Wizir zaczyna przeginać

...wszystko o lotnictwie cywilnym
przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » niedziela, 06 kwie 2008, 08:56

Wizz ponownie pokazuje, że coś ich opętało. Kolejne podwyżki... Z bardzo fajnej i przyjaznej linii lotniczej stają się wstrętnymi sępami...

Z miesiąca na miesiąc drożej w Wizz Air. Węgierski przewoźnik już po raz trzeci w tym roku podnosi ceny bagażu rejestrowanego. Wzrost cen za bagaż wyniósł od początku roku 225%! Wzrasta też opłata za płatność kartą. Jak zmieniały się ceny bagażu w Wizz Air:
od 21 stycznia podwyżka z 12 do 20 zł
od 1 lutego podwyżka z 20 do 24 zł
od 2 kwietnia podwyżka z 24 do 27 zł

Wprowadzeniu ustawowego obowiązku podawania cen brutto spowodowało, że linie lotnicze znalazły nowy, doskonały sposób na ominięcie tego przepisu - płatny bagaż, którego cena jest podnoszona z miesiąca na miesiąc.

Tanie linie tłumaczą, że bagaż jest opcją fakultatywną, a za wszystkie opcje dodatkowe w lowcostach trzeba płacić. Szkoda tylko, iż opcja płatnego bagażu pojawiła się w reakcji na pomysł wprowadzenia ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

Jednocześnie przewoźnik podniósł opłatę za płatność kartą z 12 do 15 zł za osobę.

Paweł Cybulak
pasazer.com

Pitex
Posty: 607
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 00:29
Lokalizacja: EPGD / GDN
Kontaktowanie:

Postautor: Pitex » niedziela, 06 kwie 2008, 18:49

ale obnizyli oplate za nadbagaz z 40 zlotych do 36 za kilogram

przyb
Posty: 447
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: przyb » piątek, 11 kwie 2008, 16:23

Ciąg dalszy... Czyżby się przeliczyli i rynek aż tak zachamował, że trzeba szukać oszczędności/zysków wszędzie?

Masz problem ze rezerwacją w Wizz Air? Zazwyczaj dzwoniłeś na infolinię. Od dzisiaj będziesz musiał zapłacić kilkadziesiąt razy więcej. Minuta połączenia z infolinią przewoźnika kosztuje 3,66 PLN. Dotychczas było to nie więcej niż kilkanaście groszy. Przewoźnik do kontaktu z pasażerami uruchamia numer premium 0300 50 30 10.

To zachęta do samodzielnych zmian online, oraz zmniejszenia kosztów obsługi call center. Podobne praktyki stosuje irlandzki Ryanair, który także korzysta z numeru o podwyższonej opłacie.

Paweł Cybulak
pasazer.com


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości