Wypadki i incydenty w lotnictwie cywilnym

...wszystko o lotnictwie cywilnym
Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » środa, 17 gru 2008, 20:25

Pilot: nie umiem lądować. Zawracam!
OGŁOSIŁ, ŻE NIE MA KWALIFIKACJI DO LĄDOWANIA WE MGLE

Pilot linii Flybe nie posiadał kwalifikacji do lądowania we mgle
"Proszę państwa, nie wyląduję bo nie mam stosownych kwalifikacji" - powiedział pewien brytyjski pilot tuż przed lądowaniem w Paryżu i... zawrócił do Wielkiej Brytanii - informuje w środę BBC i dziennik "Daily Mail'.
Kiedy pasażerowie szykowali się we wtorek do lądowania, pilot z 30-letnim doświadczeniem niespodziewanie ogłosił, że nie wyląduje, po czym zawrócił do Cardiff. 62 pasażerów wysłano następnym samolotem do Paryża i wypłacono im odszkodowanie.

Nie zdążył się przeszkolić

- Stosunkowo niedawno pilot przekwalifikował się z samolotu Bombardier Q300 na Bombardier Q400 i nie odbył jeszcze wymaganego szkolenia z niskiej widoczności, które umożliwiłoby lądowanie w takich warunkach jak gęsta mgła na lotnisku Charles'a de Gaulle'a w Paryżu - powiedziała rzeczniczka linii lotniczej Flybe. Dodała również, że na lotnisku Charles'a de Gaulle'a była bardzo gęsta mgła i firma poparła decyzję pilota w "100 procentach".

Linie Flybe podkreślają, że kiedy samolot startował z Cardiff, pogoda w Paryżu była dobra.

Umie latać, ale nie umie lądować?Zobacz lot człowieka-rakiety
Miał lecieć w środę, potem w czwartek. Za każdym razem na drodze... czytaj więcej »

29-letnia Cassandra Grant, która była na pokładzie samolotu, mówi, że pasażerowie byli zdumieni komunikatem pilota: - Wszyscy pomyśleliśmy: Jak to? Umie latać, ale nie umie lądować?(...) Skoro nie mógł wylądować we mgle w Paryżu, co by było, gdyby w Cardiff też była mgła?

Urząd Lotnictwa Cywilnego określił to zdarzenie jako "dość niezwykłe, ale zapewne nie niesłychane".

kg/el

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » środa, 17 gru 2008, 20:44

Siernik pisze:Z tego co wyczytałem ( nie wiem czy prawda ) nowsze modele samolotów mogą lądować z większą ilością paliwa. Chyba podobnie będzie w A319.



Airbusy z tej rodziny czyli 318,19,20,21 nie posiadaja instalacji do zrzutu paliwa. Moga wylądować przy masie wiekszej niż MLW, z tym ,że trzeba zastosoać procedure overweight landing.

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » środa, 17 gru 2008, 20:49

Franc pisze:Pilot: nie umiem lądować. Zawracam!
OGŁOSIŁ, ŻE NIE MA KWALIFIKACJI DO LĄDOWANIA WE MGLE

Pilot linii Flybe nie posiadał kwalifikacji do lądowania we mgle
"Proszę państwa, nie wyląduję bo nie mam stosownych kwalifikacji" - powiedział pewien brytyjski pilot tuż przed lądowaniem w Paryżu i... zawrócił do Wielkiej Brytanii - informuje w środę BBC i dziennik "Daily Mail'.
Kiedy pasażerowie szykowali się we wtorek do lądowania, pilot z 30-letnim doświadczeniem niespodziewanie ogłosił, że nie wyląduje, po czym zawrócił do Cardiff. 62 pasażerów wysłano następnym samolotem do Paryża i wypłacono im odszkodowanie.

Nie zdążył się przeszkolić

- Stosunkowo niedawno pilot przekwalifikował się z samolotu Bombardier Q300 na Bombardier Q400 i nie odbył jeszcze wymaganego szkolenia z niskiej widoczności, które umożliwiłoby lądowanie w takich warunkach jak gęsta mgła na lotnisku Charles'a de Gaulle'a w Paryżu - powiedziała rzeczniczka linii lotniczej Flybe. Dodała również, że na lotnisku Charles'a de Gaulle'a była bardzo gęsta mgła i firma poparła decyzję pilota w "100 procentach".

Linie Flybe podkreślają, że kiedy samolot startował z Cardiff, pogoda w Paryżu była dobra.

Umie latać, ale nie umie lądować?Zobacz lot człowieka-rakiety
Miał lecieć w środę, potem w czwartek. Za każdym razem na drodze... czytaj więcej »

29-letnia Cassandra Grant, która była na pokładzie samolotu, mówi, że pasażerowie byli zdumieni komunikatem pilota: - Wszyscy pomyśleliśmy: Jak to? Umie latać, ale nie umie lądować?(...) Skoro nie mógł wylądować we mgle w Paryżu, co by było, gdyby w Cardiff też była mgła?

Urząd Lotnictwa Cywilnego określił to zdarzenie jako "dość niezwykłe, ale zapewne nie niesłychane".

kg/el



Dokładnie, przesiadajac sie na nowy typ zazwyczaj nie od razu dostaje sie uprawnienia do ladowania np w II cat, gość mial tylko I, pogoda była cienka, nie mogl lądować. nie wiem co tu jest niezwykłego. Może sposób w jaki przekazał tę informacje paxom. Mógł powiedziec po prostu ze pogoda jest niewystarczajaca , by mozna bylo wykonac podejscie i tyle. Dziennikarze jak zwykle chwytaja za slowka i juz jest kolejna sensacja.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » środa, 17 gru 2008, 21:05

Jakby powiedział po prostu, że pogoda jest niewystarczająca ludzie też by gadali bo pewnie jakiś mądrala po wylądowaniu zadzwoniłby do jakiegoś innego mądrali i dowiedziałby się, że inne samoloty lądują. Tak było jak kiedyś zamiast wylądować w Wawie wylądowałem w Pradze :? A jako ciekawostkę powiem, że chwilę później po zatankowaniu poleciliśmy z powrotem do Paryża :?. Czasem szkoda wysiłku na tłumaczenie ludziom, którzy i tak będą wiedzieć lepiej...
Obrazek

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » czwartek, 18 gru 2008, 16:42

Media już takie mają zadanie, żeby szukać sensacji. Gdyby to było w Polsce to taki fakt walnąłby nagłówek "SKANDAL" albo coś w tym guście. Inna sprawa że wg. mnie nie opłaca się paxom tłumaczyć.. zaraz znajdzie się jakiś "pilot" z nalotem 20 godzin w FSX i powie, że on w takiej mgle siadał 747 (oczywiście na zerowym realizmie bo nie umie włączyć) i będzie słychać po terminalu "jaki to kiepski pilot".
Pozdrawiam :)
Paweł

Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 602
Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Postautor: Mateusz » czwartek, 18 gru 2008, 16:59

szkoda tylko że paxy nie rozumieją że tu chodzi przede wszystkim o ich bezpieczeństwo...:roll:
Pozdrawiam serdecznie
__________________________________________
Obrazek

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » czwartek, 18 gru 2008, 19:44

Mateusz pisze:szkoda tylko że paxy nie rozumieją że tu chodzi przede wszystkim o ich bezpieczeństwo...:roll:



świeta prawda

Awatar użytkownika
Siernik
Posty: 327
Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
Lokalizacja: Sławno

Postautor: Siernik » piątek, 19 gru 2008, 00:01

Molger pisze:
Siernik pisze:Z tego co wyczytałem ( nie wiem czy prawda ) nowsze modele samolotów mogą lądować z większą ilością paliwa. Chyba podobnie będzie w A319.



Airbusy z tej rodziny czyli 318,19,20,21 nie posiadaja instalacji do zrzutu paliwa. Moga wylądować przy masie wiekszej niż MLW, z tym ,że trzeba zastosoać procedure overweight landing.


Wiem

MaćkoE

Postautor: MaćkoE » niedziela, 21 gru 2008, 09:49

wp.pl pisze:Samolot linii lotniczych Continental ze 112 osobami na pokładzie zboczył w sobotę z pasa startowego na lotnisku w Denver i stanął w płomieniach. W wypadku nikt nie zginął, lecz około 40 osób odniosło obrażenia - powiadomił rzecznik międzynarodowego portu lotniczego w Denver.

Wypadek miał miejsce około godz. 18.20 lokalnego czasu podczas startu Boeinga 737, realizującego połączenie do Houston. Z nieznanych jeszcze przyczyn maszyna zjechała nagle z pasa startowego i stanęła w ogniu.

107 pasażerów oraz pięcioro członków załogi ewakuowało się z pokładu samolotu za pomocą pneumatycznych zjeżdżalni. Personel naziemny szybko uporał się z pożarem - relacjonuje rzecznik lotniska w Denver Jeff Green.

Awatar użytkownika
PiotrJ
Posty: 144
Rejestracja: poniedziałek, 09 lip 2007, 08:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: PiotrJ » poniedziałek, 22 gru 2008, 13:59

22.12.2008 r.
Samolot rosyjskich linii Aerofłot lecący do Moskwy zawrócił w poniedziałek do Aten z powodu alarmu bombowego. Informację o bombie na pokładzie przekazano telefonicznie.
- Niezidentyfikowany mężczyzna zadzwonił i powiedział, że samolot Aeorofłotu lecący do Moskwy ma na pokładzie bombę - podały greckie władze. I kazały pilotowi, którego maszyna była w tym czasie w okolicach tureckiej granicy, zawrócić do Aten.

Kilkanaście minut później samolot wylądował w greckiej stolicy.

źródło: http://www.tvn24.pl/-1,1578567,0,1,samolot-musial-zawrocic-przez-alarm-bombowy,wiadomosc.html
Pozdrawiam
Piotr Jagliński

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » piątek, 16 sty 2009, 10:22

Kalim pisze:coś niesamowitego, idealnie jak z instrukcji pokładowej

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title, ... caid=17547


Siernik pisze:Właśnie miałem to wstawić.

http://www.abclocal.go.com/wabc/livenow?id=6606424


Franc pisze:Lecialem A320 U.S. Airways 2 lata temu tez do Charlotte ale z Newark


Kalim pisze:ciekawy link na airliners znalazlem:
http://flightaware.com/live/flight/AWE1549


Marcin pisze:Kurcze niesamowite, że się nikomu nic nie stało. Wielki respect dla pilotów, personelu i później ekipy ratunkowej. W takiej zimnej wodzie długo by nie wytrzymali...
Kalim pisze:ciekawy link na airliners znalazlem:
http://flightaware.com/live/flight/AWE1549
Niezłe - "Arrived over an hour ago" ;).

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » piątek, 16 sty 2009, 10:24

To chyba pierwszy przypadek w historii, kiedy słyszę o udanym wodowaniu! Pilot dokonał niemożliwego... Niesamowicie spisali się także ratownicy ściągając "rozbitków' na ląd w tak krótkim czasie!

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » piątek, 16 sty 2009, 16:14

Ja podobnie, jak tylko usłyszałem wodowanie skojarzył mi się samolot rozerwany jak 767 Ethiopian w 1996 roku. Jak zobaczyłem na zdjęciach ten samolot to totalny opad szczęki miałem, ale co tu się rozwodzić. Olbrzymi szacunek dla pilota i jego umiejętności i tyle :)
Pozdrawiam :)

Paweł

Awatar użytkownika
chajal
Posty: 214
Rejestracja: sobota, 09 cze 2007, 08:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: chajal » niedziela, 18 sty 2009, 11:53

Analizując wszystkie dostępne zdjęcia i filmy (mało ich na razie i ukazują moment już końcowy z wodowania) z wodowania Airbusa dochodzę do wniosku, że w Pentagon naprawdę mógł walnąć samolot :).
Dla mnie jest tu więcej dziwnych wbrew fizyce zdarzeń niż w 2001r. Samo udane wodowanie, brak przełamań, długie utrzymywanie się na wodzie, przy wydobywaniu z rzeki widać podczepiony cały silnik. Ameryka potrzebuje wstrząsów, może to jest sygnał do wyjścia z recesji - patrzcie pilotowi się udała rzecz niemozliwa nam też się uda :)

Keenjau2

Postautor: Keenjau2 » poniedziałek, 02 lut 2009, 16:48

Wypadek na Heathrow

Airbus A330-243 Cyprus Airways wypadł z pasa startowego na lotnisku Heathrow, z powodu dużego ośnieżenia i oblodzenia. Nikomu nic się nie stało. Lotnisko jest zamknięte.

Cyprus Airways posiada 2 Airbusy A330-243, które realizują loty do kilku, największych miast europejskich. Tylko te maszyny lądują na Heathrow

Do zdarzenia doszło dzisiaj o 8.20 rano, kiedy A330 Cyprus Airways (lot 332) lądował na londyńskim Heathrow.

Od wczoraj w Wielkiej Brytanii pada obficie śnieg. Służby komunalne nie są w stanie zapewnić warunków do prawidłowego działania komunikacji. Dotyczy to również lotniska Heathrow i London City Airport. W tym pierwszym działają wszystkie odśnieżarki i urządzenia do odladzania, których jest łącznie 58 egz. Na próżno – brakuje nawet miejsca, na wysypywanie odgarnianego śniegu.

Ostatecznie w nocy zdecydowano na zamknięcie lotniska. Cypryjski Airbus był ostatnim, któremu zezwolono na lądowanie. W wyniku pozostawania na pasie dużych ilości śniegu i lodu, samolot zatrzymał się dopiero na jego końcu, przy czym przednia goleń podwozia zjechała na pas trawy, zagłębiając się w podłożu.

Nikt z pasażerów i członków załogi nie ucierpiał w incydencie. Zostali oni natychmiast przetransportowani do Terminalu 1 autobusami. Na razie nie wiadomo, jaki jest stan techniczny samolotu.

Przerwa w lotach planowana jest do godziny 17.00. Szanse na wznowienie pracy Heathrow powiększyły się wraz z przerwą w opadach śniegu. Meteorolodzy ostrzegają jednak, że w ciągu kilku godzin mogą się one powtórzyć.

źródło: Altair

http://www.altair.com.pl/start-2452


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości