Ile kosztuje wojskowe latanie :)

...wszystko o siłach powietrznych
Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » sobota, 10 sty 2009, 19:28

Puszczyk jest ale z nie dokladnymi danymi i bez kosztow eksploatacji wiec go nie zamieszczalem.

duszy
Posty: 679
Rejestracja: czwartek, 16 sie 2007, 21:42
Lokalizacja: EPMB

Postautor: duszy » sobota, 10 sty 2009, 22:22

Marcin pisze:
I zdziwiłem się też różnicą w kosztach eksploatacji między Migiem, a F-16, mimo że ten drugi lata szybciej i dalej.

A nie zwróciłeś uwagi że ten pierwszy ma dwa silniki,jeżeli tak porównywać to trzeba F 16 postawić obok Su 22 droższa o dwa tysiące a MiGa 29 przy np.F 15 lub F 22 które mają dwa silniki.

Kair
Posty: 158
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:37
Lokalizacja: Gdańsk / EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: Kair » sobota, 10 sty 2009, 22:25

zastanowiła mnie ta CASA z kosztem eksploatacji i na stronie www.sp.mil.pl - cytowanej przez Franca, znalazłem taką informację
...Polska zakupiła w sumie 10 samolotów CASA C-295M. Wyposażone są w
najnowocześniejsze systemy nawigacji GPS, radiolokacyjne stacje ostrzegawcze oraz wyrzutnie
wabików.Maksymalny pułap: ok. 9000 m. Maksymalna prędkość: 480 km/h. Maksymalny zasięg przy
ładunku 4000 kg: 4970 km. Koszt eksploatacji na jedną godzinę lotu: 5.648 zł.

ta kwota byłaby chyba bliższa prawdzie

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » niedziela, 11 sty 2009, 03:06

duszy pisze:A nie zwróciłeś uwagi że ten pierwszy ma dwa silniki,jeżeli tak porównywać to trzeba F 16 postawić obok Su 22 droższa o dwa tysiące a MiGa 29 przy np.F 15 lub F 22 które mają dwa silniki.

No ja jednak zostanę przy swoim porównaniu. Co z tego, że jeden ma 2 silniki, a drugi 1? Jak dla mnie ważne są możliwości, które dany samolot oferuje. eFka lata trochę szybciej, znacznie dalej i taniej o 19000zł na godzinę. Nie chciałbym tutaj robić jakiegoś dogłębnego porównania tych maszyn bo nie o to mi chodziło i żaden z nich nie jest ani po prostu lepszy, ani gorszy od drugiego - ja tylko porównałem koszt eksploatacji jednego i drugiego i nie widzę w tym nic niepoprawnego. Ale czy za te 19000zł/h Mig oferuje coś więcej niż eFka dzięki temu, że ma 2 silniki (oprócz teoretycznie większej niezawodności)? Wydaje mi się, że nie ale nie znam się za bardzo na lotnictwie wojskowym więc jeśli tak jest to proszę o wytłumaczenie. Ale wydaje mi się, że jakby ilość silników tak dramatycznie wpływała na koszt latania to myślę, że linie zamiast kupować Avro RJ, kupowałyby Embraery i CRJki, a zamiast A340 - 777.
Obrazek

Awatar użytkownika
chajal
Posty: 214
Rejestracja: sobota, 09 cze 2007, 08:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: chajal » niedziela, 11 sty 2009, 10:43

Kair pisze:zastanowiła mnie ta CASA z kosztem eksploatacji i na stronie www.sp.mil.pl - cytowanej przez Franca, znalazłem taką informację
...Polska zakupiła w sumie 10 samolotów CASA C-295M. Wyposażone są w
najnowocześniejsze systemy nawigacji GPS, radiolokacyjne stacje ostrzegawcze oraz wyrzutnie
wabików.Maksymalny pułap: ok. 9000 m. Maksymalna prędkość: 480 km/h. Maksymalny zasięg przy
ładunku 4000 kg: 4970 km. Koszt eksploatacji na jedną godzinę lotu: 5.648 zł.

ta kwota byłaby chyba bliższa prawdzie


ta różnica wynika też z tego że te ostatnie casy są lepiej wyposażone i mają WC!!!! a każde użycie kabiny toi toi kosztuje:D


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie wojskowym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości