Młodzi piloci nie chcą latać na F-16

...wszystko o siłach powietrznych
Sebastian Elijasz

Młodzi piloci nie chcą latać na F-16

Postautor: Sebastian Elijasz » sobota, 23 gru 2006, 07:38

"Życie Warszawy"W przyszłym roku do Polski przylecą kolejne samoloty F-16. Czy jednak będzie kto miał na nich latać?
Gazeta podkreśla, że w dęblińskiej Szkle Orląt - Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych - po raz pierwszy przeprowadzono egzaminy dla absolwentów szkół wyższych. Uczelnia szuka kandydatów na pilotów wojskowych. Okazało się, że liczba chętnych jest mniejsza niż liczba miejsc.

Po 20-miesięcznym szkoleniu cywilni magistrzy mają stać się pilotami samolotów bojowych, transportowych i śmigłowców. W dęblińskiej szkole kształci się obecnie 60 podchorążych. - Małe zainteresowanie naborem w Dęblinie może wynikać z ogromnej różnicy zarobków pilotów wojskowych i cywilnych. Podporucznik pilot zarabia na starcie około 3 tys. zł, piloci w liniach lotniczych kilkakrotnie więcej - mówi mjr Wiesław Grzegorzewski, rzecznik prasowy Sił Powietrznych.

I wcale chłopaką się nie dziwie.

JAG

Postautor: JAG » niedziela, 24 gru 2006, 10:40

to cena wyjsciowa + mundorowka + 13 tka i wiele innych premii o ktorych sie raczej nei mowi glosno. No i awanse dosc szybkie jesli chodzi o lotnictwo.
Nie wspominajac ze w wieku okolo 40 lat idzie sie na emeryture i lata w liniach cywilnych.
Jak ktos jest kawalerem i nie ma rodziny na utrzymaniu to praca niezla. Bo w koncu ilu jest pilotow F-16 w polsce !

Sebastian Elijasz

Postautor: Sebastian Elijasz » niedziela, 24 gru 2006, 11:02

Praktycznie pilot latający na szybkich to ma zdrowie zruinowane jak trzeba.
Takie obciążenia dla organizmu w czasie całej służby to nie są obojętne dla zdrowia.
Wystarczy zobaczyć jak taki pilot wygląda po 20-30 min. lotu szkolnego, spompowany na max.
A ciuchy to wyglądają jak by w powietrzu urwanie chmury go dorwało.
Jasne załogi z jakiś Casy ,Bryzy,Tu-tek czy Yak. to sobie spokojnie latają i dosłużą do emerytury.
Tak, że nie jest wcale tak wesoło.
Tak jak Kamil powiedział satysfakcja jest super, ale zawał w wieku 35-40 lat kiepska sprawa.
A profity typu mundurówka tp.??
To śmieszna sprawa taka kasa.
A dwa szybkie awanse??
Nie ma, co się dziwić chłopaki szybko żyją ;)
Tak, że wielki szacunek dla tych chłopaków mam.

LAPA
Posty: 562
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:37
Kontaktowanie:

Postautor: LAPA » niedziela, 24 gru 2006, 15:10

JAG pisze:to cena wyjsciowa + mundorowka + 13 tka i wiele innych premii o ktorych sie raczej nei mowi glosno. No i awanse dosc szybkie jesli chodzi o lotnictwo.
Nie wspominajac ze w wieku okolo 40 lat idzie sie na emeryture i lata w liniach cywilnych.
Jak ktos jest kawalerem i nie ma rodziny na utrzymaniu to praca niezla. Bo w koncu ilu jest pilotow F-16 w polsce !


moze i w USA to prawda.... jdenak w PL abosolutnie nie!

slyszales aby jakis pilot po wosju do cywilnych linii trafial?? niestety ale u nas jest ULC, wedlug ktorego roznice programowe w szkoleniu wojskowym sa zupelnie rozne od szkolenia cywilnego :/ i praktycznie ciezko pilotom wojskoym uznac nalot w momencie szkolenia cywilnego....
coz... taka polska rzeczywistosc ...
Pozdrawiam
LAPA

---=== www.talh.pl ===---

Spotter
Posty: 534
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:35
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Spotter » poniedziałek, 25 gru 2006, 11:47

Co jest cholernie chore. Pilot, ktory swoje wysluzyl w silach powietrznych zna bardzo dobrze wszystkie zasady latania. Jedyne co musi, to nauczyc sie pilotowac cywilne maszyny (czesto same linie szkola)!!! Miejmy nadzieje, ze kiedys w Polsce dojdzie do normalizacji!!!

ŁUKI

młodzi na f 16

Postautor: ŁUKI » środa, 07 lut 2007, 19:31

pan JAG ma chyba dane z II RP. po szkole to nawet 3 000 zl ppor. nie dostanie. 13 ma większość państwowych zawodów a mundurówka (ok 2000) to ostatni przywilej jaki został do zabrania. ze starych dobrych czasów nic nie zostało.
szybkie awanse - bzdura. nowa ustawa pragmatyczna z 2004r. wyleczyła wszystkich. wcale się nie zdziwię jak niedługo na emeryturę będą odchodzić porucznikli.
praca w liniach - bez zainwestowania kilkudziesięciu tyś zapomnij. nie wiem już od ilu lat nasi generałowie są skłuceni z urzędem antylotniczym i chyba nie prędko sie to zmieni. swoja drogą to temat na osobna flaszkę

Navik

Postautor: Navik » środa, 07 lut 2007, 23:39

Zupełnie tego nie rozumiem, pamiętam jak jeszcze bodajże dwa lata temu nie było naboru do szkoły dęblińskiej w ogóle (na kierunek pilotażu). A teraz zaczyna się mówić, że brakuje pilotów?! Znam dobrze jednego pilota wojskowego i jak twierdzi na F-16 dostają (dostawali) się tylko piloci z dobrymi plecami. Rzeczony "informator" miał tam też przydział i spakowaną walizkę i na dzień przed przeniesieniem cofnięto rozkaz bo miejsce zostało zajęte przez "garbusa".

Co do różnicy zarobków to aby zostać pilotem cywilnym na początek trzeba zainwestować jakieś 100 - 150 tys zł (wg. moich skromnych wyliczeń), więc tu nie ma takiej alternatywy, że albo dobre zarobki w liniach albo słabe w wojsku, bo niewielu stać na to, żeby zdobyć PPL (o CPL i ATPL nie wspominając).

Sebastian Elijasz

Postautor: Sebastian Elijasz » sobota, 10 mar 2007, 18:09

http://www.dziennik.pl/Default.aspx?Tab ... leId=34858
Nie wiem jak Wy ,ale ja więcej pytań nie mam.
Szkoda gadać.


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie wojskowym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości