[LOT] Wiadomości, opinie, fakty

...wszystko o lotnictwie cywilnym
Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » piątek, 24 paź 2008, 20:33

Ja słyszałem że połowę kolejki wyprzedał. Ale kilka 787 musimy wziąć bo te 767 sypią się już.
Pozdrawiam :)
Paweł

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » sobota, 25 paź 2008, 10:50

Tak też słyszałem o tej kolejce, ale nie chce mi się czytać lotnictwa, by to zweryfikować :P

Tak BTW to kontynuując dyskusję z SB - myślę, że jakby miało się cokolwiek dziać z nieLOTem to od razu zaiterweniowałaby Lufthansa. Myślę że od dawna mają długie zęby na tą spółkę... i tylko czekają aż się coś sypnie.
Pozdrawiam, JN

Obrazek

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » sobota, 25 paź 2008, 11:55

Kuban, fakt że Lufthansa chce tutaj rozwinąć swoją nową bazę na wschód, także prawdę mówiąc to liczę na to, że za jakiś czas będziemy mieć LOThansę :P
Pozdrawiam :)

Paweł

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » sobota, 25 paź 2008, 12:02

kex_ pisze:Kuban, fakt że Lufthansa chce tutaj rozwinąć swoją nową bazę na wschód, także prawdę mówiąc to liczę na to, że za jakiś czas będziemy mieć LOThansę :P


Wiesz co? To jest straszne, ale de facto sami pchamy się znowu pod 'szwabów' za przeproszeniem - i nikomu to nie przeszkadza - wręcz przeciwnie. Zgadzam się z Tobą. Przęjęcie LOTu przez LH było by dobre dla wszystkich - i dla linii, i dla portów lotniczych. LOThansa zrobiłaby mega zamieszanie w polskiej gospodarce (bo nieLOT to przecie w dużej części spółka kierowana przez państwo), lecz w końcowej mierze wyszłoby to na mega plus - tak uważam. LH jest spółką bardzo dobrze kierowaną i rewelacyjnie prosperującą , także znów się powtórzę - mi się to widzi.
Pozdrawiam, JN

Obrazek

MontyBL
Posty: 481
Rejestracja: sobota, 05 lip 2008, 09:30

Postautor: MontyBL » sobota, 25 paź 2008, 12:55

Mi się wydaje, że z rynkiem lotniczym może być jak z pocztowym u nas - czyli, że najbardziej chętni będą Niemcy, Brytyjczycy i Francuzi.

Ale narazie jeszcze LOT jakoś jedzie, może przerwie złą passę trwającą już kilka miesięcy i wyjdzie mniej więcej na prostą, ale ile to może trwać?
Ja rozumiem, kryzys, ale jeszcze przed kryzysem linia miała ponad 70 milionów złotych w plecy, chociaż za 2006/2007 przychód wynosił 560 mln. złotych, więc jak dla mnie, zarząd linii nie jest zbyt udany...

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » sobota, 25 paź 2008, 13:04

MontyBL pisze:jak dla mnie, zarząd linii nie jest zbyt udany...


To jedno, a z drugiej strony, uważam, że wielką rolę w tym wszystkim odgrywa państwo. Wszystkim steruje państwo jakby nie patrzeć, a niestety rządców i zarządców w naszych kochanych wyższych sferach tyż zbyt udanych nie mamy... po prostu musi przyjść ktoś kompetentny (np z LH), wziąć CAŁĄ spółkę pod swoje skrzydła i odlecieć z zyskami!
Pozdrawiam, JN

Obrazek

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » sobota, 25 paź 2008, 20:38

Taka prawda, że jak coś jest państwowe to z reguły nikt nie patrzy czy przynosi zyski. No nic czekajmy aż będziemy mieć British Airways Poland albo LOThansę bo Lot France jakoś wolałbym nie :P
Pozdrawiam :)

Paweł

Awatar użytkownika
Siernik
Posty: 327
Rejestracja: sobota, 09 sie 2008, 13:49
Lokalizacja: Sławno

Postautor: Siernik » sobota, 25 paź 2008, 20:52

767 Oddają to do Ameryki będą latać chyba na dywanach niedługo ;]

Myślę że LOT nie ma szans na bankrutcwo.

Awatar użytkownika
Mateusz
Posty: 602
Rejestracja: piątek, 02 lut 2007, 22:10
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Postautor: Mateusz » sobota, 25 paź 2008, 21:27

LOT będzie jak dolar, może być G warty ale państwo na siłe podkręci, żeby jakoś wyglądało w świecie.
Pozdrawiam serdecznie
__________________________________________
Obrazek

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » środa, 11 mar 2009, 09:39

No to panowie, ciekawa informacja sie pojawiła...

LOT lata, ale przestał płacić
Mikołaj Chrzan, mt, 2009-03-10, ostatnia aktualizacja 2009-03-10 23:57

Polskie Linie Lotnicze LOT zalegają z opłatami za lądowania - w Gdańsku, ale i na innych lotniskach. Powód? Poważne trudności finansowe narodowego przewoźnika.

Każda linia lotnicza, który korzysta z danego lotniska musi za to płacić. To podstawowe źródło dochodu portów lotniczych. Np. w Gdańsku linie muszą płacić za każdego odlatującego pasażera (podstawowa stawka - 45 zł) i za lądowanie (25 zł za tonę samolotu, np. dla lot-owskiego Embraera 170 to niecałe 900 zł).

Jak ustaliliśmy, Polskie Linie Lotnicze LOT, które z Gdańska latają do Warszawy, Frankfurtu i Monachium, od paru miesięcy opłat nie regulują.

- Potwierdzam, że LOT ma wobec nas zaległości. Szczegółów jednak podać nie mogę, są objęte tajemnica handlową - mówi Włodzimierz Machczyński, prezes Portu Lotniczego Gdańsk.

Wojciech Kądziołka, rzecznik LOT-u nabiera wody w usta: - Ja o tym nie wiem. Może jutro czegoś mi się uda dowiedzieć.

Nieoficjalnie ustaliliśmy, że kwota parumiesięcznych zaległości w Gdańsku wynosi ponad 4 mln zł.

Podobna sytuacja jest na innych polskich lotniskach. - Mamy takie same kłopoty z LOT-em, jak inni - przyznaje Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego we Wrocławiu. - Podejmujemy działania by odzyskać te opłaty, ale efekty na razie mogę określić jako niesatysfakcjonujące. Nie mogę jednak podać szczegółów.

Prawo lotnicze przewiduje, że zarządzający lotniskiem może "aresztować" samolot przewoźnika, który zalega mu z opłatami. - Na takich ruch jednak nie chcemy się zdecydować, bo to mogłoby zupełnie rozłożyć ich na łopatki. To w końcu nasi wieloletni biznesowi partnerzy - mówi menedżer jednego z lotnisk regionalnych. - Prawdopodobnie oddamy sprawę do sądu. Musimy działać, bo jeśli byśmy siedzieli bezczynnie, a doszłoby do upadłości LOT-u, nie mielibyśmy szans, by odzyskać majątek.

Zaległości w opłatach wobec lotnisk to kolejna zła informacja ze spółki. W ubiegłym tygodniu ujawniono, że LOT ma zaległości także względem spółki Petrolot, która dostarcza przewoźnikowi paliwo.

Wyniki LOT-u za 2008 r. jeszcze nie zostały opublikowane, ale jak mówił wiceminister skarbu Zdzisław Gawlik "strata jest znacząca". Przewoźnika pogrążyły m.in. opcje związane z wysokością cen paliw (przewoźnik kupował je, bo spodziewał się wzrostu cen, te tymczasem spadły).

Trudności LOT-u pogłębia generalny, wywołany kryzysem, spadek przewozów lotniczych. Według danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego, tylko w styczniu liczba pasażerów na polskich lotniskach spadła o 12 proc. (w porównaniu ze styczniem 2008 r.). Według danych IATA - Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych - globalne spadek liczby pasażerów wyniósł 5,6 proc.

W ubiegłym tygodniu skarb państwa zmienił prezesa LOT-u. Dariusza Nowaka (był prezesem niecały rok) zastąpił Sebastian Mikosz, ostatnio dyrektor w firmie doradczej Deloitte, a wcześniej m.in. wiceprezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Przynajmniej na starcie był optymistą. - Jestem przekonany, że LOT jest w stanie być dobrze funkcjonującym i stabilnie działającym przedsiębiorstwem - mówił po powołaniu Mikosz.

Źródło:
Obrazek



Widać, że "niezwykle trafiona" strategia zakupu opcji paliwowych przez naszego przewoźnika zaczyna się na nim odbijać... miejmy nadzieję, że nie odbije się znacząco na naszyk porcie lotniczym... Swoją drogą ciekawe czy ktoś beknął już za tą decyzję o podpisaniu umowy, gdy ceny były na najwyższym poziomie... A także ciekawe ile linii lotniczych miało równie dobrych analityków co nasz rodzimy LOT.

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » środa, 11 mar 2009, 09:56

Jak tak dalej pójdzie to samoloty LOT-u będziemy oglądać tylko we Flight Simulatorze i na zdjęciach :? pewnie tylko u nas są tacy specjaliści.. No nic, miejmy nadzieję, że uda się jeszcze podźwignąć LOT z powrotem na nogi.
Pozdrawiam :)

Paweł

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 292
Rejestracja: poniedziałek, 09 kwie 2007, 21:28
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: Marcin » czwartek, 12 mar 2009, 22:33

A ja pozwolę sobie skwitować tą rozmowę taką fotką ;)
Obrazek
Zauważyłem go jak szwendałem się kilka godzin dzisiaj rano (w nocy) po Stansted. Głównie w poszukiwaniu Dreamlinera - niestety nie było. Nie wiedziałem w ogóle, że Ryan przygotował też przesłanie dla naszego rodzimego LOTu ;). Co ciekawe ów przesłania nie ma z drugiej strony ;).
Obrazek

Browar
Posty: 950
Rejestracja: czwartek, 27 mar 2008, 18:32

Postautor: Browar » czwartek, 12 mar 2009, 22:38

Jak dla mnie troche chamówa . Lepiej niech Ryan dopracuje swoje automatyczne zmiany rezerwacji oraz zadba o to aby nie bylo powyrywanych siedzeń zaraz po wejściu do samolotu ...

Pozdrawiam

MontyBL
Posty: 481
Rejestracja: sobota, 05 lip 2008, 09:30

Postautor: MontyBL » czwartek, 12 mar 2009, 22:39

Marcin pisze:A ja pozwolę sobie skwitować tą rozmowę taką fotką ;)
Obrazek
Zauważyłem go jak szwendałem się kilka godzin dzisiaj rano (w nocy) po Stansted. Głównie w poszukiwaniu Dreamlinera - niestety nie było. Nie wiedziałem w ogóle, że Ryan przygotował też przesłanie dla naszego rodzimego LOTu ;). Co ciekawe ów przesłania nie ma z drugiej strony ;).


Z tą krótką i zwięzłą wiadomością ten Ryanek lata już z dwa, trzy lata ;-P

Szkoda, że Ryanair m.in. w taki sposób podchodzi do reklamy i innych marketingowych chwytów, ale widać opłaca im się to aż za bardzo...

Awatar użytkownika
kex_
Posty: 357
Rejestracja: czwartek, 21 sie 2008, 11:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: kex_ » piątek, 13 mar 2009, 13:17

MontyBL, zawsze można pojechać do Niemiec i "pożyczyć" z tamtejszej bazy USA jednego Stingera :P A tak na poważnie to dopóki Ryan będzie miał tak tanie bilety to niestety wiele im ujdzie na sucho, czy to takie banery, czy stosunek do pasażera..
Pozdrawiam :)

Paweł


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości