Ryanair zawiesza połączenia
-
- Posty: 989
- Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20
Ryanair zawiesza połączenia
Od 28 marca Ryanair zawiesza 14 połączeń z polskich lotnisk , w tym 3 z Gdańska do Bristolu, Brukseli (Charleroi) i Liverpoolu.
Powód:
W 2008 roku Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) zwiększyła o 960% kwotę opłaty terminalowej na lotniskach regionalnych z 93 zł do 985,34 zł, co doprowadziło do znacznego wzrostu kosztów operacji lotniczych. 1 stycznia br. kwota ta została obniżona do ... 888,71 zł.
Ryanair jest gotowy do wykonywania operacji na wspomnianych trasach pod warunkiem, iż PAŻP obniży opłatę terminalową.
Powód:
W 2008 roku Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) zwiększyła o 960% kwotę opłaty terminalowej na lotniskach regionalnych z 93 zł do 985,34 zł, co doprowadziło do znacznego wzrostu kosztów operacji lotniczych. 1 stycznia br. kwota ta została obniżona do ... 888,71 zł.
Ryanair jest gotowy do wykonywania operacji na wspomnianych trasach pod warunkiem, iż PAŻP obniży opłatę terminalową.
- Marcin
- Posty: 292
- Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
- Siernik
- Posty: 327
- Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
- Lokalizacja: Sławno
Super.
Tylko w Polsce coś takiego może być.
Marcin:
http://www.pansa.pl/index.php?lang=_pl&opis=więcej&id_wyslane=210

Marcin:
http://www.pansa.pl/index.php?lang=_pl&opis=więcej&id_wyslane=210
- Marcin
- Posty: 292
- Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 966
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 141
- Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
- Lokalizacja: EPGD
przyb pisze:Najbardziej szkoda tego, że PAŻP w trudnych czasach zabija rozwój przewozów w Polsce... W świetle tych wydażeń należałoby się zastanowić nad sensownością przeprowadzania niektórych inwestycji w portach lotniczych w Polsce, w tym na EPGD.
kolejna tania w zamyśle zagrywka Ryana. Wycofa sie na 2 miechy , a za 3 wroci.
Jak dla mnie moze wogole nie wracac. Ale to tylko moje prywatne zdanie.
Ale fakt ze oplaty wzrosly co nas tez zabolalo.
-
- Posty: 491
- Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Marcin
- Posty: 292
- Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 966
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontaktowanie:
Podwojny plot jako topowa inwestycja naszego lotniska narodzila sie wraz z powstaniem parkingu na plycie postojowej. Inwestycje te byly niesamowita odpowiedzia na kryzys pomimo tego ze kryzysu jeszcze wtedy nie bylo. Tradycyjnie szacun dla projektanta za jego wspaniala idee i zdolnosci przewidywania.
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Wielkie cięcie w siatce Ryanair
(2009-01-21 20:17)
Niestety, potwierdzają się nasze dzisiejsze informacje. Irlandzkie tanie linie lotnicze Ryanair zapowiadają wielkie cięcie w polskiej siatce lotów. Pod nóż trafia aż 14 tras. Dlaczego? To wina Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej! - odpowiada Ryanair.
Lista likwidowanych kierunków:
z Łodzi do East Midlands, Liverpoolu, Shannon i Sztokholmu (Skavsta);
z Gdańska do Bristolu, Brukseli (Charleroi) i Liverpoolu;
z Katowic do Bristolu;
z Poznania do East Midlands;
ze Szczecina do Birmingham, Bristolu, Liverpoolu i Londynu (Luton);
z Wrocławia do Bournemouth
Najwięcej straci Łódź i Szczecin: aż po cztery trasy. Trzy połączenia straci Gdańsk, a po jednym Katowice, Poznań i Wrocław. Jeszcze w ubiegłym miesiącu wszystkie wymienione przez nas połączenia były dostępne w systemie rezerwacji.
Przyczyna? W 2008 roku Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) zwiększyła o 960% kwotę opłaty terminalowej na lotniskach regionalnych z 93 zł do 985,34 zł, co doprowadziło do znacznego wzrostu kosztów operacji lotniczych. 1 stycznia br. kwota ta została obniżona do ... 888,71 zł.
- Wspomniane trasy nie są dostępne w rozkładzie letnim z powodu wzrostu opłat nawigacyjnych w Polsce, które wzrosły o blisko 1000%. Ryanair nie może zaakceptować tych kosztów, a jednocześnie oferować najniższych cen, jak i braku opłaty paliwowej. Podniesienie opłat przez PAŻP doprowadzi do spadku o pół miliona pasażerów przewożonych przez Ryanair do i z Polski w roku bieżącym oraz utratą około 500 miejsc pracy, jak i stratą 55 mln euro przychodu dla polskiej gospodarki - mówi Daniel de Carvalho, rzecznik linii Ryanair.
Ryanair jest gotowy do wykonywania operacji na wspomnianych trasach pod warunkiem, iż PAŻP obniży opłatę terminalową.
Przykładowo, opłata terminalowa na Łotwie wynosi 29 euro, we Włoszech 53 euro, w Danii i Chorwacji 147 euro, zaś w Polsce ponad 200 euro!
- Wysokość opłaty terminalowej pobierana przez PAŻP jest absurdalna. Proponuję jeszcze nałożenie na każdą linię lotniczą specjalnego podatku na wieczną budowę autostrad, stałą modernizację kolei i załatania dziur w budżetach tych wszystkich firm i instytucji publicznych, które mogą w jakikolwiek sposób ograniczyć rozwój lotnictwa komunikacyjnego w tym kraju. Wówczas do Londynu będziemy znowu jeździć 24 godziny autobusem, a po kraju wyłącznie samochodem po dziurawych drogach albo pociągiem "z rezerwacją bez wskazania miejsca"... minimum 8 godzin - ironizuje Ireneusz Dylczyk z Jet Air.
Szefowie irlandzkiej linii kalkulują bardzo intensywnie, co może najbardziej opłacać się linii w najbliższej przyszłości. Z pewnością zwrócili uwagę na agonię słowackiej taniej linii lotniczej SkyEurope i zwolnienie rynku czeskiego. Ryanair nie wycofuje się także z lotniska Frankfurt-Hahn, po tym, jak operator portu wycofał się z pomysłu wprowadzenia specjalnej opłaty na rozwój lotniska. Ryanair utrzymuje na niemieckim lotnisku aż 11 maszyn. Z kolei donosiliśmy niedawno o tym, że na rzymskim Fiumicino linia wykupiła sloty po Alitalii - na razie nie ma więcej na ten temat doniesień. Jeśli zaś baza linii w Krakowie jest czymś więcej niż tylko kolejną marketingową mrzonką, jaką irlandzki przewoźnik serwuje władzom balickiego portu, to także ta decyzja może zabrać pewną część wolnych lotów. Ewidentnie Ryanair ma w tej chwili za dużo intratnych propozycji, ale liczbą maszyn mogą nie wypełnić wszystkich zobowiązań. Polskie cięcie, z którym mamy właśnie do czynienia, może być zatem dla Ryanair bardziej opłacalne. Bardziej opłacalne w stosunku do korzyści, jakie linia mogłaby zdobyć pozostawiając te kierunki, zamiast przenieść się na inne pola działalności. Decyzja PAŻPu jest doskonałym pretekstem dla Irlandczyków na wyjście z twarzą. Dla pasażerów portów podlegających tej "megarejsotomii" opłacalność tego kroku będzie jednak bardzo nikła.
Paweł Cybulak, Marcin Jędrzejczak
Źródło: pasazer.com
Pomijając strategię marketingową Ryana, to trzeba wziąć pod uwagę, że PAŻP zachowała się jak każda prawdziwie polska organizacja i w obliczu spowolnienia rozwoju rynku postanowiła wydoić z niego ile się da! Spójrzcie ile wynosi ta opłata w innych krajach, oraz jak rozbudowane sa ich rynki! W takich Włoszech, gdzie rynek jest rozwinięty to przydałoby się co nieco wydoić, a nie u nas gdzie powinniśmy wspierać i stymulować rozwój a nie go chamować... Czym była podyktowana ta podwyżka?
- Foglider
- Posty: 161
- Rejestracja: wtorek, 07 sie 2007, 13:59
- Lokalizacja: pomorze
U nas tną połączania a tymczasem:
Info z Lotnictwo.net
22 stycznia Ryanair ogłosił otwarcie trasy z Poznania na drugie lotnisko pod Barceloną - Reus. Dzięki temu z Poznania do Barcelony będzie można latać już pięć razy w tygodniu: do Girony we wtorki, czwartki i soboty, natomiast do Reus w poniedziałki i piątki. Nowe połączenie rusza 5 czerwca 2009 r.
Info z Lotnictwo.net
-
- Posty: 2
- Rejestracja: sobota, 16 lut 2008, 12:55
- Lokalizacja: NDG
- Blink
- Moderator
- Posty: 2312
- Rejestracja: środa, 31 paź 2007, 08:09
- Lokalizacja: Gdańsk // EPGD
- Kontaktowanie:
Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości