Wypadki i incydenty w lotnictwie cywilnym
-
- Posty: 989
- Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20
Pilot: nie umiem lądować. Zawracam!
OGŁOSIŁ, ŻE NIE MA KWALIFIKACJI DO LĄDOWANIA WE MGLE
Pilot linii Flybe nie posiadał kwalifikacji do lądowania we mgle
"Proszę państwa, nie wyląduję bo nie mam stosownych kwalifikacji" - powiedział pewien brytyjski pilot tuż przed lądowaniem w Paryżu i... zawrócił do Wielkiej Brytanii - informuje w środę BBC i dziennik "Daily Mail'.
Kiedy pasażerowie szykowali się we wtorek do lądowania, pilot z 30-letnim doświadczeniem niespodziewanie ogłosił, że nie wyląduje, po czym zawrócił do Cardiff. 62 pasażerów wysłano następnym samolotem do Paryża i wypłacono im odszkodowanie.
Nie zdążył się przeszkolić
- Stosunkowo niedawno pilot przekwalifikował się z samolotu Bombardier Q300 na Bombardier Q400 i nie odbył jeszcze wymaganego szkolenia z niskiej widoczności, które umożliwiłoby lądowanie w takich warunkach jak gęsta mgła na lotnisku Charles'a de Gaulle'a w Paryżu - powiedziała rzeczniczka linii lotniczej Flybe. Dodała również, że na lotnisku Charles'a de Gaulle'a była bardzo gęsta mgła i firma poparła decyzję pilota w "100 procentach".
Linie Flybe podkreślają, że kiedy samolot startował z Cardiff, pogoda w Paryżu była dobra.
Umie latać, ale nie umie lądować?Zobacz lot człowieka-rakiety
Miał lecieć w środę, potem w czwartek. Za każdym razem na drodze... czytaj więcej »
29-letnia Cassandra Grant, która była na pokładzie samolotu, mówi, że pasażerowie byli zdumieni komunikatem pilota: - Wszyscy pomyśleliśmy: Jak to? Umie latać, ale nie umie lądować?(...) Skoro nie mógł wylądować we mgle w Paryżu, co by było, gdyby w Cardiff też była mgła?
Urząd Lotnictwa Cywilnego określił to zdarzenie jako "dość niezwykłe, ale zapewne nie niesłychane".
kg/el
OGŁOSIŁ, ŻE NIE MA KWALIFIKACJI DO LĄDOWANIA WE MGLE
Pilot linii Flybe nie posiadał kwalifikacji do lądowania we mgle
"Proszę państwa, nie wyląduję bo nie mam stosownych kwalifikacji" - powiedział pewien brytyjski pilot tuż przed lądowaniem w Paryżu i... zawrócił do Wielkiej Brytanii - informuje w środę BBC i dziennik "Daily Mail'.
Kiedy pasażerowie szykowali się we wtorek do lądowania, pilot z 30-letnim doświadczeniem niespodziewanie ogłosił, że nie wyląduje, po czym zawrócił do Cardiff. 62 pasażerów wysłano następnym samolotem do Paryża i wypłacono im odszkodowanie.
Nie zdążył się przeszkolić
- Stosunkowo niedawno pilot przekwalifikował się z samolotu Bombardier Q300 na Bombardier Q400 i nie odbył jeszcze wymaganego szkolenia z niskiej widoczności, które umożliwiłoby lądowanie w takich warunkach jak gęsta mgła na lotnisku Charles'a de Gaulle'a w Paryżu - powiedziała rzeczniczka linii lotniczej Flybe. Dodała również, że na lotnisku Charles'a de Gaulle'a była bardzo gęsta mgła i firma poparła decyzję pilota w "100 procentach".
Linie Flybe podkreślają, że kiedy samolot startował z Cardiff, pogoda w Paryżu była dobra.
Umie latać, ale nie umie lądować?Zobacz lot człowieka-rakiety
Miał lecieć w środę, potem w czwartek. Za każdym razem na drodze... czytaj więcej »
29-letnia Cassandra Grant, która była na pokładzie samolotu, mówi, że pasażerowie byli zdumieni komunikatem pilota: - Wszyscy pomyśleliśmy: Jak to? Umie latać, ale nie umie lądować?(...) Skoro nie mógł wylądować we mgle w Paryżu, co by było, gdyby w Cardiff też była mgła?
Urząd Lotnictwa Cywilnego określił to zdarzenie jako "dość niezwykłe, ale zapewne nie niesłychane".
kg/el
-
- Posty: 141
- Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
- Lokalizacja: EPGD
Siernik pisze:Z tego co wyczytałem ( nie wiem czy prawda ) nowsze modele samolotów mogą lądować z większą ilością paliwa. Chyba podobnie będzie w A319.
Airbusy z tej rodziny czyli 318,19,20,21 nie posiadaja instalacji do zrzutu paliwa. Moga wylądować przy masie wiekszej niż MLW, z tym ,że trzeba zastosoać procedure overweight landing.
-
- Posty: 141
- Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
- Lokalizacja: EPGD
Franc pisze:Pilot: nie umiem lądować. Zawracam!
OGŁOSIŁ, ŻE NIE MA KWALIFIKACJI DO LĄDOWANIA WE MGLE
Pilot linii Flybe nie posiadał kwalifikacji do lądowania we mgle
"Proszę państwa, nie wyląduję bo nie mam stosownych kwalifikacji" - powiedział pewien brytyjski pilot tuż przed lądowaniem w Paryżu i... zawrócił do Wielkiej Brytanii - informuje w środę BBC i dziennik "Daily Mail'.
Kiedy pasażerowie szykowali się we wtorek do lądowania, pilot z 30-letnim doświadczeniem niespodziewanie ogłosił, że nie wyląduje, po czym zawrócił do Cardiff. 62 pasażerów wysłano następnym samolotem do Paryża i wypłacono im odszkodowanie.
Nie zdążył się przeszkolić
- Stosunkowo niedawno pilot przekwalifikował się z samolotu Bombardier Q300 na Bombardier Q400 i nie odbył jeszcze wymaganego szkolenia z niskiej widoczności, które umożliwiłoby lądowanie w takich warunkach jak gęsta mgła na lotnisku Charles'a de Gaulle'a w Paryżu - powiedziała rzeczniczka linii lotniczej Flybe. Dodała również, że na lotnisku Charles'a de Gaulle'a była bardzo gęsta mgła i firma poparła decyzję pilota w "100 procentach".
Linie Flybe podkreślają, że kiedy samolot startował z Cardiff, pogoda w Paryżu była dobra.
Umie latać, ale nie umie lądować?Zobacz lot człowieka-rakiety
Miał lecieć w środę, potem w czwartek. Za każdym razem na drodze... czytaj więcej »
29-letnia Cassandra Grant, która była na pokładzie samolotu, mówi, że pasażerowie byli zdumieni komunikatem pilota: - Wszyscy pomyśleliśmy: Jak to? Umie latać, ale nie umie lądować?(...) Skoro nie mógł wylądować we mgle w Paryżu, co by było, gdyby w Cardiff też była mgła?
Urząd Lotnictwa Cywilnego określił to zdarzenie jako "dość niezwykłe, ale zapewne nie niesłychane".
kg/el
Dokładnie, przesiadajac sie na nowy typ zazwyczaj nie od razu dostaje sie uprawnienia do ladowania np w II cat, gość mial tylko I, pogoda była cienka, nie mogl lądować. nie wiem co tu jest niezwykłego. Może sposób w jaki przekazał tę informacje paxom. Mógł powiedziec po prostu ze pogoda jest niewystarczajaca , by mozna bylo wykonac podejscie i tyle. Dziennikarze jak zwykle chwytaja za slowka i juz jest kolejna sensacja.
- Marcin
- Posty: 292
- Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Jakby powiedział po prostu, że pogoda jest niewystarczająca ludzie też by gadali bo pewnie jakiś mądrala po wylądowaniu zadzwoniłby do jakiegoś innego mądrali i dowiedziałby się, że inne samoloty lądują. Tak było jak kiedyś zamiast wylądować w Wawie wylądowałem w Pradze A jako ciekawostkę powiem, że chwilę później po zatankowaniu poleciliśmy z powrotem do Paryża . Czasem szkoda wysiłku na tłumaczenie ludziom, którzy i tak będą wiedzieć lepiej...
- kex_
- Posty: 357
- Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Media już takie mają zadanie, żeby szukać sensacji. Gdyby to było w Polsce to taki fakt walnąłby nagłówek "SKANDAL" albo coś w tym guście. Inna sprawa że wg. mnie nie opłaca się paxom tłumaczyć.. zaraz znajdzie się jakiś "pilot" z nalotem 20 godzin w FSX i powie, że on w takiej mgle siadał 747 (oczywiście na zerowym realizmie bo nie umie włączyć) i będzie słychać po terminalu "jaki to kiepski pilot".
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
- Mateusz
- Posty: 602
- Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 141
- Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
- Lokalizacja: EPGD
- Siernik
- Posty: 327
- Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
- Lokalizacja: Sławno
Molger pisze:Siernik pisze:Z tego co wyczytałem ( nie wiem czy prawda ) nowsze modele samolotów mogą lądować z większą ilością paliwa. Chyba podobnie będzie w A319.
Airbusy z tej rodziny czyli 318,19,20,21 nie posiadaja instalacji do zrzutu paliwa. Moga wylądować przy masie wiekszej niż MLW, z tym ,że trzeba zastosoać procedure overweight landing.
Wiem
wp.pl pisze:Samolot linii lotniczych Continental ze 112 osobami na pokładzie zboczył w sobotę z pasa startowego na lotnisku w Denver i stanął w płomieniach. W wypadku nikt nie zginął, lecz około 40 osób odniosło obrażenia - powiadomił rzecznik międzynarodowego portu lotniczego w Denver.
Wypadek miał miejsce około godz. 18.20 lokalnego czasu podczas startu Boeinga 737, realizującego połączenie do Houston. Z nieznanych jeszcze przyczyn maszyna zjechała nagle z pasa startowego i stanęła w ogniu.
107 pasażerów oraz pięcioro członków załogi ewakuowało się z pokładu samolotu za pomocą pneumatycznych zjeżdżalni. Personel naziemny szybko uporał się z pożarem - relacjonuje rzecznik lotniska w Denver Jeff Green.
- PiotrJ
- Posty: 144
- Rejestracja: poniedziałek, 09 lip 2007, 08:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
22.12.2008 r.
Samolot rosyjskich linii Aerofłot lecący do Moskwy zawrócił w poniedziałek do Aten z powodu alarmu bombowego. Informację o bombie na pokładzie przekazano telefonicznie.
- Niezidentyfikowany mężczyzna zadzwonił i powiedział, że samolot Aeorofłotu lecący do Moskwy ma na pokładzie bombę - podały greckie władze. I kazały pilotowi, którego maszyna była w tym czasie w okolicach tureckiej granicy, zawrócić do Aten.
Kilkanaście minut później samolot wylądował w greckiej stolicy.
źródło: http://www.tvn24.pl/-1,1578567,0,1,samolot-musial-zawrocic-przez-alarm-bombowy,wiadomosc.html
Samolot rosyjskich linii Aerofłot lecący do Moskwy zawrócił w poniedziałek do Aten z powodu alarmu bombowego. Informację o bombie na pokładzie przekazano telefonicznie.
- Niezidentyfikowany mężczyzna zadzwonił i powiedział, że samolot Aeorofłotu lecący do Moskwy ma na pokładzie bombę - podały greckie władze. I kazały pilotowi, którego maszyna była w tym czasie w okolicach tureckiej granicy, zawrócić do Aten.
Kilkanaście minut później samolot wylądował w greckiej stolicy.
źródło: http://www.tvn24.pl/-1,1578567,0,1,samolot-musial-zawrocic-przez-alarm-bombowy,wiadomosc.html
Pozdrawiam
Piotr Jagliński
Piotr Jagliński
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Kalim pisze:coś niesamowitego, idealnie jak z instrukcji pokładowej
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title, ... caid=17547
Franc pisze:Lecialem A320 U.S. Airways 2 lata temu tez do Charlotte ale z Newark
Kalim pisze:ciekawy link na airliners znalazlem:
http://flightaware.com/live/flight/AWE1549
Marcin pisze:Kurcze niesamowite, że się nikomu nic nie stało. Wielki respect dla pilotów, personelu i później ekipy ratunkowej. W takiej zimnej wodzie długo by nie wytrzymali...Niezłe - "Arrived over an hour ago" .Kalim pisze:ciekawy link na airliners znalazlem:
http://flightaware.com/live/flight/AWE1549
-
- Posty: 447
- Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
- kex_
- Posty: 357
- Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
- chajal
- Posty: 214
- Rejestracja: sobota, 09 cze 2007, 08:47
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Analizując wszystkie dostępne zdjęcia i filmy (mało ich na razie i ukazują moment już końcowy z wodowania) z wodowania Airbusa dochodzę do wniosku, że w Pentagon naprawdę mógł walnąć samolot .
Dla mnie jest tu więcej dziwnych wbrew fizyce zdarzeń niż w 2001r. Samo udane wodowanie, brak przełamań, długie utrzymywanie się na wodzie, przy wydobywaniu z rzeki widać podczepiony cały silnik. Ameryka potrzebuje wstrząsów, może to jest sygnał do wyjścia z recesji - patrzcie pilotowi się udała rzecz niemozliwa nam też się uda
Dla mnie jest tu więcej dziwnych wbrew fizyce zdarzeń niż w 2001r. Samo udane wodowanie, brak przełamań, długie utrzymywanie się na wodzie, przy wydobywaniu z rzeki widać podczepiony cały silnik. Ameryka potrzebuje wstrząsów, może to jest sygnał do wyjścia z recesji - patrzcie pilotowi się udała rzecz niemozliwa nam też się uda
Wypadek na Heathrow
Airbus A330-243 Cyprus Airways wypadł z pasa startowego na lotnisku Heathrow, z powodu dużego ośnieżenia i oblodzenia. Nikomu nic się nie stało. Lotnisko jest zamknięte.
Cyprus Airways posiada 2 Airbusy A330-243, które realizują loty do kilku, największych miast europejskich. Tylko te maszyny lądują na Heathrow
Do zdarzenia doszło dzisiaj o 8.20 rano, kiedy A330 Cyprus Airways (lot 332) lądował na londyńskim Heathrow.
Od wczoraj w Wielkiej Brytanii pada obficie śnieg. Służby komunalne nie są w stanie zapewnić warunków do prawidłowego działania komunikacji. Dotyczy to również lotniska Heathrow i London City Airport. W tym pierwszym działają wszystkie odśnieżarki i urządzenia do odladzania, których jest łącznie 58 egz. Na próżno – brakuje nawet miejsca, na wysypywanie odgarnianego śniegu.
Ostatecznie w nocy zdecydowano na zamknięcie lotniska. Cypryjski Airbus był ostatnim, któremu zezwolono na lądowanie. W wyniku pozostawania na pasie dużych ilości śniegu i lodu, samolot zatrzymał się dopiero na jego końcu, przy czym przednia goleń podwozia zjechała na pas trawy, zagłębiając się w podłożu.
Nikt z pasażerów i członków załogi nie ucierpiał w incydencie. Zostali oni natychmiast przetransportowani do Terminalu 1 autobusami. Na razie nie wiadomo, jaki jest stan techniczny samolotu.
Przerwa w lotach planowana jest do godziny 17.00. Szanse na wznowienie pracy Heathrow powiększyły się wraz z przerwą w opadach śniegu. Meteorolodzy ostrzegają jednak, że w ciągu kilku godzin mogą się one powtórzyć.
źródło: Altair
http://www.altair.com.pl/start-2452
Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości