Lufthansa A320 stracil Winglet przy ladowaniu...

...wszystko o lotnictwie cywilnym
Awatar użytkownika
MarcoPolo
Posty: 478
Rejestracja: niedziela, 20 maja 2007, 18:35
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: MarcoPolo » niedziela, 02 mar 2008, 21:19

Mocne...
A jak to jest Molger, czy w takiej sytuacji, gdy składowa boczna jest prawie max, to zostanie uznane, że decyzja o lądowaniu w takich warunkach to był błąd?
Czy pozwolenie na lądowanie jest równoznaczne z tym, że A320 z doświadczonymi pilotami może w takich warunkach w miarę bezpiecznie wylądować?

A swoją drogą szkoda, że przy takiej miejscówce nie udało się tego sfilmować lepiej...

Awatar użytkownika
Szymik
Posty: 28
Rejestracja: wtorek, 28 lis 2006, 19:30
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Szymik » poniedziałek, 03 mar 2008, 12:46

czy to nie przypadkiem wlasnie ten?
http://www.onet.tv/28962,4451,1,3262761 ... o.html#for
www.warbirds.pl Świat wirtualnych pilotów.
Obrazek

A_Gd

Postautor: A_Gd » poniedziałek, 03 mar 2008, 13:08

Przecież ten sam film jest w pierwszym poście tematu :)

Molger
Posty: 141
Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Molger » poniedziałek, 03 mar 2008, 13:30

MarcoPolo pisze:Mocne...
A jak to jest Molger, czy w takiej sytuacji, gdy składowa boczna jest prawie max, to zostanie uznane, że decyzja o lądowaniu w takich warunkach to był błąd?
Czy pozwolenie na lądowanie jest równoznaczne z tym, że A320 z doświadczonymi pilotami może w takich warunkach w miarę bezpiecznie wylądować?

A swoją drogą szkoda, że przy takiej miejscówce nie udało się tego sfilmować lepiej...


Czesc
Nie to nie byl blad . Podchodzic mozesz , jezeli wiatr jest w granicach okreslonych w instrukcji. a w tym przypadku tak bylo. Po prostu mieli pecha i w ostatnim momencie dostali bardzo silny podmuch, a wtedy to nawet najbardziej doswiadczony lotnik ma prawie pelne gacie.
Nie wiem jak to jest w Lufie, w instrukcji a320 te 39 kts to wiatr demonstrowalny, tzn. ze zostalo to doswiadczalnie sprawdzone w czasie prob w locie, ze przy takim wietrze samolot w miare bezpiecznie moze wyladowac , nawet jezeli jest czesciowo zdegradowany fly by wire.
Moja firma np wprowadzila te 39 kts jako ograniczenie wiec jezeli mam skladowa boczna przekraczajaca 39 to nawet nie rozpoczynam podejscia.
Mysle ze troche naswietlilem :)
Pozdrowki
Molger

Awatar użytkownika
Pit
Posty: 15
Rejestracja: piątek, 27 paź 2006, 14:33
Lokalizacja: EPGD

Postautor: Pit » poniedziałek, 03 mar 2008, 13:48

Jestem w szoku po filmie.

Zastanawiam się jedynie dlaczego pilot nie wywalił lotki bedac w tak dużym przechyle (na zdjeciu widac ze jest prawie neutrum)
No chyba ze w takiej sytuacji jakas procedura nakazuje ruch tylko kierunkiem (tego dobrze na focie nie widac).

Wiem ze to trwa ułamki sekund, jednak leciałem kiedyś 737 i tez podwiało tuz przed lądowaniem i pilot tak szybko zareagował, ze skoczyło sie na twardym i zdecydowanym lądowaniu.

Nie było na szczescie az tak hardkorowo, ale reakcja była w tej samej chwili gdy nastąpił przechył. Być moze na szczescie (wtedy) było niżej i samolot czekał na dotknięcie pasa, jednak podmuch był ogromny przy takiej zupełnie przeciętnej pogodzie.

Tutaj pilot mógł się spodziewać wszyskiego, ale faktem jest ze nie znamy siły tego podmuchu.

Czy wiadomo gdzie wylądował ? Zrobił 2 krąg czy lądował w jakimś spokojniejszym miejscu?

Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
MarcoPolo
Posty: 478
Rejestracja: niedziela, 20 maja 2007, 18:35
Lokalizacja: Sopot
Kontaktowanie:

Postautor: MarcoPolo » poniedziałek, 03 mar 2008, 19:04

Dzięki Molger, taką odpowiedź to ja rozumiem :!: - jestem naświeltlony :wink:

Awatar użytkownika
Persy
Posty: 106
Rejestracja: środa, 19 kwie 2006, 20:56
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Persy » wtorek, 04 mar 2008, 10:43

Pit pisze:Czy wiadomo gdzie wylądował ? Zrobił 2 krąg czy lądował w jakimś spokojniejszym miejscu?

Zdaje się, ze zrobił drugie podejście i wylądował bez problemów.
+ A.net + JP +

maciek-lotnik
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 18 lut 2007, 22:43
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: maciek-lotnik » wtorek, 04 mar 2008, 19:25


SokoL

Postautor: SokoL » środa, 05 mar 2008, 10:13

Witam serdecznie cała społecznośc EPGD.

Wczoraj stracilem "dziewictwo" (od 12-13:30 na "nasypie":) i z racji tego postanowilem sie i tutaj zarejestrowac.

Odnosnie tematu.. kto by pomyslal, ze akurat na dzien kobiet taki news:)

http://wiadomosci.onet.pl/1704641,12,item.html

pozdrawiam serdecznie wszystkich forumnowiczow oraz osoby, ktore wczoraj rowniez byly w tych godzinach z kanonierkami na nasypie:)

ps. szczegolnie dla Defa, ktory mnie wyciagnal oraz Vincenta juz starszego wyjadacza:)

Awatar użytkownika
defu
Posty: 49
Rejestracja: poniedziałek, 18 lut 2008, 11:13
Lokalizacja: Gdańsk - Nowy Port
Kontaktowanie:

Postautor: defu » środa, 05 mar 2008, 11:21

To ja się też przywitam przy okazji bo jak narazie to sobie tylko czytałem, jak byście się zastanawiali kto tam był tą zieloną vectrą, to właśnie my ;)

vincent
Posty: 505
Rejestracja: piątek, 25 maja 2007, 17:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: vincent » środa, 05 mar 2008, 16:58

Witaj defu i SokoL. Jaki tam ze mnie starszy wyjadacz - jeszcze wchodzę na trzecie piętro bez zadyszki :wink:

Keenjau2

Postautor: Keenjau2 » czwartek, 13 mar 2008, 10:29

Wiem że wątek już trochę stary, ale pytanie odnośnie newsa:

http://wiadomosci.onet.pl/1704641,12,item.html

Czemu lądowanie wykonywała ta 24 letnia pilot zamiast bardziej doświadczonego pilota skoro było wiadomo że są bardzo trudne warunki?


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości