Sarkozy w Juracie

...różne na temat naszego lotniska
Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » niedziela, 09 lis 2008, 20:01

Airbusa 340-300 jeszcze jakoś by się może wcisnąć udało. O 600 nawet nie myślałem, ale jakoś tak zdaje mi się że między lampami jest dość miejsca na niego.
Pozdrawiam :)
Paweł

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » niedziela, 09 lis 2008, 21:08

Jak już taka dyskusja to pozwolę sobie zajrzeć do AIP.

Obrazek

Kex AF1 miał rozpiętość 59m jeśli nie zmienili przy konwersji 200sety na VC-25A, A340-200/300 ma rozp. 60m. 744 zaś 64,5m. Jak był AF1 czyli wtedy kiedy nie było płyty nowej, zmieścili 59m. Teraz jak Franc pisze, odmówili 64. Jest to dość dziwne bo 64 by się zmieścił między lampami, jak wynika z mojej grafiki. Od czego więc jest to zależne, może od szerokości taxiwaya? Bo przypomnę że wtedy jak był AF1 to istniała bodajrze A1 którą bodajrze mogły kołować większe maszyny... a istniejąca A5 ma 23 m.
Pozdrawiam, JN

Obrazek

B772LR
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Postautor: B772LR » niedziela, 09 lis 2008, 22:58

A co miałbyć za 744 którego odmówili?

Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » niedziela, 09 lis 2008, 22:59

TNT

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » wtorek, 11 lis 2008, 15:49

Syf z tymi lampami, bo Apron 1 jest teraz tylko do mniejszych maszyn. Możnaby go postawić na Apron 2 na miejscach 12/13, tak jak mówi KubaN, ale myślę, że tam byłby z kolei większy problem z bezpieczeństwem maszyny i nie wiem czy by się na to zdecydowali...

MontyBL
Posty: 481
Rejestracja: sobota, 05 lip 2008, 09:30

Postautor: MontyBL » wtorek, 11 lis 2008, 16:55

Ale jak to jest, ktoś przy modernizacji apronu nie wziął pod uwagę, że na Rębiechowie prędzej czy później siądzie coś większego pokroju 747 czy A340?
Przecież to wygląda tak, jakby lotnisko samo sobie zablokowało możliwość przyjmowania dużych maszyn (duże maszyny=duży prestiż dla regionalnego lotniska)... :?:

Ale według mnie, możliwe, że nawet jakby był A340, to podstawiliby go na apron 2 i nie byłoby problemu (oprócz bezpieczeństwa), bo należy wziąć pod uwagę, że będą jeszcze goście od Wałęsy którzy też pewnie przylecą czymś sporym, więc apron 1 może być na tyle zapchany, że tak czy siak podstawiliby Sarkozy'ego na "dwójkę".

Awatar użytkownika
Siernik
Posty: 327
Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
Lokalizacja: Sławno

Postautor: Siernik » wtorek, 11 lis 2008, 18:13

Jeżeli chodzi o A340.
France Air Force ma go wogóle na swoim stanie?
O A310 wiem ale z A340 FAF nie słyszałem.

Chyba że wyczarterują od Air France.

Pitex
Posty: 607
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
Lokalizacja: EPGD / GDN
Kontaktowanie:

Postautor: Pitex » wtorek, 11 lis 2008, 18:22

Wystarczy odrobina dobrej woli a mozna to samemu sprawdzic w czasie okolo 2 minut, a nie zadawac pytania takie jak to.


Ale juz Ci odpowiem ze ma i to nawet 2 sztuki w wersji 200:

F-RAJA

F-RAJB

Pozdrawiam i troche samodzielnosci zycze!!

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » wtorek, 11 lis 2008, 18:36

No dobrze wsumie pitex ze podales tego linka bo dzieki niemu mozna szybko przeprowadzic proces myslowy i stwierdzic ze a340 nie przyleci :(

wystarczy popatrzec jak rzadko jest on uzywany, i ze zdjecia z europy to jedynie francja. z kolei a310 jest bardzo mocno uzywany ale ja nie podam linkow tylko rowniez zachece do samodzielnosci :)
Obrazek

Awatar użytkownika
matek.orzel
Posty: 47
Rejestracja: sobota, 19 maja 2007, 12:09
Lokalizacja: EPPR
Kontaktowanie:

Postautor: matek.orzel » wtorek, 11 lis 2008, 20:07

Pozatym prezydent rzadko lata A340 gdyż są tam wszystkie miejsca economy. Nie ma żadnego pomieszczenia dla VIP-ów.

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » wtorek, 11 lis 2008, 20:33

Jeszcze a propos płyt postojowych to zapewne port lotniczy z góry zakładał, że Apron 1 będzie przeznaczony do mniejszych maszyn a mające powstać w niedługim czasie płyty postojowe przed T2 będą w stanie przyjmować maszyny wszelkich rozmiarów i kształtów... :)
Ostatnio zmieniony środa, 12 lis 2008, 01:20 przez przyb, łącznie zmieniany 1 raz.

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » wtorek, 11 lis 2008, 21:59

Nie no sprawa z modernizacją lotniska jest prosta: wszędzie na świecie modernizację, przebudowę, rozbudowę przeprowadza się po to, by na danym lotnisku mogło lądować więcej maszyn, mogły lądować większe maszyny, albo aby można było prowadzić więcej operacji na godzinę.
W Gdańsku jest odwrotnie (przynajmniej na razie): kiedy było zielone oczko, lotnisko mogło przyjąć B744. Zielone oczko zlikwidowano, aby powiększyć płytę. W wyniku modernizacji lotnisko nie może już przyjąć takiego samolotu. Proste :!:

Ale, jak się zapewne domyślacie, sprawa z gdańskim portem nie jest jedyna.
Przykład z innej beczki, choć też w branży komunikacyjnej:
W niedalekiej przeszłości przeprowadzono kompleksową modernizację linii kolejowej między Warszawą a Łodzią. Wydano na ten cel 600 mln zł. W wyniku modernizacji osiągnięto minimalny czas przejazdu tą trasą dokładnie taki, jaki miały pociągi w 1939 roku.
Pozdrawiam serdecznie
Arek

B772LR
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Postautor: B772LR » środa, 12 lis 2008, 13:06

Wszystko ciekawe, tylko wg portu nie ma ograniczeń w przyjmowaniu maszyn - w tym A340-600 czy 744. Ograniczenia są tylko dla rodzaju ładunków Cargo - jeśli nie są to standardowe palety, to wtedy rzeczywiście jest problem. Choć może mnie oszukują :)

B772LR
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Postautor: B772LR » środa, 12 lis 2008, 13:16

A Sarko jak najbardziej może być na 340

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » środa, 12 lis 2008, 13:22

Byłoby na pewno bardzo fajnie. Airbus A340 to jedna z moich ulubionych wielkich maszyn i chętnie zobaczyłbym ją u nas. Jednakże powstrzymam sie od gdybania. Może się bowiem okazać, że on nie posłucha politycznie wpływowych gdańskich spotterów i przyleci 340.... ale Saabem :P (czyt. biznes-jetem).
Pozdrawiam serdecznie

Arek


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości