Gdańsk - Kraków by LOT

...różne na temat naszego lotniska
marcco
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 28 lis 2006, 19:46

Gdańsk - Kraków by LOT

Postautor: marcco » niedziela, 10 lut 2008, 09:26

Według informacji z forum pasazer.com :http://pasazer.com/forum2.php?art=153&strt=50 juz niedługo lot ma zacząć operować na tej trasie, czy jest to według was wysymł pismaków , czy tez jest na to jakas szansa?
pozdr. marco

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » niedziela, 10 lut 2008, 10:10

wczoraj juz byl inauguracyjny lot! :) LO3818 wystartowal z Gdanska a wyladowal w Krakowie:):) jednakze z powodu mgly. a tak serio to w kazdej plotce cos jest, zwazywszy ze portal pasazer robia ludzie w krakowa...
Obrazek

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » niedziela, 10 lut 2008, 11:19

To polazenie juz kiedys bylo. A dokladnie, to 2 razy dziennie maszyna leciala z GDN do KRK via WAW - pozniej z tego zrezygnowali, chyba ze wzgledu na zalogi - llecialem kilka razy z GDN do KRK via WAW i wsiadajac do samolotu (tego samego) do KRK bylo sporo osob, ktore ze mna lecialy z GDN, ale zaloga byla juz inna. Niestety nie ma statystyk ile dokladnie ludzi korzystalo z polaczenia do KRK.

No i w tym samym okresie byl jeden rejs tygodniowo w soboty na AT5 - bylo to w 2001 roku. Niestety sredni LF wyniosl 29,2%, zas najwiekszy byl na poziomie 35% w lipcu 2001.

Kaspar
Posty: 734
Rejestracja: piątek, 20 sty 2006, 20:41
Lokalizacja: EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: Kaspar » niedziela, 10 lut 2008, 12:07

DirectFLY miał 5-10 osób maksymalnie na tej trasie....wiec nie widze sensu by w tym kierunku puszczać choćby małego ATRa

Awatar użytkownika
Michun
Posty: 208
Rejestracja: wtorek, 18 lip 2006, 11:55
Lokalizacja: EPGD mam zaraz za lasem.
Kontaktowanie:

Postautor: Michun » niedziela, 10 lut 2008, 12:19

Kaspar pisze:DirectFLY miał 5-10 osób maksymalnie na tej trasie....wiec nie widze sensu by w tym kierunku puszczać choćby małego ATRa


Weźcie pod uwage fakt, że DirectFly nie miał praktycznie żadnej reklamy.
Gdyby zrobic chociaz namiastke kampanii jaka robią low costy to pewnie LF był by znacznie wiekszy. Jak to mówią "Reklama dźwignią handlu".
Pozdrawiam.
________________________________

...:::Ελληνική Πολεμική Αεροπορία:::...
________________________________

Kaspar
Posty: 734
Rejestracja: piątek, 20 sty 2006, 20:41
Lokalizacja: EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: Kaspar » niedziela, 10 lut 2008, 12:26

...na tyłach autobusów jeździły bannery directa! to własnie spowodowało wzrost pax o 100% :) z 5 do 10pax

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » niedziela, 10 lut 2008, 12:54

ja mysle ze klaustrofibiczny olowek e45 dalby rade przy codziennych lotach(sobote moznaby odpuscic ale tak to caly tydzien). ten direct to jednak smiech na sali tak jak ronneby
Obrazek

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » niedziela, 10 lut 2008, 18:35

1. DirectFly byl nastawiony tylko na biznes i ludzi, ktorzy chca leciec tylko do KRK - klientela mala!
2. LOT jest jednak znana linia i takim posunieciem moze zaoferowac dla Gdanszczan dodatkowe loty do kierunkow, skad LO i LH lataja z KRK (ja bym z tego korzystal, bo wqrza mnie WAW).
3. DF mial dosyc wysokie ceny biletow - bo najtaniej mozna bylo leciec za bodajze 400 PLN. A wiadomo, ze PKP oferuje za 250-270 w dwie strony - roznica spora).
4. Obecnie jedyna mozliwosc aby sie dostac do KRK to albo lot via WAW lub pociag, ktory sie wlecze ok. 8h ze wzgledu na fatalny stan torowiska z GDN do WAW.
5. LOT przy bezposrednim polaczeniu moze zaoferowac najtansze bilety za 300 w dwie strony - w porownaniu z PKP znacznie szybciej, niewiele drozej.

Nie powiem, ze to polaczenie sie oplaci. Ale nie powiem tez, ze to bedzie klapa. Moim zdaniem najlepiej jest przeprowadzic szczegolowe badania rynku (co zapewne LO moze zrobic albo juz zrobilo) a nastepnie dac maszyne na okres probnym. Moze sie okazac klapa, a moze sie okazac oplacalne.

Btw, ER4 kompletnie sie nie oplaca na to polaczenie. Sa one strasznie drogie jezeli chodzi o koszty na 1 pax'a i z tego co gdzies czytalem, to na trasy do 2h bardziej jest oplacalny AT5 a roznica czasowa tez nie duza.

ascolta
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 05 gru 2006, 22:17
Lokalizacja: Puck

Postautor: ascolta » piątek, 15 lut 2008, 16:12

No i polecimy bezpośrednio LOTem do Krakowa..


PLL LOT uruchamia pierwsze połączenie krajowe z pominięciem Warszawy. Począwszy od nowego letnego rozkładu lotów narodowy przewoźnik będzie woził pasażerów ze stolicy Małopolski do Gdańska.

Rejsy zaplanowano siedem razy w tygodniu. Wylot z Gdańska zaplanowano na 9:50, lądowanie w Krakowie na 11:25, wylot z Krakowa pół godziny później, lądowanie w Rębiechowie o 13:30. Czas lotu 1:35. Rejsy obsługiwane będą przez samoloty ATR 42 należące do euroLOT-u.

Kraków - Gdańsk (1234567)
Gdańsk - Kraków (1234567)


Pierwszy lot na tej trasie odbędzie sie 30 marca.

źródło: http://www.pasazer.com/in-2791-bezpored ... danska.php

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » piątek, 15 lut 2008, 17:06

Kosztem polaczenia GDN-HAM :(

Awatar użytkownika
ravecki
Posty: 1889
Rejestracja: piątek, 20 sty 2006, 16:27

Postautor: ravecki » poniedziałek, 18 lut 2008, 15:58

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/new ... news=26882

Bilety mo¿na ju¿ zamawiaæ na stronie internetowej LOT-u. W obie strony ze wszystkimi op³atami kosztuj± 1033 z³. Dla porównania 8-godzinna podró¿ w jedn± stronê pierwsz± klas± poci±giem Intercity kosztuje 139 z³.


Coz powalajacej ceny to nie maja, pkp panstwowe, lot panstwowy wiec szlo sie domyslec ze konkurencji sobie robic nie beda. Pozyjemy zobaczymy, co z tego wyjdzie, grunt ze polaczenie z Krakowem jest.
Obrazek
ravecki

Awatar użytkownika
Michun
Posty: 208
Rejestracja: wtorek, 18 lip 2006, 11:55
Lokalizacja: EPGD mam zaraz za lasem.
Kontaktowanie:

Postautor: Michun » poniedziałek, 18 lut 2008, 15:59

Tylko z taka cena długo nie pociagną. Przez WAW jest ponoc duuuzo taniej.
Pozdrawiam.

________________________________



...:::Ελληνική Πολεμική Αεροπορία:::...

________________________________

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » poniedziałek, 18 lut 2008, 19:55

Przez Warszawe 550, a bezposrednio 1033. dla porownania Warszawa - Pekin to 2200:)

mysle ze szybko zrezygnuja z tej ceny 1033 albo chca sami siebie wykonczyc i potem powiedza 'no niestety nie ma chetnych na bezposrednie loty po polsce...'
Obrazek

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » poniedziałek, 18 lut 2008, 19:58

Wydaje mi sie, ze zejda z tej ceny. Wykonczenie rejsu nie ma wiekszego sensu, bo cos musza zrobic z maszyna. Rejsy z WAW do GDN musza byc, bo w sezonie jest bardzo duze oblozenie. Natomiast zostawienie maszyny na postoju w GDN nie ma wiekszego sensu ekonomicznego. Moim zdaniem trzeba dac im troche czasu i pojawia sie korzystniejsze oferty.

Machoni
Posty: 495
Rejestracja: czwartek, 10 sie 2006, 15:10
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: Machoni » wtorek, 19 lut 2008, 10:19

LOT otwiera połączenie z Gdańska do Krakowa
18 lutego 2008 (142 opinie)

Bezpośrednie połączenie lotnicze Gdańska z Krakowem otwierają Polskie Linie Lotnicze LOT. To pierwsza trasa krajowego przewoźnika, która omija stolicę kraju.


Pierwszy samolot wystartuje z Rębiechowa 30 marca i na lotnisko w podkrakowskich Balicach będzie latał 7 dni w tygodniu. Odlot z Gdańska przewidziany jest na godzinę 9.50, natomiast z Krakowa na godzinę 11.55. Podniebna podróż z Trójmiasta do stolicy Małopolski potrwa 1,5 godziny.

Linię obsługują samoloty ATR 42 należące spółki Eurolot - regionalnego przewoźnika PLL LOT. Maszyny będą mogły zabierać na pokład 46 pasażerów.

Bilety można już zamawiać na stronie internetowej LOT-u. W obie strony ze wszystkimi opłatami kosztują 1033 zł (517 zł w jedną stronę). Dla porównania 8-godzinna podróż w dwie strony pierwszą klasą pociągiem Intercity kosztuje 278 zł (139 zł w jedną stronę).

Do tej pory z Gdańska do Krakowa można się było dostać samolotem z przesiadką w Warszawie. W zależności od dnia i pory lotu bilety były nawet dwa razy tańsze niż na nowe bezpośrednie połączenie.
js
Źródło: Trójmiasto.pl

Tekst z portalu brzmi, jakby ktoś przepisał powyższą dyskusję :twisted:
Pozdrawiam
Mariusz

Obrazek


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości