Więcej firm będzie mogło starać się o uzyskanie pozwolenia na obsługę naziemną w polskich portach lotniczych. Niedawno opublikowano rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury dotyczące takich usług.
Obecnie prace przy obsłudze naziemnej na lotniskach wykonuje 30 firm. Zajmują się one m.in. przewozem bagaży, ładunków, pracami na płycie lotniska oraz zaopatrzeniem samolotów w paliwo czy smary.
"Każdy, kto dysponuje odpowiednim sprzętem, przeszkolonym personelem, wystarczającym zabezpieczeniem finansowym, a także spełnia wymagane kryteria prawne, może ubiegać się o certyfikat upoważniający go do obsługi naziemnej na polskich lotniskach" - powiedziała rzeczniczka prasowa Urzędu Lotnictwa Cywilnego Katarzyna Krasnodębska.
Jak zaznaczyła, nowe rozporządzenie ograniczyło "do niezbędnego minimum dokumentację, do której przedstawiania zobowiązany jest podmiot starający się o uzyskanie zezwolenia na wykonywanie usług, jak również na obsługę własną". Zrezygnowano m.in. z wymogu przedstawienia planu finansowego oraz zaświadczenia o niekaralności.
"Nie będziemy już wymagać zaświadczenia o niekaralności od zakładającego firmy. Czego natomiast wymaga on od swoich pracowników, jest to już odrębna regulacja. Na pewno nie będzie chciał otaczać się ludźmi o wątpliwej reputacji" - podkreśliła Krasnodębska.
Ponadto zniesiono ograniczenia dotyczące liczby udzielanych zezwoleń na świadczenie usług obsługi naziemnej w portach lotniczych, szczególnie w zakresie obsługi bagażowej, ładunkowej i zaopatrzenia samolotu w paliwo.
"ULC ma nadzieję, że wejście w życie nowych przepisów liberalizujących dostęp do rynku usług obsługi naziemnej będzie skutkować rozwojem tego segmentu na polskim rynku" - przekazała rzeczniczka.
Jej zdaniem, powinno to również skutkować obniżeniem kosztów operacyjnych przewoźników lotniczych i podniesieniem jakości wykonywania usług.
Jak dodała, ULC rozpatruje obecnie wnioski trzech agentów obsługi naziemnej: Swissport Poland (firma chce rozszerzyć działalność), Hatrans (zainteresowana jest obsługą ładunków) oraz Lotos (chce zaopatrywać samoloty w paliwo, smary i inne materiały techniczne).
(PAP)
Koniec monopolu.
- MarcoPolo
- Posty: 478
- Rejestracja: niedziela, 20 maja 2007, 18:35
- Lokalizacja: Sopot
- Kontaktowanie:
Re: Koniec monopolu.
SebolE pisze:(...) ULC rozpatruje obecnie wnioski trzech agentów obsługi naziemnej: Swissport Poland (firma chce rozszerzyć działalność), Hatrans (zainteresowana jest obsługą ładunków) oraz Lotos (chce zaopatrywać samoloty w paliwo, smary i inne materiały techniczne).
(PAP)
To jeden wniosek już chyba rozpatrzony . Za tydzień oficjalne otwarcie bazy Lotosu na EPGD.
- mnich3001
- Posty: 59
- Rejestracja: czwartek, 28 lut 2008, 20:08
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
I dobrze i źle. Rynek lotniczy nie jest chyba jakimś interesem, na którym można w tydzień zarobić miliony ...
Tylko z tą niekaralnością to przesada, z jednej strony ochrona, giwery itp. a z drugiej banda cwaniaków próbująca coś przeszmuglować, mam nadzieje, że nie bomby i do tego uzbrojone ...
Tylko z tą niekaralnością to przesada, z jednej strony ochrona, giwery itp. a z drugiej banda cwaniaków próbująca coś przeszmuglować, mam nadzieje, że nie bomby i do tego uzbrojone ...
SONY a300 KIT 28-70 & 50-200
Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości