PORADNIK DLA PASAżERóW

...wszystko o lotnictwie cywilnym
marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

PORADNIK DLA PASAżERóW

Postautor: marecki » piątek, 09 kwie 2010, 17:52

Urząd Lotnictwa Cywilnego opracował poradnik dla pasażerów
PAP - 06-04-2010 16:05
Co można wnieść na pokład samolotu, jak przewieźć zwierzę i jakie dokumenty trzeba mieć planując podróż samolotem - tego pasażerowie linii lotniczych mogą się dowiedzieć z poradnika, który opracował Urząd Lotnictwa Cywilnego.
Jak poinformowała we wtorek rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska, poradnik można przeczytać na stronach internetowych urzędu. Przewodnik jest podzielony na dziewięć części: "bagaż", "dokumenty", "na lotnisku", "kontrola bezpieczeństwa", "podróż z dzieckiem", "osoby niepełnosprawne", "transport zwierząt", "informacje celne" i "dodatkowe informacje".

"Spotykamy się z pytaniami pasażerów, które są zupełnie fundamentalne. Dlatego zdecydowaliśmy się opracować dla nich poradnik, który pomoże im w przygotowaniu się do podróży tak, by ta podróż była jak najmniej stresująca, a przy okazji ułatwi przewoźnikom i portom lotniczym kontakt z pasażerem, który będzie bardziej świadomy swoich praw" - powiedziała PAP Krasnodębska.

Poradnik można przeczytać w zakładce "dla pasażerów" na stronie www.ulc.gov.pl

Poradnik opisuje krok po kroku odprawę pasażerską i bagażową na lotniskach, ale jak wyjaśniła rzeczniczka, w wielu przypadkach, po bardziej szczegółowe informacje trzeba będzie się jednak zwrócić do przewoźnika.

"Gdybyśmy chcieli opisać każdego przewoźnika i każdy regulamin, to poradnik byłby nieczytelny. Zdecydowaliśmy się więc na pewien ogół, a po dokładne informacje, na przykład dotyczące bagażu podręcznego czy rejestrowanego, trzeba się zwracać do linii lotniczej" - powiedziała.

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Fałszowanie cen biletów

Postautor: marecki » środa, 09 cze 2010, 08:25

Kwitnie fałszowanie biletów lotniczych
PAP - 09-06-2010 05:35
Niektóre biura podróży fałszują bilety lotnicze i mocno zawyżają ich ceny, przez co publiczne instytucje tracą miliony - alarmuje "Gazeta Wyborcza".
Proceder wykrył nasz narodowy przewoźnik LOT, po weryfikacji biletów Ministerstwa Zdrowia. Ale nie tylko bilety tej linii były przerabiane.

Agenci, by wygrać przetargi, stosuję różne metody, a później swoje prowizje wliczają w cenę biletu. Powinno to być wyszczególnione osobno.

O różnych sposobach zawyżania cen biletów w lotniczych w środowej "Gazecie Wyborczej"

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Mniej skarg pasażerów

Postautor: marecki » piątek, 16 lip 2010, 06:47

Mniej skarg pasażerów na przewoźników lotniczych
wnp.pl (Piotr Stefaniak) - 15-07-2010 12:48
W pierwszym półroczu tego roku do działającej w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego Komisji Ochrony Prawa Pasażerów wpłynęły ogółem 320 skargi pasażerów na: odwołania lotów, opóźnienia i odmowy przyjęcia na pokład samolotu. Łącznie z pozostałymi skargami i sprawami wymagającymi wyjaśnienia, komisja rozpatrzyła 618 spraw.
Skarg od pasażerów było w tym roku o 119 mniej niż w I półroczu ubr.

- Była szansa, że ich liczba zmniejszy się jeszcze bardziej, jednak ostatecznie zaważyły na tym niedawne zdarzenia związane z wybuchem wulkanu na Islandii i kłopoty z przewozem lotniczym - dodaje Katarzyna Krasnodębska rzecznik prasowy ULC.

Jej zdaniem, malejąca liczba skarg świadczy o zwiększającej się świadomości pasażerów co do praw, jakie im przysługują w związku z podróżą samolotem oraz większej dyscyplinie przewoźników w rozpatrywaniu reklamacji klientów. Od początku istnienia Komisji Ochrony Praw Pasażerów (od 2005 r.) najczęstszą przyczyną skarg są odwołania lotów.

Okres wakacyjny jest dobrą okazją, aby przypomnieć pasażerom przysługujące im prawa, przypomina ULC.

W przypadku, gdy lot został opóźniony, przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerowi posiłki i napoje adekwatne do czasu oczekiwania, umożliwić dwie rozmowy telefoniczne i przesłać dwie wiadomości faksem lub e-mailem. W przypadku, gdy wylot nastąpi następnego dnia, przewoźnik ma obowiązek zapewnić nocleg w hotelu (wraz z dojazdem do hotelu oraz transportem powrotnym na lotnisko). Gdy opóźnienie wynosi powyżej 5 godzin i pasażer zrezygnuje z przelotu, przewoźnik ma obowiązek zwrócić należność za zakupiony bilet. Pasażerowi przysługuje odszkodowanie pieniężne (od 250 do 600 EUR – w zależności od długości trasy), jeżeli w wyniku tego opóźnienia pasażer przybędzie do miejsca docelowego podróży co najmniej trzy godziny po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego godzinie przylotu. Wspomniane odszkodowanie nie przysługuje w przypadku, jeżeli lot został opóźniony z przyczyn niezależnych od przewoźnika (np. złe warunki atmosferyczne).

W przypadku, gdy samolot zostanie odwołany - pasażer ma prawo do zwrotu (w terminie 7 dni) pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży.

Z kolei w przypadku, gdy linia lotnicza odmówi pasażerowi wejścia na pokład samolotu, przysługuje mu odszkodowanie (od 250 do 600 EUR - w zależności od długości trasy) oraz zwrot (w terminie 7 dni) pełnego kosztu biletu lub zmiana planu podróży. Przewoźnik ma także obowiązek zaopiekować się pasażerem, czyli zapewnić mu te świadczenia i usługi, jakie są przewidziane w przypadku opóźnienia samolotu.

marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Info od ULC

Postautor: marecki » niedziela, 12 cze 2011, 18:25


marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Polscy pasażerowie darują liniom miliard !

Postautor: marecki » poniedziałek, 01 wrz 2014, 08:47


marecki
EPGD Spotters
Posty: 852
Rejestracja: sobota, 25 lut 2006, 10:22
Lokalizacja: Gdańsk

Uwaga na kartę pokładową !!!

Postautor: marecki » wtorek, 03 kwie 2018, 17:01



Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości