EURO 2012 a EPGD
-
- Posty: 989
- Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20
-
- Posty: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 04 gru 2006, 11:41
- Lokalizacja: Gdańsk
Franc pisze: ... czasami mam wrazenie to to miasto chcialo by byc panstwem w panstwie.Chyba maja jakies kompleksy:)Zamiast tworzyc jedna wspolna aglomeracje oni chca miec wszystko swoje.
Na wieść o przyznaniu nam organizacji Euro 2012 Pruszcz Gdański, Kolbudy zadeklarowały pomoc m. inn w budowie dróg, Sopot zadeklarował pomoc finansową i np. skierowanie urzędników dla wsparcia gdańskich.
Gdynia postanowiła pomóc budując ... lotnisko w Babich Dołach. Ale jeżeli w tekście Michała Tuska pada określenie gdyńska Osowa to niczym się nie dziwię. Gdynia kontratakuje
-
- Posty: 491
- Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Mateusz
- Posty: 602
- Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 534
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
- Lokalizacja: EPGD
Jedyne co wiem, to to ze lotnisko z przyjemnoscia da doplaty tym, ktorzy zechca latac z Gdanska do USA. Ale nic poza tym nie slyszalem.
Natomiast jezeli chodzi o drugi pas, to moim zdaniem jest to kompletnie bez sensu i jakis beznadziejny pismak musial poscic smuge. Bo sa znacznie wieksze lotniska od Gdanska, ktore radza sobie z tylko 1 pasem (chociazby STN i LTN), zas LHR, ktory obsluguje ZNACZNIE wiecej pasazerow niz Gdansk, ma TYLKO 2 pasy. Gdyby wybudowali drogi kolowania na calej dlugosci pasa oraz zrobili dosyc geste zejscia z pasa, to wtedy nasze lotnisko byloby w stanie obsluzyc samoloty ladujace/starujace nawet co 1-2 min
Natomiast jezeli chodzi o drugi pas, to moim zdaniem jest to kompletnie bez sensu i jakis beznadziejny pismak musial poscic smuge. Bo sa znacznie wieksze lotniska od Gdanska, ktore radza sobie z tylko 1 pasem (chociazby STN i LTN), zas LHR, ktory obsluguje ZNACZNIE wiecej pasazerow niz Gdansk, ma TYLKO 2 pasy. Gdyby wybudowali drogi kolowania na calej dlugosci pasa oraz zrobili dosyc geste zejscia z pasa, to wtedy nasze lotnisko byloby w stanie obsluzyc samoloty ladujace/starujace nawet co 1-2 min
- Mateusz
- Posty: 602
- Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontaktowanie:
- chavez
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 13:18
- Lokalizacja: Gdansk/GDN/EPGD
- Kontaktowanie:
Dokładnie, drugi pas nam nie grozi, a tam gdzie jest Słowackiego do Wrzeszcza, to wsio budjet lotnisko
W zachodniej części będzie taxiwayka na 11 i według starego planu jakieś hangary, także nawet radar może znaleźć się w obrębie lotniska, tzn ogrodzony płotem, a we wschodniej części to ta część Słowackiego będzie stanowiła dolotówkę do nowego terminala, który pewnie będzie w poprzek obecnej Słowackiego.
Jeśli do 2012 ma być nowy duży terminal, to fiu fiu..pięknie. Gdybyśmy na początek mieli ze 4 rękawy, przedłużony pas, taxiway na 29 i 11, ILS na 11, no i rozszerzoną bazę handlingową, to transatlantyki miałyby warunki, ale to jeszcze nie znaczy że by przyszły, do tego jeszcze musi być rynek, samo chciejstwo nie pomoże niestety.
No ale życzę nam jak najlepiej
W zachodniej części będzie taxiwayka na 11 i według starego planu jakieś hangary, także nawet radar może znaleźć się w obrębie lotniska, tzn ogrodzony płotem, a we wschodniej części to ta część Słowackiego będzie stanowiła dolotówkę do nowego terminala, który pewnie będzie w poprzek obecnej Słowackiego.
Jeśli do 2012 ma być nowy duży terminal, to fiu fiu..pięknie. Gdybyśmy na początek mieli ze 4 rękawy, przedłużony pas, taxiway na 29 i 11, ILS na 11, no i rozszerzoną bazę handlingową, to transatlantyki miałyby warunki, ale to jeszcze nie znaczy że by przyszły, do tego jeszcze musi być rynek, samo chciejstwo nie pomoże niestety.
No ale życzę nam jak najlepiej
- KubaN
- Moderator
- Posty: 3393
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
- Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
- Kontaktowanie:
- kcsin
- Posty: 97
- Rejestracja: czwartek, 01 lut 2007, 22:52
- Lokalizacja: Gdansk Chełm
- Kontaktowanie:
- chavez
- Posty: 126
- Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 13:18
- Lokalizacja: Gdansk/GDN/EPGD
- Kontaktowanie:
A ja Ci powiem KubaN, że nie przesadziłem, choć wcale mi to nie na łapkę, bo mieszkam na 5 mili do 29 i nie chciałbym rezygnować z przeglądu maszyn. Uważam jednak, że w najbliższej 5-latce czyli do 2012 powinien być ten ILS na 11. Będzie już tyle operacji lotniczych, będą większe maszyny, że wypadałoby odciążyć kierunek lądowań na pasie 29 żeby zmniejszyć hałas nad kilkoma conajmniej osiedlami. Ja wiem że EPGD to nie EPWA, ale rozmawiałem z paroma nielotniczymi mieszkańcami Ursynowa i wiem co czują. W Gdańsku też nie wszyscy są spotterami
Ja wiem że to nie przypadkiem 29 jest zasadniczym kierunkiem bo to zależy od wiatrów, ale wiele lądowań mogłoby się odbywać na 11 gdyby był tam ILS. Co do rękawów, jeśli ma być buda na 4 mln pax, to dlaczego nie miałoby być tych 4 rękawów
Ja wiem że to nie przypadkiem 29 jest zasadniczym kierunkiem bo to zależy od wiatrów, ale wiele lądowań mogłoby się odbywać na 11 gdyby był tam ILS. Co do rękawów, jeśli ma być buda na 4 mln pax, to dlaczego nie miałoby być tych 4 rękawów
Wróć do „Ciekawostki związane z EPGD”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości