Wizzair zabiera z EPGD jeden samolot

...różne na temat naszego lotniska
Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Wizzair zabiera z EPGD jeden samolot

Postautor: Franc » czwartek, 19 cze 2008, 12:53

Z Gdańska do Kijowa zostanie przebazowany jeden z trzech samolotów taniej linii lotniczej Wizz Air zbazowanych na lotnisku w Rębiechowie.

- Od połowy lipca rozkład z Gdańska zaplanowany został dla dwóch samolotów. Trzy maszyny miały być w Gdańsku od 14 września, jednak w zeszły wtorek rozkład ostatecznie zmieniony został dla dwóch samolotów. Polecam przestudiować rozkład - pisze na forum dyskusyjnym pioterek, forumowicz z Gdyni.

Nasze przypuszczenia potwierdza rzecznik prasowy przewoźnika Natasa Kazmer.

- Samolot z Gdańska trafi do Kijowa, jednak zdolność przewozowa gdańskiej bazy nie zostanie zmniejszona - mówi Kazmer.

Rzecznik zapewnia, że dzięki czteroodcinkowym rotacjom samolotów (rotacja w) ilość oferownych miejsc nie ulegnie zmniejszeniu.

- Obecnie wzrost w Gdańsku wynosi 40% i nawet bez trzeciego samolotu w zimie wzrost wyniesie 10% w porównaniu z takim samych okresem poprzedniego roku - dodaje Kazmer.

Gdańsk stracił już wcześniej na rzecz bazy w Kijowie dwa połączenia: do Coventry i Bournemouth.

11 lipca węgierski przewoźnik uruchomi bazę operacyjną na lotnisku w Kijowie, skąd obsługiwać będzie cztery trasy krajowe wewnątrz Ukrainy.

www.pasazer.com

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » czwartek, 19 cze 2008, 13:13

Ajajajaj, jezeli tak dalej bedzie i Wizz zamiast dodawac maszyny i polaczenia bedzie je nam zabieral, to moze miec u nas klopoty. Jak dotad radzi sobie swietnie, ale konkurencja nie spi - szczegolnie FRanca. Poza tym zaczynam widziec u Centrala jakis sens w dzialaniach i kto wie - moze za jakis czas zacznie sie calkiem niezle rozwijac.

No nic, widac rozwijaja swoja siatke polaczen szybciej niz przybywa im maszyn. Ciekaw jestem czy sie zdecyduja dac nam 3 maszyne od sezonu letniego :?

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » czwartek, 19 cze 2008, 16:16

Spotter pisze:Ajajajaj, jezeli tak dalej bedzie i Wizz zamiast dodawac maszyny i polaczenia bedzie je nam zabieral, to moze miec u nas klopoty. Jak dotad radzi sobie swietnie, ale konkurencja nie spi - szczegolnie FRanca. Poza tym zaczynam widziec u Centrala jakis sens w dzialaniach i kto wie - moze za jakis czas zacznie sie calkiem niezle rozwijac.

No nic, widac rozwijaja swoja siatke polaczen szybciej niz przybywa im maszyn. Ciekaw jestem czy sie zdecyduja dac nam 3 maszyne od sezonu letniego :?

czesc
Widziales cos , co sie rozwija w nieskonczonosc??? Ja nie. Znow sie zrobilo kameralnie przynajmniej rano w biurze :)))
Molger

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » czwartek, 19 cze 2008, 16:17

Nawet jeśli się rozwija to nieskończoności i tak nie zobaczysz :P
Pozdrawiam, JN

Obrazek

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » czwartek, 19 cze 2008, 16:32

I tu sie zgodze z Kubanem. Wiesz Molger, jestem z wyksztalcenia ekonomista i szczerze Ci powiem, ze poki co to wiekszosc rynkow sie rozwija. Maja swoje wzloty i upadki (czasami dosyc bolesne) ale jezeli patrzec na trend kilkudziesiecioletni, to wszystko sie rozwija. I nikt nie jest w stanie okreslic kiedy nastapi koniec. Chyba tylko wtedy, gdy juz nie bedzie miejsca na lotniskach i w powietrzu.

Ja juz kilka lat temu wrozilem twojemu pracodawcy rozowa przyszlosc (nie ma co, kolory sobie dobral odpowiednie) i przeczuwalem ze bedzie liczacym sie graczem na rynku przewozow lotniczych w Europie centralnej i wschodniej. I milo sie patrzy i stwierdza, ze mialo sie racje :) I mimo, ze momentami narzekam, ze Wizz'a jest u nas za duzo (ze spotterskiego punktu widzenia), to jednak kibicuje tej linii i wierze, ze za kilka, kilkanascie lat bedzie przewoznikiem, ktorego bedzie mozna na rowni postawic z FRanca czy Easy.

Poza tym chodzi tez o nasze lotnisko. Wizz byl pierwsza linia, ktora zauwazyla drzemiacy potencjal u nas. Gdy Wizz zaczal, po krotkim czasie pojawili sie nastepni gracze. Nie tylko rozwinela sie porzadnie siatka polaczen, ale rowniez konkurencja. Niestety ten rok nie mozna zaliczyc do udanych - rezygnacja Easy i BMI do dwoch miesiacach. A teraz Wizz - boje sie, ze to moze zle wplynac na dalszy rozwoj naszego lotnisa w najblizszej przyszlosci - 2-3 letniej.

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » czwartek, 19 cze 2008, 19:40

Spotter pisze:I tu sie zgodze z Kubanem. Wiesz Molger, jestem z wyksztalcenia ekonomista i szczerze Ci powiem, ze poki co to wiekszosc rynkow sie rozwija. Maja swoje wzloty i upadki (czasami dosyc bolesne) ale jezeli patrzec na trend kilkudziesiecioletni, to wszystko sie rozwija. I nikt nie jest w stanie okreslic kiedy nastapi koniec. Chyba tylko wtedy, gdy juz nie bedzie miejsca na lotniskach i w powietrzu.

Ja juz kilka lat temu wrozilem twojemu pracodawcy rozowa przyszlosc (nie ma co, kolory sobie dobral odpowiednie) i przeczuwalem ze bedzie liczacym sie graczem na rynku przewozow lotniczych w Europie centralnej i wschodniej. I milo sie patrzy i stwierdza, ze mialo sie racje :) I mimo, ze momentami narzekam, ze Wizz'a jest u nas za duzo (ze spotterskiego punktu widzenia), to jednak kibicuje tej linii i wierze, ze za kilka, kilkanascie lat bedzie przewoznikiem, ktorego bedzie mozna na rowni postawic z FRanca czy Easy.

Poza tym chodzi tez o nasze lotnisko. Wizz byl pierwsza linia, ktora zauwazyla drzemiacy potencjal u nas. Gdy Wizz zaczal, po krotkim czasie pojawili sie nastepni gracze. Nie tylko rozwinela sie porzadnie siatka polaczen, ale rowniez konkurencja. Niestety ten rok nie mozna zaliczyc do udanych - rezygnacja Easy i BMI do dwoch miesiacach. A teraz Wizz - boje sie, ze to moze zle wplynac na dalszy rozwoj naszego lotnisa w najblizszej przyszlosci - 2-3 letniej.


Masz racje, ale mysle ze ze wszystkie ruchy naprawde wynikaja z sytuacji makroekonomicznej. Mysle ze lepiej jest cos uciac od razu, niz ciagnac bez sensu i generowac straty zamiast zyskow. Przewozy lotnicze to bardzo sliski temat, a low costy to juz wogole :). Pamietam u mnie na studiach podyplomowych mialem przedmiot: ekonomia tanich przewoznikow. probowali to nam tlumaczyc, ze podobno da sie to waszystko objac prawidlami ekonomii, wtedy, to do mnie docieralo, teraz juz nie. Zreszta ja tylko inzynier od aeroplanow , a nie ekonomista.
Dla mnie ma miec skrzydla , ktore wytwarzaja sile nosna i silniki ktore daja ciag :) a czy to zarabia na siebie czy nie i jakie sa zrodla dochodow to juz inna bajka.
Ja tez czasami sie zastanawiam i porami trzese, bo ile taka linia moze wytrzymac przy wzroscie cen, 2 miesiaqce rok, 2 lata. nie wiem tego ani ja ani ty.
Takze sobie zycze zebym mial na czym latac, a tobie , zebys mial co focic. chodzi mi oczywiscie o ociekajace rozem Airbusy:)
Pzdr

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » czwartek, 19 cze 2008, 19:57

Obecnie nastapilo male przegrzanie rynku przewozow lotniczych w Europie. Boom, ktory zaczal sie 2 lata temu spowodowal szybki rozwoj linii oraz przyczynil sie do ich inwestycji. Trwal by nadal i wszyscy mieliby sie swietnie, gdyby nie ceny ropy na gieldach swiatowych, kryzys walutowy USD oraz kryzys na gieldzie w USA. To przyczynilo sie do znacznych spadkow inwestycji, spowolnienia gospodarek i co najwazniejsze - do wzrostu cen. A to juz bezposrednio sie przelozylo na kieszenie pasazerow. W polaczeniu ze wzrostem cen paliw, a co za tym idzie drozszym lataniem, ilosc osob chetnych do latania spadla.

To jest moje zdanie odnosnie spadku na rynku. Ale jak sie zerknie na historie swiatowa, mozna zauwazyc pewna prawidlowosc - ktora zreszta mocno mi wbil do glowy moj prof - ze po spadkach musi nastapic wzrost.

Takze nie martw sie - Wizz juz jest na tyle silny, posiada tak potezna flote, oraz jest skierowany pzrede wszystkim na zysk (co powoduje dosyc czeste zmiany w siatce polaczen), ze przetrwa juz nawet powazniejsze kryzysy, ktore moglby trwac nawet kilka lat. Dobralem sie do bilansu oraz RZiS i powiem Ci, ze obok FRancy to jest (moim zdaniem) jedyna tania linia lotnicza, ktora moglaby przetrwac nawet 3-4 letnia zapasc na rynku przewozow lotniczych - czego nie mozna powiedziec o wielu pzrewoznikach narodowych.

A co do focenia - powiedz swoim szefom, zeby ktoras maszynke fajnie pomalowali :wink: Btw, w listopadzie z wami lece :lol:

Awatar użytkownika
nze
Posty: 49
Rejestracja: poniedziałek, 11 gru 2006, 13:47
Lokalizacja: Wejherowo
Kontaktowanie:

Postautor: nze » czwartek, 19 cze 2008, 23:47

do Kijowa trafi i tak Wizz na ukraińskich blachach, więc ten, którego nam zabrali poszedł z pewnością do Katowic.

OT kolejny to LZ-WZB, który trafi do Sofii
bye bye HA-LPH .. :(

Pitex
Posty: 607
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
Lokalizacja: EPGD / GDN
Kontaktowanie:

Postautor: Pitex » piątek, 20 cze 2008, 07:58

z teog co jest w planach w pazdzierniku ma wrocic 3 wizz do GDN a w przyszlym roku sa plany na postawienie w GDN czwartej sztuki :) Wszytko co pisze sa to nieoficjalne plotki ale z takich zrodel co to zawsze sie sprawdzalo :)

pozdro

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » piątek, 20 cze 2008, 12:50

do Kijowa trafi i tak Wizz na ukraińskich blachach, więc ten, którego nam zabrali poszedł z pewnością do Katowic.

Polecial polecial , poprowadzony Molgerowa lapa o 3 w nocy - co za pora jakis jeden Air France tylko nad lodzia reszta puste niebo. Ale lot fajny jak szybowcem , a predkosci ladowania jak na Mewie:)
Pozdro

Molger

lomraj
Posty: 22
Rejestracja: niedziela, 29 paź 2006, 21:28
Lokalizacja: Gd-Ujeścisko

Postautor: lomraj » sobota, 21 cze 2008, 20:38

Molger. Jak leciałeś na pusto do KTW to mogłeś dać znać pewnie znalazłoby się kilka osób które dotrzymałoby Tobie towarzystwa :)

Awatar użytkownika
michalek
Posty: 66
Rejestracja: wtorek, 30 sty 2007, 14:10
Lokalizacja: Stockholm
Kontaktowanie:

Postautor: michalek » sobota, 21 cze 2008, 20:48

lomraj pisze:Molger. Jak leciałeś na pusto do KTW to mogłeś dać znać pewnie znalazłoby się kilka osób które dotrzymałoby Tobie towarzystwa :)


Ja bym sie poswiecil :)


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości