"LOT na celowniku Lufthansy"
- jOlka
- Posty: 86
- Rejestracja: poniedziałek, 19 lis 2007, 19:40
- Lokalizacja: tu i tam
- Kontaktowanie:
"LOT na celowniku Lufthansy"
~~~~~_|_~~~~
'---@---(_)---@---'
~~~~" * "~~~~
'---@---(_)---@---'
~~~~" * "~~~~
- mnich3001
- Posty: 59
- Rejestracja: czwartek, 28 lut 2008, 20:08
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Spotkanie szefów Lufthansy i PLL LOT
Spotkanie szefów Lufthansy i PLL LOT
Prezes PLL LOT Sebastian Mikosz spotkał się z szefem Lufthansy Wolfgangiem Mayrhuberem, aby rozmawiać o warunkach ewentualnego przejęcia polskiego przewoźnika, poinformował Sueddeutsche Zeitung.
Niemiecki dziennik nie podaje źródła wiadomości. Agencja Reuters poprosiła o komentarz Ministerstwo Skarbu Państwa.
- Proces prywatyzacji spółki jeszcze się nie rozpoczął – powiedział rzecznik resortu.
Podkreślił, że kilku inwestorów jest zainteresowanych LOT-em. Nie odpowiedział na pytanie Reutersa, czy jest wśród nich Lufthansa. Rzecznik niemieckiej spółki, z którym w tej sprawie skontaktowała się agencja AFP, odmówił komentarza.
Tydzień temu wieminister skarbu Zdzisław Gawlik mówił podczas debaty sejmowej, że w PLL LOT jest obecnie wybierany doradca prywatyzacyjny.
"Strategia dla LOT-u może by tylko jedna i kierunek działań podejmowanych przez ministra skarbu państwa może być tylko jeden, czyli zmierzać do prywatyzacji spółki w taki sposób, żeby pojawił się inwestor w spółce, który przejmie zarządzanie operacyjne tą spółką" - mówił wiceminister.
Skarb Państwa ma 67,97 proc. akcji PLL LOT. Pozostałe akcje są w rękach syndyka Swissaira, byłego inwestora w LOT, poprzez spółkę SAirLines B.V. (25,1 proc.) oraz pracowników (6,93 proc.). Firma SAirLines ogłosiła upadłość, a udziały w LOT przeszły do dyspozycji syndyka.
"LOT systematycznie traci rynek. Powody są na pewno złożone. Jeden z nich jest taki, że nie stać LOT-u na skuteczne konkurowanie z innymi przewoźnikami. Prywatyzacja, dokapitalizowanie jest jedynym sposobem na wyjście z tej zapaści, w której LOT się znajduje" - mówił Gawlik.
całość: http://www.pb.pl/Default2.aspx?ArticleI ... 46AE28DD56
Prezes PLL LOT Sebastian Mikosz spotkał się z szefem Lufthansy Wolfgangiem Mayrhuberem, aby rozmawiać o warunkach ewentualnego przejęcia polskiego przewoźnika, poinformował Sueddeutsche Zeitung.
Niemiecki dziennik nie podaje źródła wiadomości. Agencja Reuters poprosiła o komentarz Ministerstwo Skarbu Państwa.
- Proces prywatyzacji spółki jeszcze się nie rozpoczął – powiedział rzecznik resortu.
Podkreślił, że kilku inwestorów jest zainteresowanych LOT-em. Nie odpowiedział na pytanie Reutersa, czy jest wśród nich Lufthansa. Rzecznik niemieckiej spółki, z którym w tej sprawie skontaktowała się agencja AFP, odmówił komentarza.
Tydzień temu wieminister skarbu Zdzisław Gawlik mówił podczas debaty sejmowej, że w PLL LOT jest obecnie wybierany doradca prywatyzacyjny.
"Strategia dla LOT-u może by tylko jedna i kierunek działań podejmowanych przez ministra skarbu państwa może być tylko jeden, czyli zmierzać do prywatyzacji spółki w taki sposób, żeby pojawił się inwestor w spółce, który przejmie zarządzanie operacyjne tą spółką" - mówił wiceminister.
Skarb Państwa ma 67,97 proc. akcji PLL LOT. Pozostałe akcje są w rękach syndyka Swissaira, byłego inwestora w LOT, poprzez spółkę SAirLines B.V. (25,1 proc.) oraz pracowników (6,93 proc.). Firma SAirLines ogłosiła upadłość, a udziały w LOT przeszły do dyspozycji syndyka.
"LOT systematycznie traci rynek. Powody są na pewno złożone. Jeden z nich jest taki, że nie stać LOT-u na skuteczne konkurowanie z innymi przewoźnikami. Prywatyzacja, dokapitalizowanie jest jedynym sposobem na wyjście z tej zapaści, w której LOT się znajduje" - mówił Gawlik.
całość: http://www.pb.pl/Default2.aspx?ArticleI ... 46AE28DD56
SONY a300 KIT 28-70 & 50-200
- kornikgdansk
- Posty: 447
- Rejestracja: czwartek, 19 lip 2007, 22:46
- Lokalizacja: Gdańsk
- mnich3001
- Posty: 59
- Rejestracja: czwartek, 28 lut 2008, 20:08
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
- SebolE
- Posty: 371
- Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06
Austrian Airlines Lufthansy
Komisja Europejska (KE) poinformowała w piątek, że jest skłonna zaakceptować przejęcie austriackich linii lotniczych Austrian Airlines przez niemiecką Lufthansę.
KE przyjęła z zadowoleniem najnowsze propozycje Lufthansy, przedstawione w piątek w celu zagwarantowania, że transakcja nie zakłóci konkurencji na unijnym rynku lotniczym.
"W następstwie, komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes poprosiła swoje służby o przygotowanie decyzji dającej warunkowe zielone światło" dla przejęcia jednego przewoźnika przez drugiego - głosi komunikat, z którego publikacją KE czekała na zamknięcie europejskich giełd.
Projekt decyzji ma być przedstawiony krajom członkowskim, a następnie "ostateczna propozycja będzie przedstawiona do akceptacji kolegium komisarzy" - głosi komunikat, w którym znalazło się zapewnienie, że KE nie będzie już zwlekała z formalnym zatwierdzeniem przejęcia. Oznacza to, że decyzji, podjętej w tzw. procedurze pisemnej, można spodziewać się w sierpniu.
Pozytywna reakcja KE na ofertę Lufthansy daje w praktyce szansę na przetrwanie mocno zadłużonych i odnotowujących straty linii austriackich. Zabiegający o to rząd w Wiedniu już zobowiązał się, że weźmie na siebie ok. 500 mln euro długów narodowego przewoźnika, które zostaną zaliczone na poczet pomocy publicznej. W razie upadku linii obciążenie dla budżetu państwa byłoby jednak znacznie większe.
W negocjacjach między KE a Lufthansą chodziło o zagwarantowanie praw do odpowiedniej liczby połączeń z Wiednia do różnych miast europejskich dla konkurencyjnych linii. KE od początku lipca prowadziła dochodzenie w tej sprawie, argumentując, że przejęcie grozi podwyżką taryf i zmniejszeniem liczby połączeń na niektórych trasach.
KE przyjęła z zadowoleniem najnowsze propozycje Lufthansy, przedstawione w piątek w celu zagwarantowania, że transakcja nie zakłóci konkurencji na unijnym rynku lotniczym.
"W następstwie, komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes poprosiła swoje służby o przygotowanie decyzji dającej warunkowe zielone światło" dla przejęcia jednego przewoźnika przez drugiego - głosi komunikat, z którego publikacją KE czekała na zamknięcie europejskich giełd.
Projekt decyzji ma być przedstawiony krajom członkowskim, a następnie "ostateczna propozycja będzie przedstawiona do akceptacji kolegium komisarzy" - głosi komunikat, w którym znalazło się zapewnienie, że KE nie będzie już zwlekała z formalnym zatwierdzeniem przejęcia. Oznacza to, że decyzji, podjętej w tzw. procedurze pisemnej, można spodziewać się w sierpniu.
Pozytywna reakcja KE na ofertę Lufthansy daje w praktyce szansę na przetrwanie mocno zadłużonych i odnotowujących straty linii austriackich. Zabiegający o to rząd w Wiedniu już zobowiązał się, że weźmie na siebie ok. 500 mln euro długów narodowego przewoźnika, które zostaną zaliczone na poczet pomocy publicznej. W razie upadku linii obciążenie dla budżetu państwa byłoby jednak znacznie większe.
W negocjacjach między KE a Lufthansą chodziło o zagwarantowanie praw do odpowiedniej liczby połączeń z Wiednia do różnych miast europejskich dla konkurencyjnych linii. KE od początku lipca prowadziła dochodzenie w tej sprawie, argumentując, że przejęcie grozi podwyżką taryf i zmniejszeniem liczby połączeń na niektórych trasach.
Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości