SK1209 CPH-AAL w opałach...

...wszystko o lotnictwie cywilnym
tom_kaz
Posty: 10
Rejestracja: czwartek, 16 sie 2007, 20:10
Lokalizacja: Gdańsk

SK1209 CPH-AAL w opałach...

Postautor: tom_kaz » niedziela, 09 wrz 2007, 20:48

Dzisiaj, około 16:00 Q400 w rejsie SK1209 CPH-AAL miał spore problemy przy lądowaniu.
Z nagrania telewizyjnego wygląda, że prawe podwozie główne nie zablokowało się poprawnie po otworzeniu i po zetknięciu z ziemią się złożyło.
Wyglądało to dość dramatycznie:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... ml?forside
Na razie niewiele jest oficjalnych szczegółów na ten temat.

Maciek
Posty: 12
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 21:36
Lokalizacja: Gdańsk / Gniew
Kontaktowanie:

Postautor: Maciek » niedziela, 09 wrz 2007, 21:19

Awaryjne lądowanie samolotu pasażerskiego w Danii
Samolot, lecący z Kopenhagi musiał awaryjnie lądować w Aalborgu w północnej Danii. Przyczyną było uszkodzenie podwozia. Zaraz po wylądowaniu zostali ewakuowani wszyscy pasażerowie. Nikomu nic poważnego się nie stało. 11 osób trafiło do szpitala z niewielkimi obrażeniami.

Pilot samolotu linii SAS, gdy zorientował się ,że coś jest nie w porządku z prawym kołem podwozia, poinformował wieżę lotniska w Aalborgu o kłopotach, zrzucił paliwo i lądował awaryjnie. Podwozie maszyny nie wytrzymało, samolot przechylił się i zahaczył o pas prawym skrzydłem, po czym gwałtownie się obrócił.

Chwilę po wylądowaniu i ewakuacji wszystkich pasażerów i człownków załogi zapalił się jeden z dwóch silników turbośmigłowego samolotu Q400. Strażacy natychmiast
stłumili ogień.

Źródło: RMF FM
Pozdrawiam! Maciek
Obrazek

Awatar użytkownika
Geo
Posty: 705
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 22:11
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Postautor: Geo » niedziela, 09 wrz 2007, 21:41

nieciekawie wyglądało.
A teraz z innej beczki jakie lusterko słychać w tle?
Obrazek

tom_kaz
Posty: 10
Rejestracja: czwartek, 16 sie 2007, 20:10
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: tom_kaz » niedziela, 09 wrz 2007, 22:00

Geo pisze:A teraz z innej beczki jakie lusterko słychać w tle?

Szybkie :lol:

Awatar użytkownika
KubaN
Moderator
Posty: 3393
Rejestracja: poniedziałek, 20 lut 2006, 10:41
Lokalizacja: Gdańsk GDN/EPGD
Kontaktowanie:

Postautor: KubaN » niedziela, 09 wrz 2007, 23:51

Zapewne 1D jakieś. Nie wiem czy to Mark III jest.
Pozdrawiam, JN

Obrazek

Awatar użytkownika
chajal
Posty: 214
Rejestracja: sobota, 09 cze 2007, 08:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: chajal » poniedziałek, 10 wrz 2007, 16:12

To był zenit TTL :lol:

Arek
Posty: 491
Rejestracja: sobota, 11 lis 2006, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Arek » poniedziałek, 10 wrz 2007, 18:04

Dla mnie to jakaś broń automatyczna. Może do niego strzelali? :lol:
A później powiedzieli, że niby koło się nie zablokowało.... :lol: :wink:
Pozdrawiam serdecznie
Arek

Awatar użytkownika
Geo
Posty: 705
Rejestracja: niedziela, 19 lut 2006, 22:11
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Postautor: Geo » poniedziałek, 10 wrz 2007, 18:45

nie no zenit ttl'ka by przy takiej serii im wybił ręce z barków :D
Obrazek

tom_kaz
Posty: 10
Rejestracja: czwartek, 16 sie 2007, 20:10
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: tom_kaz » czwartek, 13 wrz 2007, 10:19

Jak pewnie wiecie, kolejny Q400 SASu miał podobne problemy jak ten opisany powyżej. Także to dwa dokładnie takie same wypadki w przeciągu kilku dni.
W związku z powyższym SAS uziemił swoje (i Wideroe) Q400, a Bombardier (producent) zaleca uziemienie wszystkich Q400 w których przekroczono limit 10.000 cykli wypuszczenia/wciągnięcia podwozia.
Do czasu ustalenia przyczyn i przeglądu pzostałych maszyn.


Wróć do „Wydarzenia w lotnictwie cywilnym”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości