Ile kosztuje wojskowe latanie :)
-
- Posty: 989
- Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20
-
- Posty: 679
- Rejestracja: czwartek, 16 sie 2007, 21:42
- Lokalizacja: EPMB
Marcin pisze:
I zdziwiłem się też różnicą w kosztach eksploatacji między Migiem, a F-16, mimo że ten drugi lata szybciej i dalej.
A nie zwróciłeś uwagi że ten pierwszy ma dwa silniki,jeżeli tak porównywać to trzeba F 16 postawić obok Su 22 droższa o dwa tysiące a MiGa 29 przy np.F 15 lub F 22 które mają dwa silniki.
-
- Posty: 158
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk / EPGD
- Kontaktowanie:
zastanowiła mnie ta CASA z kosztem eksploatacji i na stronie www.sp.mil.pl - cytowanej przez Franca, znalazłem taką informację
ta kwota byłaby chyba bliższa prawdzie
...Polska zakupiła w sumie 10 samolotów CASA C-295M. Wyposażone są w
najnowocześniejsze systemy nawigacji GPS, radiolokacyjne stacje ostrzegawcze oraz wyrzutnie
wabików.Maksymalny pułap: ok. 9000 m. Maksymalna prędkość: 480 km/h. Maksymalny zasięg przy
ładunku 4000 kg: 4970 km. Koszt eksploatacji na jedną godzinę lotu: 5.648 zł.
ta kwota byłaby chyba bliższa prawdzie
- Marcin
- Posty: 292
- Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
duszy pisze:A nie zwróciłeś uwagi że ten pierwszy ma dwa silniki,jeżeli tak porównywać to trzeba F 16 postawić obok Su 22 droższa o dwa tysiące a MiGa 29 przy np.F 15 lub F 22 które mają dwa silniki.
No ja jednak zostanę przy swoim porównaniu. Co z tego, że jeden ma 2 silniki, a drugi 1? Jak dla mnie ważne są możliwości, które dany samolot oferuje. eFka lata trochę szybciej, znacznie dalej i taniej o 19000zł na godzinę. Nie chciałbym tutaj robić jakiegoś dogłębnego porównania tych maszyn bo nie o to mi chodziło i żaden z nich nie jest ani po prostu lepszy, ani gorszy od drugiego - ja tylko porównałem koszt eksploatacji jednego i drugiego i nie widzę w tym nic niepoprawnego. Ale czy za te 19000zł/h Mig oferuje coś więcej niż eFka dzięki temu, że ma 2 silniki (oprócz teoretycznie większej niezawodności)? Wydaje mi się, że nie ale nie znam się za bardzo na lotnictwie wojskowym więc jeśli tak jest to proszę o wytłumaczenie. Ale wydaje mi się, że jakby ilość silników tak dramatycznie wpływała na koszt latania to myślę, że linie zamiast kupować Avro RJ, kupowałyby Embraery i CRJki, a zamiast A340 - 777.
- chajal
- Posty: 214
- Rejestracja: sobota, 09 cze 2007, 08:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Kair pisze:zastanowiła mnie ta CASA z kosztem eksploatacji i na stronie www.sp.mil.pl - cytowanej przez Franca, znalazłem taką informację...Polska zakupiła w sumie 10 samolotów CASA C-295M. Wyposażone są w
najnowocześniejsze systemy nawigacji GPS, radiolokacyjne stacje ostrzegawcze oraz wyrzutnie
wabików.Maksymalny pułap: ok. 9000 m. Maksymalna prędkość: 480 km/h. Maksymalny zasięg przy
ładunku 4000 kg: 4970 km. Koszt eksploatacji na jedną godzinę lotu: 5.648 zł.
ta kwota byłaby chyba bliższa prawdzie
ta różnica wynika też z tego że te ostatnie casy są lepiej wyposażone i mają WC!!!! a każde użycie kabiny toi toi kosztuje:D
Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie wojskowym”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości