[LOT] Wiadomości, opinie, fakty

...wszystko o lotnictwie cywilnym
STRU$
Posty: 530
Rejestracja: piątek, 15 cze 2007, 12:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: STRU$ » czwartek, 23 kwie 2009, 21:28

Obrazek

Nowa marka w LOT. Ciekawe na jak długo tym razem.
Pozdrawiam Piotr

Machoni
Posty: 495
Rejestracja: czwartek, 10 sie 2006, 15:10
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: Machoni » czwartek, 23 kwie 2009, 22:12

Kiedyś już była. Może LOT CentralCharters :wink:
Pozdrawiam
Mariusz

Obrazek

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » poniedziałek, 27 kwie 2009, 13:27

W dzisiejszym, poniedziałkowym wydaniu Rzeczpospolitej ukazał się całkiem spory artykuł na temat obecnej sytuacji w LOT. Nie będę go tu przepisywał. W każdym razie nie jest dobrze. LOT ma kłopoty finansowe (o tym wiadomo już nie od dziś), bazuje na Okęciu, czyli "najdroższym lotnisku europejskim w swojej klasie", a na dodatek nadal jest kiepsko zarządzany. Ostatni palący problem Rady Nadzorczej LOTu to: czy obecny jej Prezes, a właściwie p.o. Prezesa Sebastian Mikosz, posiada wystarczające wykształcenie do piastowania tejże funkcji (ukończył szkołę we Francji - tę samą, którą ukończył Prezes Air France/KLM - a nie w Polsce).

Żenada... :?
Pozdrawiam serdecznie
Arek

Machoni
Posty: 495
Rejestracja: czwartek, 10 sie 2006, 15:10
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: Machoni » poniedziałek, 27 kwie 2009, 14:19

Arek pisze:W dzisiejszym, poniedziałkowym wydaniu Rzeczpospolitej ukazał się całkiem spory artykuł na temat obecnej sytuacji w LOT. Nie będę go tu przepisywał. W każdym razie nie jest dobrze. LOT ma kłopoty finansowe (o tym wiadomo już nie od dziś), bazuje na Okęciu, czyli "najdroższym lotnisku europejskim w swojej klasie", a na dodatek nadal jest kiepsko zarządzany. Ostatni palący problem Rady Nadzorczej LOTu to: czy obecny jej Prezes, a właściwie p.o. Prezesa Sebastian Mikosz, posiada wystarczające wykształcenie do piastowania tejże funkcji (ukończył szkołę we Francji - tę samą, którą ukończył Prezes Air France/KLM - a nie w Polsce).

Żenada... :?
Ta rada nadzorcza to typowe polskie piekiełko :twisted:
Podaje linka do artykułu:
http://www.rp.pl/artykul/2,296985_LOT_n ... padku.html
Pozdrawiam

Mariusz



Obrazek

Awatar użytkownika
SebolE
Posty: 371
Rejestracja: sobota, 02 cze 2007, 20:06

Postautor: SebolE » piątek, 08 maja 2009, 06:54

Urząd Lotnictwa Cywilnego wszczął postępowanie, które może skończyć się odebraniem LOT-owi koncesji. Byłoby to równoznaczne z jego uziemieniem – pisze tygodnik „Polityka”.Powodem utraty koncesji może być fatalna sytuacja spółki, która znajduje się na skraju upadłości. Ubiegły rok LOT zakończył stratą 700 mln zł, od kilku miesięcy zalega z opłatami za usługi lotniskowe i paliwo.
źródło: pb.pl
Ostatnio zmieniony piątek, 08 maja 2009, 09:26 przez SebolE, łącznie zmieniany 1 raz.

Keenjau2

Postautor: Keenjau2 » piątek, 08 maja 2009, 08:37

W związku z pojawiającymi się w prasie nieautoryzowanymi informacjami nt. wypowiedzi pracowników Urzędu Lotnictwa Cywilnego dotyczących sytuacji Polskich Linii Lotniczych LOT SA, Urząd informuje:

Obecna sytuacja wszystkich przewoźników lotniczych – w szczególności ze względu na sytuację gospodarczą na świecie, której skutki odczuwalne są dla większości firm branży lotniczej – jest trudna. Urząd – zgodnie z przepisami krajowymi i wspólnotowymi – monitoruje sytuację przewoźników polskich, nad którymi sprawuje nadzór. Jedną ze standardowych unijnych procedur, podejmowanych w razie powzięcia informacji o możliwych problemach finansowych (przy czym mogą to być także informacje prasowe) jest ocena sytuacji finansowej przewoźnika pod kątem spełnienia przez niego wymagań koncesyjnych.

Z prowadzonych analiz wynika, iż na chwilę obecną PLL LOT SA jest w stanie prowadzić swoją działalność zgodnie z wymogami zarówno techniczno-operacyjnymi jak też ekonomicznymi, w tym finansowymi. Sytuacja finansowa przewoźnika nie odbiega znacząco od sytuacji wielu – także działających obecnie w innych branżach – przedsiębiorstw. W ocenie Urzędu podejmowane przez spółkę działania wskazują, iż będzie ona w stanie regulować w przyszłości swoje zobowiązania.

źródło: ulc.gov.pl

Keenjau2

Postautor: Keenjau2 » czwartek, 14 maja 2009, 09:01

Ciekawy pomysł, pierwszy polski special paint scheme z prawdziwego zdarzenia...

Złoty boeing we flocie LOTu

Świętowanie 4 czerwca zbliża się wielkimi krokami. Data, nad którą każdy zatrzymać powinien się choć na chwile. Każdy też powinien na swój sposób oddać hołd temu dwudziestoleciu w formie dla siebie dowolnej. Mając "gdzieś" polityczne przepychanki, których celem jest ugrać jak najwięcej. Dla siebie, nie dla Polski.

Kto by pomyślał, że 4 czerwca to dzień, w którym kolosalny swój udział będą miały Polskie Linie Lotnicze LOT? Tego dnia, złoty samolot naszego przewoźnika, ze 161 pasażerami ubranymi na złoto wyląduje w Brukseli. Ciekawi, ba - dziwni przybysze ruszą w miasto. O co chodzi?

- To jest projekt, którym chcemy powalić Brukselę na kolana!- zapowiada Mike Urbaniak z Narodowego Centrum Kultury (NCK). W ten bardzo oryginalny sposób Centrum chce uczcić 20. rocznicę upadku komunizmu. - Szukając odpowiedniej na tę okazję akcji artystycznej, zwróciliśmy się do fundacji Open Art Project, znanej ze spektakularnych projektów w przestrzeni publicznej. Takich jak "żywy obraz" - wizerunek papieża Jana Pawła II zbudowany z żołnierzy pod wodzą artysty Piotra Uklańskiego w Meksyku. Zdecydowaliśmy się na "Wspólną sprawę" Pawła Althamera ze względu na kontekst społeczny tego projektu i to, w jaki sposób nawiązuje do idei wolnościowej - wyjaśnia Katarzyna Mazurkiewicz, zastępczyni dyrektora ds. programowych NCK.

Pomysł fajny, mocno abstrakcyjny. Nikomu nawet przez myśl nie przeszło, że swoistą zabawą zainteresuje się... LOT! Za tydzień wybrany do tego celu Boeing 737 zostanie przemalowany na złoty kolor oraz pojawi się na nim logo akcji "Wspólna sprawa".

Pasażerami tego lotu będą goście zaproszeni przez artystę, urzędnicy, politycy, dziennikarze, ale przede wszystkim mieszkańcy - sąsiedzi warszawskiego Bródna. Jednak jest jeden warunek - każdy będzie musiał założyć na siebie specjalny skafander w złotym kolorze, rodem z filmu "Gwiezdne Wojny". Cała kosmiczna wycieczka spacerować będzie po Brukseli, odwiedzając budynek Atomium na terenie EXPO 58 czy gmach Parlamentu Europejskiego. Będzie też piknik w parku Królewskim. Po finałowej imprezie w Instytucie Kultury Polskiej jeszcze tego samego dnia "kosmici" wrócą do Polski. Pokojowa inwazja w Brukseli ma być alternatywą dla "palenia opon", z jakich Polacy słyną. Demonstrować, jak widać, można różnie i... barwnie.

W wypowiedzi dla Faktów TVN Sebastian Mikosz, prezes LOTu, zapewnił, że samolot pozostanie złoty i w ten sposób uatrakcyjni flotę przewoźnika.

- Będziemy bodaj jedyną linią na świecie, która ma samolot w złotym kolorze, który przez rok będzie latał w naszej siatce - tłumaczy Mikosz.

Europejczycy będą codziennie przypominać sobie, dzięki boeingowi - symbolowi, że "Zaczęło się w Polsce."

źródło: pasazer.com
Ostatnio zmieniony czwartek, 14 maja 2009, 10:13 przez Keenjau2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Siernik
Posty: 327
Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
Lokalizacja: Sławno

Postautor: Siernik » czwartek, 14 maja 2009, 09:27

Na przemalowanie na złoto to mają kase ale na retro nie :(

Awatar użytkownika
Foglider
Posty: 161
Rejestracja: wtorek, 07 sie 2007, 13:59
Lokalizacja: pomorze

Postautor: Foglider » czwartek, 14 maja 2009, 10:12

Z tego co słyszałem, retro ma mieć jeden z nowych embraerów ;)
Obrazek

Pozdrawiam! Tomek.

Awatar użytkownika
Blink
Moderator
Posty: 2312
Rejestracja: środa, 31 paź 2007, 08:09
Lokalizacja: Gdańsk // EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: Blink » czwartek, 14 maja 2009, 12:33

to kiedy do wawki? :)
Pozdrawiam :mrgreen:

Obrazek

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » czwartek, 14 maja 2009, 13:31

Zapowiada się ładny logojet. Wreszcie jakaś odmiana.
A do Wawki to ja się najpewniej wybiorę dopiero przy okazji wypadu na Air Show Radom 2009 (jako "impreza połączona").
Pozdrawiam serdecznie

Arek

Pitex
Posty: 607
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
Lokalizacja: EPGD / GDN
Kontaktowanie:

Postautor: Pitex » piątek, 15 maja 2009, 15:10

161 paxow to bedzie to ktorys 737 najprawopodobniej :)

Awatar użytkownika
Siernik
Posty: 327
Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
Lokalizacja: Sławno

Postautor: Siernik » sobota, 23 maja 2009, 21:48

Sytuacja spółek należących do Grupy LOT z dnia na dzień gwałtownie się pogarsza. Wczoraj do postawionej w stan upadłości spółki LOT Ground Services (LGS), zajmującej się obsługą naziemną samolotów LOT-u, wszedł syndyk. Firma zalega kilkanaście milionów złotych ZUS-owi oraz zarządzającym lotniskiem na Okęciu Państwowym Portom Lotniczym.

Na tym nie koniec, bo jak udało nam się ustalić, na początku maja PPL, aby wyegzekwować długi od Centralwings, innej postawionej w stan likwidacji spółki córki LOT-u, zajął na 24 godziny jeden z samolotów typu Boeing 737. W związku z coraz trudniejszą sytuacją narodowego przewoźnika, jego właściciel, czyli Skarb Państwa, szuka inwestora, który mógłby przejąć linię w całości. LOT zapewnia, że kłopoty LGS, którego pracownicy odprawiają i transportują bagaż z lotniska do samolotów, nie wpłynie w żaden sposób na obsługę pasażerów.

Jednak jak udało nam się ustalić, w Locie trwa już wewnętrzna rekrutacja na stanowiska związane z obsługą pasażerów na lotnisku. Powód? Związki zawodowe w LGS zapowiadały strajk i po ogłoszeniu upadłości mogą zrealizować groźbę. Obawiam się dużych utrudnień dla podróżnych na Okęciu, bo LGS obsługuje 80 proc. przylotów i odlotów, więc nawet przyjęcie dodatkowych osób do pracy na lotnisku przez LOT niewiele tutaj pomoże - mówi Adrian Furgalski, ekspert branży lotniczej z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

LOT Ground Services długi wobec PPL ma również Centralwings. Mimo likwidacji linii LOT ma dalej realizować przeloty czarterowe dla biur podróży samolotami, które wcześniej wypożyczył Centralwings. Co będzie, jeśli PPL znów opieczętuje jeden z nich na poczet długów?

Zakontraktowaliśmy z tour operatorami na sezon letni 2009 dużą liczbę czarterów i będą one zrealizowane - uspokaja Andrzej Kozłowski z biura prasowego przewoźnika. Jednak przedstawiciele biur podróży nieoficjalnie mówią, że obawiają się o to, czy w sezonie nie będzie kłopotów. Znalezienie zastępczego samolotu latem jest niezwykle trudne. Dlatego jakiekolwiek kłopoty mogą spowodować duże opóźnienia - przyznaje przedstawiciel dużego biura podróży. Zdaniem Bartłomieja Kołcza, właściciela biura Happy Ticket, które pośredniczy w sprzedaży wycieczek tour operatorów, biura zrobią wszystko, by nie było żadnych opóźnień. W przypadku zmiany w harmonogramie imprezy i opóźnieniu wylotu np. o dwa dni, klient ma prawo odstąpić od umowy, a biuro musi mu oddać pieniądze. Dlatego tour operatorom będzie bardzo zależało na tym, by nie opóźnić imprezy - podkreśla Kołcz.

LOT w ostatnim czasie wprowadził duże obniżki cen biletów. W promocjach druga osoba leci za 50 proc. ceny, a dzieci - za darmo. Dzięki temu zapełnienie samolotów LOT-u wzrosło do 70 proc., ale przy takich cenach firma niewiele zarabia. A to oznacza, że LOT wciąż nie będzie miał pieniędzy na rozwój i inwestycje - podkreśla Furgalski. Tymczasem firma potrzebuje gotówki. Nietrafione transakcje zabezpieczające cenę paliwa przy ubiegłorocznych notowaniach ropy powyżej 100 dol. za baryłkę spowodowały od 300 do 400 mln zł straty. W związku z bardzo trudną sytuacją finansową LOT-u Skarb Państwa, który posiada blisko 68 proc. akcji przewoźnika, intensywnie poszukuje inwestora strategicznego. W środę w Sejmie wiceminister skarbu Zdzisław Gawlik stwierdził wręcz, że dokapitalizowanie spółki jest dla LOT-u jedynym sposobem na wyjście z zapaści.

Problem w tym, że Ministerstwo Skarbu nie może wystawić na sprzedaż całego pakietu akcji, bo na to nie pozwala ustawa o Locie. A mniejszościowy pakiet nie jest atrakcyjny. Nawet linie o dobrej kondycji finansowej nie kwapią się do takiej transakcji. Jeszcze niedawno wydawało się, że w naszą firmę zainwestują arabskie linie Emirates. Nie jesteśmy zainteresowani przejęciem LOT-u - deklaruje jednak ich wiceprezes Richard Vaughan.



Źródło: http://finanse.wp.pl/kat,104126,title,K ... caid=18146

Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » środa, 27 maja 2009, 06:05

Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomią połączenia czarterowe pod marką LOT Charters – poinformował Paweł Pudłowski, wiceprezes polskiego przewoźnika ds. handlowych. Pierwszy samolot z logo LOT Charters ma polecieć 1 czerwca. Dokładnie dzień po formalnej likwidacji Centralwings, czarterowego przewoźnika z Grupy LOT. Oznacza to powrót marki LOT Charters na polskie niebo po kilkuletniej przerwie, kiedy to operacje czarterowe polskiego przewoźnika oferowane były wspólnie z niskokosztowymi pod marką Centralwings.

Z Warszawy LOT Charters będą latać m.in. do Grecji (Saloniki, Heraklion, Rodos), Hiszpanii (Barcelona), Chorwacji (Dubrownik), Portugalii (Lizbona) oraz Egiptu (Szarm el-Szejk). Czartery będą kursować także z portów regionalnych: Gdańska, Katowic, Krakowa, Łodzi, Poznania, Szczecina i Wrocławia. Współpracę z LOT Charters nawiązało już kilkunastu touroperatorów, wśród nich Orbis Travel, TUI, Neckerman i Triada.

LOT Charters zamierzają również wprowadzić ofertę czarter-mix, sprawdzoną z powodzeniem na pokładach Centralwings. Oferta ta oznacza, że w ramach lotów czarterowych pasażerowie będą mogli kupić także indywidualne bilety. Ma to zapewnić przewoźnikowi maksymalne wykorzystanie oferowanych miejsc.

Większość połączeń będzie realizowana przez sześć maszyn typu Boeing 737-400, które pochodzić będą z floty Centralwings. – LOT do rejsów czarterowych po raz pierwszy przeznaczy również Boeinga 767. Będzie on obsługiwał trasy długodystansowe, np. do Meksyku, Tajlandii czy na Karaiby – powiedział Andrzej Kobielski, dyrektor biura czarterów LOTu. Jak dodał, we wszystkich samolotach zostały odnowione wnętrza.

Powołanie LOT Charters wiąże się z kosztami. – Planujemy jednak wykorzystać własne siły, jakie posiada LOT, czyli samoloty, pilotów. To będzie struktura bardzo oszczędna w kosztach – podkreślił Kobielski.

LOT spodziewa się, że jeszcze w tym roku z czarterów skorzysta 400 tys. pasażerów na trasach krótko- i długodystansowych. – Pozwoli to spółce osiągnąć 25% udziału w rynku czarterowym – powiedział Pudłowski w poniedziałek (25.05) na konferencji prasowej. – Planujemy w tym roku uzyskać bardzo przyzwoity zysk – dodał wiceprezes, pytany o spodziewane wyniki finansowe LOT Charters.

Pod koniec marca br. zarząd LOTu podjął decyzję o likwidacji swojej spółki Centralwings, pierwotnie tanich linii, wykonujących pod koniec działalności tylko loty czarterowe. Spółka zakończyła funkcjonowanie stratą ok. 290 mln zł.

Keenjau2

Postautor: Keenjau2 » środa, 27 maja 2009, 09:29

Współpraca PAŻP i PLL LOT we wdrożeniu procedury "zielonego podejścia"

Nowa procedura podejścia (Continuous Descent Approach - CDA) może pomóc PLL LOT obniżyć: koszty, zużycie paliwa oraz emisję CO2 i hałasu.

Współpraca PAŻP i PLL LOT przy wdrożeniu procedury "zielonego podejścia" wchodzi w fazę testów operacyjnych. Rozpoczną się juz w czerwcu 2009 r. Zastosowanie procedur CDA jest nowoczesnym podejściem do problemów efektywności operacyjnej oraz zagadnień ochrony środowiska. Procedura "podejścia ciągłego schodzenia" wymaga wykorzystania zarówno nowej techniki żeglugi powietrznej jak i odpowiedniej, elastycznej kontroli ruchu lotniczego.

Nowa technika "zielonego podejścia" w uproszczeniu, polega na zamianie stopniowego - na płynne, ciągłe, podejście do lądowania, co zminimalizuje zużycie paliwa i potencjalnie zmniejszy o połowę hałas, który dociera do ziemi a także ograniczy emisję substancji szkodliwych do atmosfery.

"Korzyści z CDA są oczywiste. Lot statku powietrznego staje się ekologicznie czystszy i jednocześnie tańszy i szybszy. CDA wymaga m.in. harmonizacji frazeologii, którą posługuje się społeczność kontrolerów i pilotów "- powiedział Prezes PAŻP Krzysztof Banaszek.

źródło: pazp.pl

opis w wikipedii: Continuous Descent Approach


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości