AIR CHINA
-
- EPGD Spotters
- Posty: 852
- Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- EPGD Spotters
- Posty: 852
- Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Nowy konkurent
Lotniczy giganci zyskują potężnego konkurenta
wnp.pl (DM) - 17-11-2010 05:46
W przyszłym roku rozpocznie się produkcja chińskiego samolotu C919 COMAC. Płatowiec ma trafić do pierwszych klientów w 2016 roku.
Chińczycy już zapowiadają, że ich samolot, będzie tańszy i oszczędniejszy w eksploatacji od dwóch najpoważniejszych konkurentów: amerykańskiego boeinga B737 i europejskiego airbusa A 320.
Chińska maszyna ma zabierać około 150-160 pasażerów i być produkowana z wykorzystaniem wielu materiałów kompozytowych.
Kluczem ma być jednak cena – niższa od konkurencyjnych maszyn nawet o 20 proc.
Już teraz zainteresowanie projektem wyraziły trzy największe kompanie lotnicze Chin: Air China, China Southern i China Eastern oraz amerykański GE Capital Aviation Services.
Przedstawiciele COMAC-u uważają, że wykroją znaczną część tortu w samolotach połączeń krótko i średniodystansowych szacowanego na 33-35 tys. maszyn.
Na razie specjaliści tonują chiński optymizm. Uważają, że w tej branży liczy się głównie bezpieczeństwo. Najpierw więc samoloty będą musieli bezawaryjnie testować lokalni odbiorcy, a dopiero później będą one mogły próbować podbijać świat.
wnp.pl (DM) - 17-11-2010 05:46
W przyszłym roku rozpocznie się produkcja chińskiego samolotu C919 COMAC. Płatowiec ma trafić do pierwszych klientów w 2016 roku.
Chińczycy już zapowiadają, że ich samolot, będzie tańszy i oszczędniejszy w eksploatacji od dwóch najpoważniejszych konkurentów: amerykańskiego boeinga B737 i europejskiego airbusa A 320.
Chińska maszyna ma zabierać około 150-160 pasażerów i być produkowana z wykorzystaniem wielu materiałów kompozytowych.
Kluczem ma być jednak cena – niższa od konkurencyjnych maszyn nawet o 20 proc.
Już teraz zainteresowanie projektem wyraziły trzy największe kompanie lotnicze Chin: Air China, China Southern i China Eastern oraz amerykański GE Capital Aviation Services.
Przedstawiciele COMAC-u uważają, że wykroją znaczną część tortu w samolotach połączeń krótko i średniodystansowych szacowanego na 33-35 tys. maszyn.
Na razie specjaliści tonują chiński optymizm. Uważają, że w tej branży liczy się głównie bezpieczeństwo. Najpierw więc samoloty będą musieli bezawaryjnie testować lokalni odbiorcy, a dopiero później będą one mogły próbować podbijać świat.
-
- EPGD Spotters
- Posty: 852
- Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości