Lufthansa A320 stracil Winglet przy ladowaniu...
- MarcoPolo
- Posty: 478
- Rejestracja: niedziela, 20 maja 2007, 18:35
- Lokalizacja: Sopot
- Kontaktowanie:
Mocne...
A jak to jest Molger, czy w takiej sytuacji, gdy składowa boczna jest prawie max, to zostanie uznane, że decyzja o lądowaniu w takich warunkach to był błąd?
Czy pozwolenie na lądowanie jest równoznaczne z tym, że A320 z doświadczonymi pilotami może w takich warunkach w miarę bezpiecznie wylądować?
A swoją drogą szkoda, że przy takiej miejscówce nie udało się tego sfilmować lepiej...
A jak to jest Molger, czy w takiej sytuacji, gdy składowa boczna jest prawie max, to zostanie uznane, że decyzja o lądowaniu w takich warunkach to był błąd?
Czy pozwolenie na lądowanie jest równoznaczne z tym, że A320 z doświadczonymi pilotami może w takich warunkach w miarę bezpiecznie wylądować?
A swoją drogą szkoda, że przy takiej miejscówce nie udało się tego sfilmować lepiej...
- Szymik
- Posty: 28
- Rejestracja: wtorek, 28 lis 2006, 19:30
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
czy to nie przypadkiem wlasnie ten?
http://www.onet.tv/28962,4451,1,3262761 ... o.html#for
http://www.onet.tv/28962,4451,1,3262761 ... o.html#for
-
- Posty: 141
- Rejestracja: piątek, 06 paź 2006, 21:56
- Lokalizacja: EPGD
MarcoPolo pisze:Mocne...
A jak to jest Molger, czy w takiej sytuacji, gdy składowa boczna jest prawie max, to zostanie uznane, że decyzja o lądowaniu w takich warunkach to był błąd?
Czy pozwolenie na lądowanie jest równoznaczne z tym, że A320 z doświadczonymi pilotami może w takich warunkach w miarę bezpiecznie wylądować?
A swoją drogą szkoda, że przy takiej miejscówce nie udało się tego sfilmować lepiej...
Czesc
Nie to nie byl blad . Podchodzic mozesz , jezeli wiatr jest w granicach okreslonych w instrukcji. a w tym przypadku tak bylo. Po prostu mieli pecha i w ostatnim momencie dostali bardzo silny podmuch, a wtedy to nawet najbardziej doswiadczony lotnik ma prawie pelne gacie.
Nie wiem jak to jest w Lufie, w instrukcji a320 te 39 kts to wiatr demonstrowalny, tzn. ze zostalo to doswiadczalnie sprawdzone w czasie prob w locie, ze przy takim wietrze samolot w miare bezpiecznie moze wyladowac , nawet jezeli jest czesciowo zdegradowany fly by wire.
Moja firma np wprowadzila te 39 kts jako ograniczenie wiec jezeli mam skladowa boczna przekraczajaca 39 to nawet nie rozpoczynam podejscia.
Mysle ze troche naswietlilem
Pozdrowki
Molger
- Pit
- Posty: 15
- Rejestracja: piątek, 27 paź 2006, 14:33
- Lokalizacja: EPGD
Jestem w szoku po filmie.
Zastanawiam się jedynie dlaczego pilot nie wywalił lotki bedac w tak dużym przechyle (na zdjeciu widac ze jest prawie neutrum)
No chyba ze w takiej sytuacji jakas procedura nakazuje ruch tylko kierunkiem (tego dobrze na focie nie widac).
Wiem ze to trwa ułamki sekund, jednak leciałem kiedyś 737 i tez podwiało tuz przed lądowaniem i pilot tak szybko zareagował, ze skoczyło sie na twardym i zdecydowanym lądowaniu.
Nie było na szczescie az tak hardkorowo, ale reakcja była w tej samej chwili gdy nastąpił przechył. Być moze na szczescie (wtedy) było niżej i samolot czekał na dotknięcie pasa, jednak podmuch był ogromny przy takiej zupełnie przeciętnej pogodzie.
Tutaj pilot mógł się spodziewać wszyskiego, ale faktem jest ze nie znamy siły tego podmuchu.
Czy wiadomo gdzie wylądował ? Zrobił 2 krąg czy lądował w jakimś spokojniejszym miejscu?
Pozdrawiam
Piotr
Zastanawiam się jedynie dlaczego pilot nie wywalił lotki bedac w tak dużym przechyle (na zdjeciu widac ze jest prawie neutrum)
No chyba ze w takiej sytuacji jakas procedura nakazuje ruch tylko kierunkiem (tego dobrze na focie nie widac).
Wiem ze to trwa ułamki sekund, jednak leciałem kiedyś 737 i tez podwiało tuz przed lądowaniem i pilot tak szybko zareagował, ze skoczyło sie na twardym i zdecydowanym lądowaniu.
Nie było na szczescie az tak hardkorowo, ale reakcja była w tej samej chwili gdy nastąpił przechył. Być moze na szczescie (wtedy) było niżej i samolot czekał na dotknięcie pasa, jednak podmuch był ogromny przy takiej zupełnie przeciętnej pogodzie.
Tutaj pilot mógł się spodziewać wszyskiego, ale faktem jest ze nie znamy siły tego podmuchu.
Czy wiadomo gdzie wylądował ? Zrobił 2 krąg czy lądował w jakimś spokojniejszym miejscu?
Pozdrawiam
Piotr
- MarcoPolo
- Posty: 478
- Rejestracja: niedziela, 20 maja 2007, 18:35
- Lokalizacja: Sopot
- Kontaktowanie:
- Persy
- Posty: 106
- Rejestracja: środa, 19 kwie 2006, 20:56
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 18 lut 2007, 22:43
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Witam serdecznie cała społecznośc EPGD.
Wczoraj stracilem "dziewictwo" (od 12-13:30 na "nasypie":) i z racji tego postanowilem sie i tutaj zarejestrowac.
Odnosnie tematu.. kto by pomyslal, ze akurat na dzien kobiet taki news:)
http://wiadomosci.onet.pl/1704641,12,item.html
pozdrawiam serdecznie wszystkich forumnowiczow oraz osoby, ktore wczoraj rowniez byly w tych godzinach z kanonierkami na nasypie:)
ps. szczegolnie dla Defa, ktory mnie wyciagnal oraz Vincenta juz starszego wyjadacza:)
Wczoraj stracilem "dziewictwo" (od 12-13:30 na "nasypie":) i z racji tego postanowilem sie i tutaj zarejestrowac.
Odnosnie tematu.. kto by pomyslal, ze akurat na dzien kobiet taki news:)
http://wiadomosci.onet.pl/1704641,12,item.html
pozdrawiam serdecznie wszystkich forumnowiczow oraz osoby, ktore wczoraj rowniez byly w tych godzinach z kanonierkami na nasypie:)
ps. szczegolnie dla Defa, ktory mnie wyciagnal oraz Vincenta juz starszego wyjadacza:)
- defu
- Posty: 49
- Rejestracja: poniedziałek, 18 lut 2008, 11:13
- Lokalizacja: Gdańsk - Nowy Port
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 505
- Rejestracja: piątek, 25 maja 2007, 17:10
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Wiem że wątek już trochę stary, ale pytanie odnośnie newsa:
http://wiadomosci.onet.pl/1704641,12,item.html
Czemu lądowanie wykonywała ta 24 letnia pilot zamiast bardziej doświadczonego pilota skoro było wiadomo że są bardzo trudne warunki?
http://wiadomosci.onet.pl/1704641,12,item.html
Czemu lądowanie wykonywała ta 24 letnia pilot zamiast bardziej doświadczonego pilota skoro było wiadomo że są bardzo trudne warunki?
Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości