"LOT na celowniku Lufthansy"

...wszystko o lotnictwie cywilnym
Awatar użytkownika
jOlka
Posty: 86
Rejestracja: poniedziałek, 19 lis 2007, 19:40
Lokalizacja: tu i tam
Kontaktowanie:

"LOT na celowniku Lufthansy"

Postautor: jOlka » środa, 27 maja 2009, 23:25

~~~~~_|_~~~~
'---@---(_)---@---'
~~~~" * "~~~~

Awatar użytkownika
mnich3001
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 28 lut 2008, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Spotkanie szefów Lufthansy i PLL LOT

Postautor: mnich3001 » czwartek, 28 maja 2009, 07:35

Spotkanie szefów Lufthansy i PLL LOT

Prezes PLL LOT Sebastian Mikosz spotkał się z szefem Lufthansy Wolfgangiem Mayrhuberem, aby rozmawiać o warunkach ewentualnego przejęcia polskiego przewoźnika, poinformował Sueddeutsche Zeitung.
Niemiecki dziennik nie podaje źródła wiadomości. Agencja Reuters poprosiła o komentarz Ministerstwo Skarbu Państwa.

- Proces prywatyzacji spółki jeszcze się nie rozpoczął – powiedział rzecznik resortu.

Podkreślił, że kilku inwestorów jest zainteresowanych LOT-em. Nie odpowiedział na pytanie Reutersa, czy jest wśród nich Lufthansa. Rzecznik niemieckiej spółki, z którym w tej sprawie skontaktowała się agencja AFP, odmówił komentarza.

Tydzień temu wieminister skarbu Zdzisław Gawlik mówił podczas debaty sejmowej, że w PLL LOT jest obecnie wybierany doradca prywatyzacyjny.

"Strategia dla LOT-u może by tylko jedna i kierunek działań podejmowanych przez ministra skarbu państwa może być tylko jeden, czyli zmierzać do prywatyzacji spółki w taki sposób, żeby pojawił się inwestor w spółce, który przejmie zarządzanie operacyjne tą spółką" - mówił wiceminister.

Skarb Państwa ma 67,97 proc. akcji PLL LOT. Pozostałe akcje są w rękach syndyka Swissaira, byłego inwestora w LOT, poprzez spółkę SAirLines B.V. (25,1 proc.) oraz pracowników (6,93 proc.). Firma SAirLines ogłosiła upadłość, a udziały w LOT przeszły do dyspozycji syndyka.

"LOT systematycznie traci rynek. Powody są na pewno złożone. Jeden z nich jest taki, że nie stać LOT-u na skuteczne konkurowanie z innymi przewoźnikami. Prywatyzacja, dokapitalizowanie jest jedynym sposobem na wyjście z tej zapaści, w której LOT się znajduje" - mówił Gawlik.


całość: http://www.pb.pl/Default2.aspx?ArticleI ... 46AE28DD56
SONY a300 KIT 28-70 & 50-200

Awatar użytkownika
kornikgdansk
Posty: 447
Rejestracja: czwartek, 19 lip 2007, 22:46
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: kornikgdansk » czwartek, 28 maja 2009, 10:49

LOTHANSA :P jak mówi mój synek gdy pytam jaka to linia

Awatar użytkownika
mnich3001
Posty: 59
Rejestracja: czwartek, 28 lut 2008, 20:08
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: mnich3001 » czwartek, 28 maja 2009, 12:53

I ładniej brzmi, lothansa do latania a lufthansa do luftu, jak mawiała moja matka :)
SONY a300 KIT 28-70 & 50-200

Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Austrian Airlines Lufthansy

Postautor: SebolE » sobota, 01 sie 2009, 14:31

Komisja Europejska (KE) poinformowała w piątek, że jest skłonna zaakceptować przejęcie austriackich linii lotniczych Austrian Airlines przez niemiecką Lufthansę.
KE przyjęła z zadowoleniem najnowsze propozycje Lufthansy, przedstawione w piątek w celu zagwarantowania, że transakcja nie zakłóci konkurencji na unijnym rynku lotniczym.

"W następstwie, komisarz ds. konkurencji Neelie Kroes poprosiła swoje służby o przygotowanie decyzji dającej warunkowe zielone światło" dla przejęcia jednego przewoźnika przez drugiego - głosi komunikat, z którego publikacją KE czekała na zamknięcie europejskich giełd.
Projekt decyzji ma być przedstawiony krajom członkowskim, a następnie "ostateczna propozycja będzie przedstawiona do akceptacji kolegium komisarzy" - głosi komunikat, w którym znalazło się zapewnienie, że KE nie będzie już zwlekała z formalnym zatwierdzeniem przejęcia. Oznacza to, że decyzji, podjętej w tzw. procedurze pisemnej, można spodziewać się w sierpniu.

Pozytywna reakcja KE na ofertę Lufthansy daje w praktyce szansę na przetrwanie mocno zadłużonych i odnotowujących straty linii austriackich. Zabiegający o to rząd w Wiedniu już zobowiązał się, że weźmie na siebie ok. 500 mln euro długów narodowego przewoźnika, które zostaną zaliczone na poczet pomocy publicznej. W razie upadku linii obciążenie dla budżetu państwa byłoby jednak znacznie większe.

W negocjacjach między KE a Lufthansą chodziło o zagwarantowanie praw do odpowiedniej liczby połączeń z Wiednia do różnych miast europejskich dla konkurencyjnych linii. KE od początku lipca prowadziła dochodzenie w tej sprawie, argumentując, że przejęcie grozi podwyżką taryf i zmniejszeniem liczby połączeń na niektórych trasach.


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości