Samoloty dla VIP-ów

...wszystko o siłach powietrznych
marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Samoloty dla VIP-ów

Postautor: marecki » wtorek, 13 kwie 2010, 11:58

Klich: czarter albo wypożyczenie samolotów dla VIP-ów
PAP - 13-04-2010 09:49
Podejmę decyzję, wybierając pomiędzy wypożyczeniem a czarterowaniem samolotów dla VIP-ów - zapowiedział minister obrony Bogdan Klich.
"Nowe samoloty będą, bo muszą być. Mam nadzieję, że sprzeciwy oponentów ucichną, a jeśliby nawet się w pewnym momencie odnowiły, to rząd nie będzie się nimi przejmował" - powiedział Klich, pytany we wtorek w Radiu ZET o nowe samoloty dla VIP-ów.

Przypomniał, że w ciągu ostatniej dekady postępowania przetargowe zostały trzy razy unieważnione. "Ostatnie nasze działania z zeszłego roku, w sytuacji kiedy zabrakło pieniędzy, poszły nie kierunku zakupu, ale pozyskania samolotu. Najpierw sprawdzaliśmy opcję leasingową, krytykowaną przez wielu, nawet doszło do tego, że w Sejmie zaczęły być zbierane podpisy pod wnioskiem o odwołanie mnie ze stanowiska, pod zarzutem, że idę na skróty" - mówił Klich.

"Potem zbadaliśmy opcję wypożyczenia samolotów od LOT-u. Ta umowa jest już zamknięta. Ale LOT przedstawił - wydaje się - korzystniejszy wariant: czarteru samolotów i ten wariant w tej chwili realizujemy. Ostatecznie podejmę decyzję, wybierając pomiędzy wypożyczeniem a czarterowaniem samolotów i nikt mnie od tej decyzji nie powstrzyma" - zapowiedział minister obrony.

Awatar użytkownika
Blink
Moderator
Posty: 2312
Rejestracja: środa, 31 paź 2007, 08:09
Lokalizacja: Gdańsk // EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: Blink » wtorek, 13 kwie 2010, 14:45

To znaczy, że jeśli wyczarterują E175 lub 737 od LOT-u to te maszyny będą przemalowane na "barwy" rządowe, czy pozostaną polskich linii lotniczych. Ciekawe jak będzie?
Pozdrawiam :mrgreen:

Obrazek

Awatar użytkownika
Persy
Posty: 106
Rejestracja: środa, 19 kwie 2006, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Persy » wtorek, 13 kwie 2010, 15:03

Może dadzą Benka po CentralWings - on juz jest biało-czerwony :)
+ A.net + JP +

Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Postautor: SebolE » wtorek, 13 kwie 2010, 15:39

Raczej będą to dwa E175 z tych zakupionych ostatnio przez LOT, i pomalowane na biało czerwono. Tak myślę będzie.

Pitex
Posty: 607
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
Lokalizacja: EPGD / GDN
Kontaktowanie:

Postautor: Pitex » wtorek, 13 kwie 2010, 16:09

SebolE pisze:Raczej będą to dwa E175 z tych zakupionych ostatnio przez LOT, i pomalowane na biało czerwono. Tak myślę będzie.


Ta mialo byc w pierwszej wersji i tak bylo by najlepiej.

Awatar użytkownika
Blink
Moderator
Posty: 2312
Rejestracja: środa, 31 paź 2007, 08:09
Lokalizacja: Gdańsk // EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: Blink » czwartek, 15 kwie 2010, 07:13

A co się stanie z drugą "tutką" ?? Jeśli wyczarterują dwie maszyny to tutka pewnie pójdzie w odstawkę? Może dobrym pomysłem byłoby wtedy umieszczenie tupoleva w muzeum wojska polskiego i udostępnienie ludziom do zwiedzania.
Pozdrawiam :mrgreen:

Obrazek

Pitex
Posty: 607
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
Lokalizacja: EPGD / GDN
Kontaktowanie:

Postautor: Pitex » czwartek, 15 kwie 2010, 07:42

Jeżeli samolot będzie po generalnym remoncie, to szkoda stawiać na łączkę żeby się pasł.

Poza tym trzeba poczekać po przedstawią raporcie z przyczyn katastrofy, bo jeśli to wina człowieka to Tutka 102 powinna dalej latac, jako samolot zapasowy, a jeśli wina maszyny to wtedy rozważyć wycofanie z eksploatacji.

Awatar użytkownika
Persy
Posty: 106
Rejestracja: środa, 19 kwie 2006, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Persy » czwartek, 15 kwie 2010, 09:24

Jest jeszcze opcja odsprzedaży - w końcu "latany od święta, nowa tapicerka, nowy lakier, alufelgi" itd :)
Ostatnio zmieniony czwartek, 15 kwie 2010, 20:14 przez Persy, łącznie zmieniany 1 raz.
+ A.net + JP +

Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Postautor: SebolE » czwartek, 15 kwie 2010, 12:03

Pitex pisze:Jeżeli samolot będzie po generalnym remoncie, to szkoda stawiać na łączkę żeby się pasł.

Poza tym trzeba poczekać po przedstawią raporcie z przyczyn katastrofy, bo jeśli to wina człowieka to Tutka 102 powinna dalej latac, jako samolot zapasowy, a jeśli wina maszyny to wtedy rozważyć wycofanie z eksploatacji.

Wątpię co by po takiej katastrofie ktokolwiek wsiadł w Tu-te.
Po wypadku śmigła z P.Leszkiem Milerem, jeśli dobrze pamiętam unikano Mi 8

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » czwartek, 15 kwie 2010, 20:41

Tu zgodzę się z Sebolem, władze będą się bały lecieć Tupolewem. Zastanawiam się tylko: czy zostanie wybrany w tej sytuacji jakiś nowy samolot dalekiego zasięgu np. dla prezydenta? Bo nie ma co ukrywać, że jedna tutka po tej katastrofie to mało, a E175 nie doleci do USA czy np. Chin bez międzytankowania w żaden sposób.
Pozdrawiam :)
Paweł

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

36 Pułk a VIP-y

Postautor: marecki » piątek, 23 kwie 2010, 07:20

Dla VIP-ów są trzy samoloty i trzy śmigłowce
PAP - 23-04-2010 04:57
W 36 Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego, który jest odpowiedzialny m.in. za przewóz najważniejszych osób w państwie, w czwartek do dyspozycji VIP-ów gotowe były trzy samoloty Jak-40 i trzy śmigłowce W-3 Sokół - takie dane przekazało wojsko.
Po katastrofie samolotu Tu-154M pod Smoleńskiem formalnie na stanie "specpułku" jest osiem samolotów: jeden Tupolew, cztery Jaki-40, trzy M-28 Bryza, a także 12 śmigłowców: sześć Mi-8, pięć W-3 Sokół i jeden Bell 412 hp.

Nie wszystkie z tych maszyn mogą latać z VIP-ami, a część - która jest do tego przygotowana - została czasowo "uziemiona" m.in. z powodu remontów lub usterek. Np. drugi Tupolew jest w zakładzie remontowym w Samarze na obowiązkowym, generalnym przeglądzie, który każda maszyna musi przejść co pięć lat; jego powrót planowany jest na 22 lipca.

O wymianie wysłużonych samolotów obsługujących najwyższe władze mówi się od lat 90. Już w 1993 roku Wojska Lotnicze i Obrony Powietrznej sformułowały wymagania dotyczące nowych maszyn. Trzy lata później sprawą wyboru samolotu zajął się międzyresortowy zespół rządu Włodzimierza Cimoszewicza. Kolejne próby podejmowano w 1998 i 2002 roku, jednak gdy do finału doszedł jeden z trzech oferentów, rząd odstąpił od przetargu.

W grudniu 2006 r. został rozpisany kolejny przetarg na samolot dla VIP-ów, ale postępowanie zostało odwołane w połowie 2007 roku, gdy stwierdzono błędy w warunkach i kryteriach przetargu.

W 2008 roku kancelaria premiera ponownie opracowała założenia kupna trzech-czterech nowych samolotów średniego zasięgu (mniejszych niż Tu-154). Latem ubiegłego roku pojawiła się koncepcja "zagospodarowania" w drodze dzierżawy dwóch samolotów Embraer-175 brazylijskiej produkcji zamówionych przez PLL LOT, a wobec kryzysu niepotrzebnych przewoźnikowi.

W lutym MON informowało, że koncepcja wydzierżawienia maszyn jest aktualna. Rzecznik resortu obrony Janusz Sejmej mówił wówczas, że "dzierżawa nie będzie wpływać na proces zakupu nowych maszyn" w przyszłości. Informował też, że powoływany jest zespół, który przed ogłoszeniem nowego przetargu na zakup nowych samolotów określi potrzeby w tym zakresie.

Czytaj więcej: samoloty

Jarekspot
Posty: 20
Rejestracja: wtorek, 19 sty 2010, 15:35
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Postautor: Jarekspot » sobota, 24 kwie 2010, 09:29

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title, ... prasa.html Interesujące.Ciekawe jak to się znowu potoczy? Czy tak jak zwykle?

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Nowe dla VIP-óW

Postautor: marecki » niedziela, 25 kwie 2010, 08:44

Nowe samoloty dla rządu jeszcze w tym roku?
Rzeczpospolita - 24-04-2010 08:28
Rząd szykuje ekspresowy przetarg na samoloty do przewożenia najważniejszych osób w państwie. Jak ustaliła "Rzeczpospolita" podpisanie umów, których wartość może przekroczyć nawet miliard złotych, planowane jest w ciągu najbliższych pięciu, sześciu miesięcy.
Polski rząd w pierwszej kolejności musi zastąpić tupolewy. Druga z długodystansowych maszyn Tu-154 remontowana obecnie (do lipca) w rosyjskiej Samarze raczej nie wróci już do służby w 36. specpułku z Okęcia.

Jak czytamy w dzienniku, jeśli zapadnie decyzja o kupnie sześciu odrzutowców, będzie to oznaczało wydatek przekraczający miliard złotych.

Jak potwierdziła w MON "Rz", gotowe są już wymagania techniczne dla samolotów długodystansowych, które mogłyby zabierać na pokład 40 – 60 pasażerów. Według cytowanego przez dziennik eksperta, w grę mogłyby wchodzić np. airbus 319 albo boeing business jet po ok. 60 – 70 mln dol. za sztukę, w zależności od wyposażenia.

Z kolei aby zastąpić wysłużone 30-letnie jaki-40, czyli samoloty krótszego zasięgu trzeba będzie wybierać między małymi odrzutowcami amerykańskiego Gulfstreama, kanadyjskiego Bombardiera, francuskiego Dassault Aviation czy brazylijskiego Embraera. Ceny maszyny ze specjalnymi systemami łączności i obrony to 40 – 60 mln dol.

Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Postautor: SebolE » niedziela, 25 kwie 2010, 19:18


marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Embraery dla VIP-ów

Postautor: marecki » środa, 28 kwie 2010, 07:58

MON: wkrótce finalizacja umowy na dwa Embraery dla VIP-ów
PAP - 27-04-2010 20:19
Umowa dotycząca pozyskania dwóch samolotów Embraer-175, które byłyby wykorzystywane do transportu najważniejszych osób w państwie, zostanie sfinalizowana w ciągu kilku, kilkunastu dni - zapowiada wiceszef MON Marcin Idzik.
Koncepcja "zagospodarowania" dwóch samolotów brazylijskiej produkcji Embraer-175 - zamówionych przez PLL LOT, a wobec kryzysu niepotrzebnych przewoźnikowi - pojawiła się latem ubiegłego roku. Początkowo mówiono o leasingu maszyn, potem dzierżawie; ostatecznie zdecydowano się na ich wyczarterowanie.

"Kwestia zapewnienia na odpowiednim i bezpiecznym poziomie przelotu ważnych osób w państwie była przedmiotem szeregu rozmów, szeregu narad w ministerstwie obrony narodowej. Mając na uwadze ubiegłoroczne spowolnienie finansowe i brak środków na zakup tych samolotów, w ministerstwie opracowano koncepcję, aby zapewnić loty usługą przejściową" - mówił Idzik na wtorkowej konferencji w Warszawie, argumentując dlaczego zdecydowano się na czarter.
Jak podał, umowa dotycząca dwóch samolotów ma być zawarta na minimum dwa lata. "Samoloty będą stale do dyspozycji najważniejszych osób w państwie; będą pilotowane przez załogi LOT-owskie. Samolot będzie własnością LOT-u, (...) będzie tylko przemalowany i dostosowany do potrzeb VIP-owskich" - poinformował wiceminister.

Na pytanie, dlaczego wybrano samolot Embraer, wiceszef MON odpowiedział, że resort chciał nowych maszyn i nie był zainteresowany mającymi ok. 20 lat, wysłużonymi samolotami Boeing 737. Przyznał, że Embraer przy zasięgu ok. 4 tys. km nie nadaje się do bezpośrednich lotów transatlantyckich, ale - zaznaczył - zdecydowana większość lotów odbywa się w Europie.

Przedstawiciele resortu, pytani o loty oficjalnych delegacji do Afganistanu, powiedzieli, że Embraery będą latały na możliwie blisko znajdujące się lotnisko cywilne; stamtąd pasażerów przejmie i dowiezie na miejsce wojskowy samolot transportowy CASA.

Idzik - pytany o losy drugiego z rządowych samolotów TU-154, który do lipca będzie w zakładzie remontowym w Samarze na obowiązkowym, generalnym przeglądzie, który każda maszyna musi przejść co pięć lat - powiedział, że "o jego przyszłości zdecyduje kierownictwo MON".

Jak zapowiedział, rozważane będą dwie opcje. Jedna zakłada, że maszyna zostanie w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego, który jest odpowiedzialny m.in. za przewóz najważniejszych osób w państwie. Inny wariant zakłada, że samolot trafi na sprzedaż do Agencji Mienia Wojskowego, a pieniądze zasilą fundusz modernizacji armii.

* 1
* 2
* 3
* Następna strona


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie wojskowym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości