Strona 1 z 1

Porazka roku - czyli EPGD w przyszlosci

: wtorek, 30 sty 2007, 19:32
autor: baku
Na forum skyscrapers znalazlem:

From: http://www.iaae.org/meetings/Dubrovnik0 ... irport.pdf

szczerze powiedziawszy zawalu prawie dostalem jak to przeanalizowalem.
W 2 slowach ocenie to co zobaczylem: Porazka, Tandeta

Naprawde by dali to u mnie na budownictwie to w 1 dzien bysmy im zrobili lepsze rozplanowanie. Naprawde wstyd ze ktos za to jeszcze wzial pieniadze.

Boje sie niesamowitej tandety i chaosu na EPGD w 2015... Ciemnosc widze ciemnosc....

: wtorek, 30 sty 2007, 19:47
autor: KubaN
Rzeczywiście T2 syfnie wygląda, płyta też jakoś tak dziwnie rozszerzona a parkingi mnie najbardziej szokują... ten projekt wygląda jakby miał co najmniej z 10 lat... z resztą baku nie przejmuj się, u nas się dużo planuje a i tak nie powstaje, więc sądze że zanim powstanie T2 zrodzi się jeszcze mnóstwo projektów...

: wtorek, 30 sty 2007, 20:31
autor: przyb
Tak na pewno nie będzie, nie może być! Zobacznie na idiotyczny przebieg ul. Słowackiego bo o samym terminalu to nawet nie będę się wypowiadał...

: wtorek, 30 sty 2007, 20:58
autor: Cani
Mi się nawet to podoba i nie uważam, by to była tragedia. Szału nie ma, ale nie ma co jechac w "zastaw się a postaw"

: wtorek, 30 sty 2007, 22:52
autor: B772LR
Spokojnie. Pamiętajmy o tym, że w najbliższych latach ruch ze Słowackiego pod lotniskiem zostanie przeniesiony na ul. Budowlanych.

To jest na razie tylko rzut geometryczny. Nie wiemy jak wygląda bryła terminalu. Podejrzewam, że to jedynie zarys zajętości terenu, a nie faktycznych kształtów terminalu.

Poza tym nie jest tak źle - jest nawet przystanek tramwajowy, choć uważam, że na EPGD powinna dojeżdżać SKM po dwanym nasypie, a nie tramwaj. Ogólnie trzeba to opublikować, i wywołać dyskusję nad tym jak to ma wyglądać. Gdańsk powinien wzorem Wyspy Spichrzów zakręcić się u światowych architektów, by rąbneli jakieś fajne projekty :D:D:D

: środa, 31 sty 2007, 09:11
autor: Spotter
Tez jakos nie uwazam tego za tragedie. W sumie jak sie patrzy na rzut, to bedzie podobnie jak w WAW - doklejony T2 i nowy pirs. Uwazam, ze jest to dosyc funkcjonalne rozwiazanie. Fakt, ze plyta sie zmniejszy, ale trzeba poczekaz az beda oficjalne plany rozbudowy.

: środa, 31 sty 2007, 09:40
autor: LAPA
Uwazam ze jest wrecz przeciwnie niz mowi baku. To jest bardzo dobry projekt poki co, na pewno lepszy od tych wizualizacji z gazetek portu na ktorych widac ze terminal ma byc swoistym rogalikiem.
Tutaj widac ze maja byc dwa pirsy, uklad nose - in. Widac tez wiele parkingow. Takze jak najbardziej spelnia on zalozenia planowania lotnisk.

Poza tym jest wyraznie podzielony podjazd pod terminal (tzw short term park) osobo samochody prywatne i autobusy i osobno taxowki. Z tylu parkinigi.
Takze jak najbardziej spelnia on zalozenia planowania lotnisk i widac ze robili go profesjonalisci.

: środa, 31 sty 2007, 12:39
autor: Sebastian Elijasz
A mi się też podoba, a szczególnie zdjęcia zamieszczone w prezentacji ;)
Jakoś znajomo wyglądają.
Co by nie zrobić już jest wygrane.
Ważne, że są plany.
A reszta to i tak się okaże w praniu jak będzie.

: środa, 31 sty 2007, 14:12
autor: baku
Moze dam troche fachowego komentarza zeby potwierdzic niesamowicie niski poziom projektu.

tutaj mozecie zobaczyc jak bedzie biegla droga do wsi rebiechowo - czerwony wedug projektu.

A wiec ta droga bedzie klasy G (glowne) lub Z(zbiorcza) bo tej klasy drogi powiatowe lub wojewodzkie sie buduje w Polsce. Na zolto zaznaczylem kolkiem jakas kompletna bzdure. Taki zakret nie moze istniec na tego typu drodze!!!! Jak ktos nie wierzy zachecam do lektury : Dziennika ustaw nr 43 poz 430 z dnia 2 marca 1999 w sprawie warunkow technicznych jakimi powinny odpowiadac drogi publiczne i ich usytuowanie. jest to obecnie obowiazujace rozporzadzenie ministra transporrtu i gospodarki morskiej.

Widac ze cala koncepcja jest niesamowicie niskokosztowa o czym swiadczy na sile chec wykorzystania starej drogi w kierunki wsi rebiechowo. Nie mowie juz o tym ze ta droge jakis wariat poscil zaraz przy wejsciu do terminala, policja i lekarze na pewno czesto beda goscic tam.

Naprawde przeraza mnie ze majac tyle pieniedzy z Unii my nadal robimy typowe Polskie rozwiazania i w niczym nie chcemy isc w lepszym kierunku...

: środa, 31 sty 2007, 15:00
autor: LAPA
baku moze odnosnie drog masz racje, ale patrzac od strony czystej teorii planowania lotnisk, to sam terminal, parkingi, dojazdy pod terminal sa bardzo dobrze zaplanowane i z tego co widze gwarantuja niezla przepustowosc, byc moze tak jak pisze 772 slowackiego poleci druga strona od poludnia...

tak czy siak mysle ze trzeba sie cieszyc ;-)

: środa, 31 sty 2007, 15:29
autor: Kair
rozmawiałem jakiś czas temu ze znajomym który wie 'to to to tamto' :) powiedział, że Słowackiego ma zostać przeniesiona na drugą stronę lotniska (czyt. Bysewo) z resztą jadąc na ILSa od Słowackiego widać pas ze studzienkami po lewej stronie co mogłoby to potwierdzać. obecna droga w stronę lotniska ma się kończyć własnie przy terminalu.
sam projekt przedstawiony w prezentacji jest całkiem przyzwoity, tu zgodzę się z baku że gdyby trasę do Banina puszczono przy terminalu byłaby to największa głupota. ktoś kto to zaplanował pozbawiony był chyba wyobraźni.

: środa, 31 sty 2007, 17:39
autor: Pitex
jaslyszalem o planach przeniesienia slowackieg do klukowa!

: środa, 31 sty 2007, 19:32
autor: B772LR
Więc tak:

Słowackiego będzie miała nieco inny przebieg do lotniska - na wysokości przejazdu kolejowego będzie odbijała nieco w prawo, od północy omijała dolinę krzemową i dalej prosto do naszego lotniska. To będzie dwujezdniowa droga klasy Z. Będzie się kończyła na lotnisku (tak przynajmniej wynika z Miejscowego Planu Zagosp. Przestrz.

Główny ruch w stronę drogi nr 20 przeniesiony zostanie na tą ul. po drugiej strony pasa. Dlatego właśnie na skrzyżowaniu Słowackiego/Budowlanych dwa pasy skręcają w Budowlanych, a tylko jeden idzie prosto do EPGD. Dzięki temu w przyszłości możliwe będzie wygięcie terminalu na północ, i rozszerzenie płyt postojowych w stronę Osowej.

: czwartek, 01 lut 2007, 20:06
autor: Arek
B772LR pisze:Więc tak:

Słowackiego będzie miała nieco inny przebieg do lotniska - na wysokości przejazdu kolejowego będzie odbijała nieco w prawo, od północy omijała dolinę krzemową i dalej prosto do naszego lotniska. To będzie dwujezdniowa droga klasy Z. Będzie się kończyła na lotnisku (tak przynajmniej wynika z Miejscowego Planu Zagosp. Przestrz.

Główny ruch w stronę drogi nr 20 przeniesiony zostanie na tą ul. po drugiej strony pasa. Dlatego właśnie na skrzyżowaniu Słowackiego/Budowlanych dwa pasy skręcają w Budowlanych, a tylko jeden idzie prosto do EPGD. Dzięki temu w przyszłości możliwe będzie wygięcie terminalu na północ, i rozszerzenie płyt postojowych w stronę Osowej.


Czyli jednak "rogalik"...

Przydałoby się zatwierdzić jeden plan rozwoju i konsekwentnie iść tym śladem. A tak pojawiają się coraz to nowe pomysły, "fachowcy" biorą za to kasę a i tak w zasadzie nic z tego nie wynika.

A jeżeli nie ma już pomysłów, może tak pofatygować się na PG do Wydziału Architektury, ogłosić konkurs dla studentów i podpatrzyć ich rozwiązania. Skubańcy mają czasami takie zajeb.... pomysły, o których nie śniło się nawet filozofom. Wystarczy wspomnieć, że kilka z nich znalazło swoje zastosowanie w Gdańsku i Gdyni.