[LOT] Wiadomości, opinie, fakty

...wszystko o lotnictwie cywilnym
przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

[LOT] Wiadomości, opinie, fakty

Postautor: przyb » piątek, 27 cze 2008, 21:09

Popularne linie lotnicze otrzymają swoje własne tematy, w których zamieszczane będą najnowsze wiadomości oraz toczone debaty na temat danej linii.

Zachęcam do konstruktywnej dyskusji na tematy związane z linią lotniczą LOT

LAPA
Posty: 562
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:37
Kontaktowanie:

Postautor: LAPA » poniedziałek, 04 sie 2008, 14:20

ShoutBOX pisze: [2008 Sie Pon 13:03] Keenjau: http://www.tvn24.pl/-1,1559702,0,1,koni ... omosc.html


i caly artykul:

Koniec zimy - koniec LOT-u?
TRUDNA JESIEŃ DLA NARODOWEGO PRZEWOŹNIKA
Koniec zimy - koniec LOT-u?
Nastały ciężkie czasy dla linii lotniczych
TVN24
Nadchodząca zima będzie dla europejskich przewoźników czasem próby - pisze "Rzeczpospolita" powołując się na raport Douglasa McNeala, analityka rynku lotniczego. Według niego 50 przewoźnikom europejskim grozi bankructwo. Są wśród nich Polskie Linie Lotnicze LOT.
Zdaniem Douglasa McNeala z brytyjskiej firmy konsultingowej Blue Oar i autora raportu "Into thin Air", poza LOT-em zagrożone są również greckie linie Olympic, węgierski Malev, skandynawski SAS i włoska Alitalia. W trudnej sytuacji znajduje się też brytyjski BMI oraz tanie Monarch i Flybe.

Będzie seria bankructw?

Główną bolączką przewoźników są wysokie ceny paliw. Przewiduje się, że rachunki za tankowanie będą w tym roku średnio o połowę wyższe niż w ubiegłym roku. Dochodzą też inne kłopoty, w które linie popadły na własne życzenie:
– Źle przemyślana siatka połączeń, za drogie bilety i przestarzała flota - to zdaniem McNeala główne problemy, jakie mają linie lotnicze.

Brytyjskiemu analitykowi wtóruje Willie Walsh, prezes British Airways, które w ostatni piątek poinformowały o drastycznym spadku zysku. – Sytuacja na rynku jest dzisiaj najgorsza w historii lotnictwa cywilnego. W najbliższym czasie będziemy świadkami bankructw na rynku lotniczym – podkreśla.

Lot w dół

Polski narodowy przewoźnik zakłada, że skończy obecny rok z 270 mln zł strat. Po pierwszych sześciu miesiącach roku jest już 130 mln zł "pod kreską". – Przyszły rok będzie dla nas jeszcze trudniejszy. Tak jak wszystkie linie musimy rozpocząć program głębokiej restrukturyzacji, to zresztą jest element naszego biznesplanu – powiedział prezes LOT Dariusz Nowak.

Oliwy do ognia dolewają dodatkowo piloci, którzy żądają podwyżek i krótszego czasu pracy. - Nie rozumiem kolegów – mówi Stefan Malczewski, przewodniczący lotowskiej „Solidarności”. Żadna z liczących się organizacji pracowniczych ich nie popiera – dodaje. Średnia pensja pilota w LOT to ok. 25 tys. złotych.

mkg ram
Pozdrawiam
LAPA

---=== www.talh.pl ===---

Pitex
Posty: 607
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
Lokalizacja: EPGD / GDN
Kontaktowanie:

Postautor: Pitex » sobota, 06 wrz 2008, 09:16

www.pasazer.com pisze:Narodowy przewoźnik kupi tylko osiem dużych samolotów zamiast czternastu. Prawdopodobnie odsprzeda opcje na ich zakup za 180 mln dolarów - informuje "Wall Street Journal Polska".

Chodzi o sprzedaż opcji i praw do nabycia sześciu samolotów Boeing 787 Dreamliner, które LOT ma otrzymać w latach 2012-2019. Spółka mogłaby za nie dostać 180 mln dolarów. LOT odmawia skomentowania tej informacji, ale - według WSJ Polska - takie rozwiązanie ma rekomendować przewoźnikowi firma doradcza McKinsey, która wspiera restrukturyzację LOT-u.

Zakup wielkich samolotów zabierających nawet 250 pasażerów to wynik dalekosiężnych planów poprzedniego zarządu spółki, który chciał rozwijać połączenia z Azją. Aktualne szefostwo bardziej interesuje poprawienia sytuacji finansowej spółki i wprowadzenie jej na giełdę niż podbój nowych rynków. LOT poniósł już jedną klęskę - loty do Pekinu trwały zaledwie kilka tygodni, bo okazały się nieopłacalne.

Przed wejściem na giełdę firma musi maksymalnie uporządkować finanse. A chętnych na kupno nowoczesnych i oszczędnych Dreamlinerów nie brakuje.


zrodlo: http://www.pasazer.com/in-3158-lot,odsp ... linery.php

czy ja wiem czy tak chetnych nie brakuje w obecnej sytuacji lotnictwa?

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » sobota, 06 wrz 2008, 12:46

Myślę, że byłaby szansa sprzedać te maszyny, bo przecież lista oczekujących na nowe samoloty Boeinga jest długa i w ten sposób możnaby przeskoczyć w kolejce do przodu i np. wykupić na wstępie samoloty z tak zwanej "opcji".

Swoją drogą PLL LOT załamuje mnie na całej linii... Pamiętam, jak jeszcze w latach 90' byłą to całkiem prężnie rozwijająca się linia o jednej z najnowocześniejszych flot w Europie a nawet na świecie, jednak czasy świetności już minęły, managerowie i zarząd tej linii stanął w miejscu, jeśli nie zaczął się cofać... Stąd zaczęły pojawiać się problemy finansowe. Mam wrażenie, że LOT pragnie za wszelką cenę nawiązać do tradycji innego "wielkiego" polskiego przewoźnika jakiem jest PKP. :P

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » sobota, 06 wrz 2008, 14:21

przyb pisze:Mam wrażenie, że LOT pragnie za wszelką cenę nawiązać do tradycji innego "wielkiego" polskiego przewoźnika jakiem jest PKP. :P


dokladnie! przeraza mnie jednak iz pkp jako monopolista jakos przezyje a LOT ma konkurentow. Ja tradycyjnie sie powtorze i powiem ze LOT musi stac sie LOThansa zeby moc sie rozwijac...Wtedy powoli ale sie rozwinie, bo obecnie to szybko ale spada w dol...
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » sobota, 06 wrz 2008, 15:11

baku pisze:Ja tradycyjnie sie powtorze i powiem ze LOT musi stac sie LOThansa zeby moc sie rozwijac...Wtedy powoli ale sie rozwinie, bo obecnie to szybko ale spada w dol...

Obyśmy tylko do Warszawy nie zaczęli latać przez Monachium :D
Obrazek

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » sobota, 06 wrz 2008, 19:22

Miejmy nadzieję że LOT nie zbankrutuje... bo wtedy to już kompletnie nic poza Wizzairem nie będzie do nas latać xD
Pozdrawiam :)
Paweł

Franc
Posty: 989
Rejestracja: poniedziałek, 19 lut 2007, 00:20

Postautor: Franc » piątek, 24 paź 2008, 16:14

No i LOT kurczy sie o dwa 762, SP-LOA i SP-LOB wracaja do firmy leasingowej ACG.
Fota LOA znaleziona na JP http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6388887

Browar
Posty: 950
Rejestracja: czwartek, 27 mar 2008, 18:32

Postautor: Browar » piątek, 24 paź 2008, 16:42

Ale lipa..... Szkoda.

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » piątek, 24 paź 2008, 18:55

zawsze na zime cos oddaja. ciekawe czy juz na zawsze
Obrazek

Awatar użytkownika
Foglider
Posty: 161
Rejestracja: wtorek, 07 sie 2007, 13:59
Lokalizacja: pomorze

Postautor: Foglider » piątek, 24 paź 2008, 19:06

AO i OB odchodzą na zawsze (do Aeromexico).
Obrazek

Pozdrawiam! Tomek.

baku
Posty: 966
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 19:17
Lokalizacja: Gdansk
Kontaktowanie:

Postautor: baku » piątek, 24 paź 2008, 19:11

no prosze sa bardziej zdesperowane linie od lotu co na wrakach lataja. to cieszy:P
Obrazek

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » piątek, 24 paź 2008, 19:27

Baku, dokładnie :P ciekawe czy jak dreamlinery dotrą w końcu to LPB też oddadzą, bo gdzieś słyszałem że LPB też już jest dobity prawie do skraju wytrzymałości.
Pozdrawiam :)

Paweł

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » piątek, 24 paź 2008, 19:50

kex_ pisze:Baku, dokładnie :P ciekawe czy jak dreamlinery dotrą w końcu to LPB też oddadzą, bo gdzieś słyszałem że LPB też już jest dobity prawie do skraju wytrzymałości.

Nie zdziwię się jeszcze, że jak przyjdzie czas na te nasze Dreamlinery to LOT zacznie sprzedawać miejsca w kolejce po nie. I tyle z nich będziemy mieli...
Obrazek

MontyBL
Posty: 481
Rejestracja: sobota, 05 lip 2008, 09:30

Postautor: MontyBL » piątek, 24 paź 2008, 20:25

Hmmm...a czy już nie zaczął sprzedawać swoich 787?


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości