Wczorajsza konferencja

...różne na temat naszego lotniska
B772LR
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 09 mar 2006, 18:07
Lokalizacja: 3miasto
Kontaktowanie:

Wczorajsza konferencja

Postautor: B772LR » środa, 28 lut 2007, 14:38

Ogólnie bardzo ciekawie, z ważniejszych rzeczy to to, że planowany terminal nie będzie klockiem, tylko będzie na niego międzynarodowy konkurs architektoniczny w tym roku, PAPI na 29 już w sierpniu, tak samo podświetlane oznakowanie dróg kołowania. O większej płycie już wiecie.

Jest kasa unijna na cały program inwestycyjny - a więc pas 3100m, drogi kołowania (najpierw na 29) i szybkiego zejścia, stanowisko do odladzania samolotów (tam gdzie był duży niedoszły hagar), no i linia centralna i światła przyziemienia. To wszystko w najbliższych 4 latach.

Z rzeczy lotniczych - lotnisko walczy ostro o transaltlantyk. Chyba Rzeszów tak nas zmobilizował... Ogólnie oczywiście nowe połączenia będą, ale nie ma szczegółów - czyli klasyka.

To wszystko oficjalne informacje, z resztą przeczytacie jutro w gazecie.

Aha, i może (nie musi) w najbliższym czasie (2 miesiące) pojawić się wyjątkowa gratka dla was :D:D:D Nic nie wiem. Nie pytajcie :D:D:D

Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » środa, 28 lut 2007, 14:54

3100 pasa, w koncu bedzie moglo cos wiekszego siadac.
Zdradz ta tajemnice co to za gratka? 747 czy 124 przyleci?

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » środa, 28 lut 2007, 15:23

PAPI na 29?? mysle ze troche chybiona inwestycja.... Wg mnie oprocz tego ze wyda sie pieniadze to nic nie da. Lepiej by bylo zostawic te pieniadze i zainwestowac w D-VOR i by mozna bylo precyzyjnie na 11 podchodzic. Dzieki temu duzo mnie odwolanych lotow(glownie rajanow) by bylo....

Bo widze ze reszta rozbudowy systemow na 29 to w celu podniesienia kategorii ILS, na II. Mam nadzieje ze szybciej niz krakow bedziemy mieli....

Wydluzenie pasa bardzo fajnie. Pewnie w kierunku 11 bo tam jest duzo miejsca. Wtedy to juz nawet 777 bedize mogl latac:)
Obrazek

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » środa, 28 lut 2007, 16:05

PAPI jest dobra inwestycja, bo sa piloci, ktorzy boja sie siadac wizualnie bez PAPI. A tak moze wiecej wlasnie bedzie sie decydowac, a co za tym idzie, szybciej beda mogly siadac maszyny.

Coz, bardzo fajnie. Konkretow zdnych nie podali - ale trzeba czekac!!! Co z transatlantykiem - bardzo fajna sprawa.

Bartek

Re: Wczorajsza konferencja

Postautor: Bartek » środa, 28 lut 2007, 17:37

B772LR pisze:...
Aha, i może (nie musi) w najbliższym czasie (2 miesiące) pojawić się wyjątkowa gratka dla was :D:D:D Nic nie wiem. Nie pytajcie :D:D:D


Aha, no czylli cos ma byc :). Ktos tu chyba przydko klamie ze niby nic nie wie. :lol: haha. buzki Cie sprzedaly :D

millo
Posty: 10
Rejestracja: niedziela, 29 paź 2006, 19:49

Postautor: millo » środa, 28 lut 2007, 17:50

czy jest jakieś nagranie video z tej konferencji, które można znaleźć w necie???????????

Kair
Posty: 158
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:37
Lokalizacja: Gdańsk / EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: Kair » czwartek, 01 mar 2007, 00:16


LAPA
Posty: 562
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:37
Kontaktowanie:

Postautor: LAPA » czwartek, 01 mar 2007, 08:50

baku pisze: i zainwestowac w D-VOR i by mozna bylo precyzyjnie na 11 podchodzic. Dzieki temu duzo mnie odwolanych lotow(glownie rajanow) by bylo....



baku, podejscie na VOR to podejscie nieprecyzyjne ;)
moim zdaniem ILS na 11 moze jeszcze poczekac, straty zwiazane z jego brakiem i tak sa znacznie nizsze niz koszty jego budowy i utrzymania...
Pozdrawiam
LAPA

---=== www.talh.pl ===---

jarot
Posty: 22
Rejestracja: wtorek, 21 lut 2006, 08:19

Postautor: jarot » czwartek, 01 mar 2007, 09:20

PAPI jest wymogiem Aneksu 14 ICAO, według ktorego wzrokowy wskaźnik podejscia do lądowania ma byc zainstalowany bez wzgledu na to czy droga startowa jest wyposażona w inne wzrokowe lub niewzrokowe pomoce nawigazycjne jeżeli DS jest wykorzystwyana przez statki powietrzne o napędzie tuboodrzutowym lub innne SP wymagające podobnego prowadzenia w trakcie podejscia.

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » czwartek, 01 mar 2007, 12:19

No ja się w ogóle dziwię, że tego do tej pory nie było :shock:
Pozdrawiam serdecznie
Arek

jarot
Posty: 22
Rejestracja: wtorek, 21 lut 2006, 08:19

Postautor: jarot » czwartek, 01 mar 2007, 14:31

nie ma co się dziwić np w EPKK w ogóle nie mają jeszcze PAPI. Na większości papi jest tylko na pomocniczym kierunku

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » czwartek, 01 mar 2007, 18:34

No ja się dziwię, bo zgodnie z Twoim wcześniejszym postem MUSI być zainstalowany w warunkach użytkowania EPGD. A jednak praktyka pokazuje, że jest inaczej. :roll:
Pozdrawiam serdecznie

Arek

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » sobota, 03 mar 2007, 13:20

tak przeczytalem ten artykul w gazecie i mysle ze jesli nasz port chce doplacac do tych lotow to ktos musi sie zglosic!!! i wbrew pozrom mysle ze LOT nie musi byc az tak chetny. Przeciez 'sam sobie by odebrali' pasazerow ktorzy lataja obecnie na trasach do stanow.

Za to amerykanskie linie moglyby duzo na tym zyskac. Taki american czy delta(kamila ulubiona linia:) napewno by sie ucieszyl jakby latali do Gdanska:P:P mialby duze wziecie wsrod osob ktore lataja to mniejszych destynacji w stanach(oczywiscie miasta duze ale malo polaczen z europy)... jakies huston, st. louis, los angeles. Nie jest tak latwo znalesc bezposrednie loty z europy... A jakby byly przesiadki dalej w stanach to i cena nizsza i wiecej mozliwosci...

Ps. powiem ze marzy mi sie American w gdansku. To by bylo cos. Chyba przez najblizsze 5 lat bym nie potrzebowal zadnego nowego przewoznika tutaj gdyby oni latali...
Obrazek

Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » sobota, 03 mar 2007, 13:37

jesli chodzi o amerykanskie linie to dla mnie UNITED AIRLINES predzej sie zlapie niz AA

Sebastian Elijasz

Postautor: Sebastian Elijasz » sobota, 03 mar 2007, 13:51

Ja jestem tego samego zdania o American, co Baku.
Też bym ich tu mile widział, a kto wie może i zobaczymy ;)
Nie zła konkurencja dla LOT-u no i innych portów.
Myślę że szanse są na taka linie u nas.
Tylko może nie teraz.
Wiadomo całe usługi handlingowe musiałby się na takie coś przygotować.
Schodki, agregaty itp.
No i na lotnisku też trzeba było rozbudować troszku żeby się nie zatkać ruchem.
Realnie myśląc to troszkę czas potrwa przygotowanie na takie przedsięwzięcie lotu za Atlantyk z GD.


Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości