasazer.com


Pomijając strategię marketingową Ryana, to trzeba wziąć pod uwagę, że PAŻP zachowała się jak każda prawdziwie polska organizacja i w obliczu spowolnienia rozwoju rynku postanowiła wydoić z niego ile się da! Spójrzcie ile wynosi ta opłata w innych krajach, oraz jak rozbudowane sa ich rynki! W takich Włoszech, gdzie rynek jest rozwinięty to przydałoby się co nieco wydoić, a nie u nas gdzie powinniśmy wspierać i stymulować rozwój a nie go chamować... Czym była podyktowana ta podwyżka?

Awatar użytkownika
Foglider
Posty: 161
Rejestracja: wtorek, 07 sie 2007, 13:59
Lokalizacja: pomorze

Postautor: Foglider » piątek, 23 sty 2009, 17:33

U nas tną połączania a tymczasem:

22 stycznia Ryanair ogłosił otwarcie trasy z Poznania na drugie lotnisko pod Barceloną - Reus. Dzięki temu z Poznania do Barcelony będzie można latać już pięć razy w tygodniu: do Girony we wtorki, czwartki i soboty, natomiast do Reus w poniedziałki i piątki. Nowe połączenie rusza 5 czerwca 2009 r.


Info z Lotnictwo.net
Obrazek

Pozdrawiam! Tomek.

Technoviking
Posty: 2
Rejestracja: sobota, 16 lut 2008, 12:55
Lokalizacja: NDG

Postautor: Technoviking » sobota, 24 sty 2009, 17:54

W Polsce mamy - najdroższy internet , samochody , paliwo więc czemu mamy nie mieć najdroższych opłat terminalowych ?
Co my ? MY mamy być gorsi ? :lol:
Żyć się odechciewa w tym kraju.
Pozdrawiam.
~~~~

Awatar użytkownika
Blink
Moderator
Posty: 2312
Rejestracja: środa, 31 paź 2007, 08:09
Lokalizacja: Gdańsk // EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: Blink » sobota, 24 sty 2009, 20:41

Kraj ładny.....ludzie na odpowiedzialnych stanowiskach są do bani....
Pozdrawiam :mrgreen:

Obrazek


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości