Pęknięcia na Boeingach 767

...wszystko o lotnictwie cywilnym
Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Pęknięcia na Boeingach 767

Postautor: Arek » środa, 23 cze 2010, 21:01

Linie American Airlines znalazły pęknięcia na dużych pylonach, którymi silniki ich Boeingów 767-300 są mocowane do skrzydeł. Informacje takie podały linie lotnicze i producent samolotów. W obawie o to, że problem może dotyczyć samolotów innych linii, firma Boeing stwierdziła, że poleci liniom lotniczym dokonywanie częstszych inspekcji, niż zalecane dotąd kontrole po każdych 1500 startach i lądowaniach.

- Uważamy to za kwestię bezpieczeństwa. Mówimy tu o elemencie łączącym silnik ze skrzydłem - wyjaśnił rzecznik Boeinga, Peter Conte.

Rzecznik linii American Airlines, Tim Wagner, stwierdził, że problem został wykryty około dwóch tygodni temu w jednym Boeingu 767-300 należącym do linii, w którym dokonywano konserwacji innych części.

Linie znalazły pęknięcia na jeszcze jednym Boeingu 767-300, po zbadaniu w sumie 56 samolotów, modeli 767-300 i 767-200. Cały proces w American Airlines zakończył się w poniedziałek w nocy.

- Wykryliśmy ten problem w najlepszym momencie, czyli już na samym początku - powiedział Wagner dodając, że linie lotnicze przesłały pierwszy popękany pylon do laboratorium metalurgicznego, aby ustalić przyczynę powstania uszkodzenia.

- "Do czasu zakończenia specjalistycznych badań trudno mówić o przyczynie" - dodał Wagner, przyznając jednocześnie, że uszkodzone samoloty należały do najstarszych w Ameryce.

Linie American Airlines wykorzystują Boeingi 767-300 do obsługiwania lotów międzynarodowych oraz długodystansowych lotów krajowych. Modele 767-200 latają głównie na trasach międzykontynentalnych.

Poprzednio linie lotnicze odkryły podobne pęknięcia w zagłębieniach, gdzie pylon łączy się ze skrzydłem. To doprowadziło do tego, że pięć lat temu firma Boeing i Federalna Administracja Lotnicza (Federal Aviation Administration) poleciły dokonywanie kontroli właśnie co 1500 cykli.

W wydanej w tym czasie dyrektywie o sprawności do lotu, FAA stwierdziła, że "niniejsza dyrektywa jest wydawana w celu zapobiegania pojawianiu się pęknięć w głównej strukturze rozpórki i poprzez to obniżeniu strukturalnej wytrzymałości tego elementu, co może prowadzić do oddzielenia się go od silnika".

Tłumaczenie i źródło: onet.pl
Pozdrawiam serdecznie
Arek

Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości